عرضه کالا بدون شناسه، قاچاق محسوب می‌شود

 اتاق اصناف ایران با تاکید بر اینکه درج شناسه کالا بر روی اقلام فروشگاه‌های مجازی الزامی است، اعلام کرد: در صورت عرضه و یا نگهداری کالای فاقد شناسه کالا در فروشگاه‌های اینترنتی، آن کالا مشمول کالای قاچاق شده و مطابق قوانین و مقررات برخورد خواهد شد.

به گزارش صدای بورس، اتاق اصناف ایران در اطلاعیه‌ای برای آگاهی واحدهای صنفی فروش مجازی (کسب‌وکارهای مجازی) اعلام کرد: تمام عرضه‌کنندگان مجازی کالاهایی که مشمول گارانتی (خدمات پس از فروش) هستند، لازم است ضمن درج شناسه کالا، از گارانتی مجاز ثبت شده در سامانه جامع گارانتی استفاده کنند. در صورت عرضه و یا نگهداری کالای فاقد شناسه کالا در فروشگاه‌های اینترنتی (فضای مجازی) آن کالا مشمول کالای قاچاق شده و مطابق قوانین و مقررات مبارزه با قاچاق کالا و ارز برخورد خواهد شد.

این اطلاعیه می‌افزاید: عناوین برخی از این کالاها (کالاهای گروه الف، ب و ج ضوابط تبصره ۴ ماده ۱۸ گروه کالاهای لوازم خانگی، برقی و الکترونیکی) شامل گروه الف (یخچال فریزر، یخچال، فریزر، تلویزیون، ماشین لباسشویی، ماشین ظرف‌شویی، کولرگازی (اسپلیت))، مایکروویو، مایکروفر، فر، پکیج، چرخ خیاطی، مانیتور (نمایشگر رایانه)، جاروبرقی، می‌شود.

به گزارش ایرنا، همچنین گروه ب و ج به شرح ذیل اعلام شدند:

گروه ب: اتوبرقی، اجاق‌گاز، آب‌میوه‌‎گیری، آبسردکن، آسیاب، آون برقی، پنکه، تصفیه آب، جارو شارژی، چرخ گوشت، دستگاه چای‌ساز، سینمای خانوادگی، غذاساز، قهوه‌ساز، گوشت‌کوب الکتریکی، مخلوط‌کن الکتریکی، همزن، بخارشوی، اتوپرس، آرام‌پز و زودپز، داکت اسپلیت، تصفیه هوا، تستر.


بیشتر بخوانید :قیمت‌های جدید لوازم خانگی اعلام شد


گروه ج: اسپیکر، اسکنر، انواع پاور (صنعتی، کامپیوتر و …)، انواع بورد کامپیوتر، پردازشگر رایانه (CPU)، ویدئو پروژکتور، پرینتر، تبلت، تلفن، اسمارت باکس، انواع حافظه، دستگاه ضبط و پخش، تلفن همراه، دوربین عکاسی، دوربین فیلم‌برداری، دوربین مداربسته، ساندبار، انواع سرور، سوئیچ و روتر، فکس، دستگاه ماینر، کارت حافظه موقت (RAM)، لپ تاپ، مودم، کاغذ خردکن، دستگاه فتوکپی، دستگاه پرس کارت، دستگاه پول‌شمار، دیتا کالکتور، دستگاه کنترل تردد، ماشین‌حساب، دستگاه لیبل‌زن، پلاتر، دستگاه امضای الکترونیکی، آنتن‌های گیرنده رادیویی، کنسول بازی، آمپلی‌فایر، اکسس پوینت، کیس کامپیوتر، رایانه یکپارچه، انواع رک، مینی کامپیوتر.

کد خبر 455519

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • طعنه دو چهره اقتصادی به بازگشت ارز دولتی

    طعنه دو چهره اقتصادی به بازگشت ارز دولتی

    خبر بازگشت ارز 4200 تومانی به پایه محاسباتی گمرک برای کالاهای وارداتی به انتقاد همتی و تاجگردون، دو تن از منتقدان حذف ارز دولتی منجر شده است.

  • نامه مهم به رئیس جمهور

    نامه مهم به رئیس جمهور

    با گذشت ۶۰روز از تحویل ۴۶۰ هزار تن نهاده دامی به نرخ ارز ترجیحی توسط ۲۰ شرکت بخش خصوصی از طریق سامانه بازارگاه هیچ یک از وعده های مسئولین ذیربط در تامین فوری ارز این محموله ها محقق نشده است.

  • بازار لوازم خانگی چگونه می تواند از رکود خارج شود؟

    بازار لوازم خانگی چگونه می تواند از رکود خارج شود؟

    عضو هیات مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با اشاره به رکود موجود در بازار لوازم‌خانگی، گفت: رفع این مشکل چند راهکار اصلی دارد که یکی از آنها جلوگیری از قاچاق است.

  • قیمت میوه روز تعطیل چه فرقی کرد؟

    قیمت میوه روز تعطیل چه فرقی کرد؟

    تازه‌ترین قیمت انواع میوه و تره‌بار، امروز جمعه ۳۱ تیرماه ۱۴۰۱ در بازار تهران اعلام شد.

  • لحظه به لحظه با بازار چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱

    لحظه به لحظه با بازار چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱

    شاخص کل بورس روز سه‌شنبه ۲۱ تیر ماه افت چهار هزار و ۶۳ واحدی را تجربه کرد و به محدوده یک میلیون و ۴۸۳ هزار واحد رسید. شاخص هم وزن نیز با افت ۴ هزار و ۸۴ واحدی به ۴۰۵ هزار و ۴۷۵ واحد رسید. نمادهای «فملی»، «مدیکو»، «کچاد»، «وبملت» و «فولاد» بیشترین تاثیر منفی و نمادهای «شبریز» و «مبین» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. روز گذشته شاخص کل تا محدوده یک میلیون ۴۸۰ هزار واحد افت کرد و در نیمه دوم بهبود یافت و از روند منفی بودن بازار کاسته شد، برخی از گروه‌ها مانند خودرویی، پالایشی، خدمات مرتبط با بورس اوراق بهادار و خدمات رفاهی برق به کمک شاخص کل آمدند و از میزان منفی بودن آن کاستند. در صورتی که حجم و ارزش معاملات بهبود یابد و از محدوده یک میلیون ۴۹۰ هزار واحد عبور کند می‌توان انتظار بازگشت به روند صعودی را برای شاخص کل داشت.

  • قیمت نارنگی سبز لامپی شمال

    قیمت نارنگی سبز لامپی شمال

    مراکز عرضه کننده و میادین تره بار و میوه انواع میوه ها و مرکبات را با کیفیتهای گوناگون و با قیمتهای مختلف ارائه می کنند که نمونه های نارنگی سبز از کیفیت خوبی برخوردار بوده و مشتریان زیادی طرفدار این میوه می باشند.

  • قیمت انواع میوه و تره‌بار را ببینید

    قیمت انواع میوه و تره‌بار را ببینید

    تازه‌ترین قیمت انواع میوه و تره‌بار، امروز یکشنبه دوم مردادماه ۱۴۰۱ در بازار تهران اعلام شد.

  • راه تکرار خطا را ببندیم

    راه تکرار خطا را ببندیم

    ارزیابی اثر سیاست‌های پولی و ارزی و سنیاست‌های مالی بر بخش صنعت در گفتگو با مهدی نصرتی، اقتصاددان و استاد دانشگاه. به اعتقاد این کارشناس اقتصادی در دنیای کنونی انجام اصلاحات اقتصادی بدون تعامل اقتصادی با دنیا کاری دشوار است. اما با ایجاد روابطی سازنده با دنیا می‌توان اصلاحات ارزی، مالیاتی و... را هم به‌درستی اجرایی کرد که در کنار آن اقتصاد و صنعت کشور رشد کند.

  • ثبت نام ۹۳۰ هزار سرپرست خانوار برای دریافت اینترنت رایگان

    ثبت نام ۹۳۰ هزار سرپرست خانوار برای دریافت اینترنت رایگان

    معاون دولت الکترونیک گفت: تاکنون بیش از ۹۳۰ هزار سرپرست خانوار برای دریافت اینترنت رایگان ثبت‌نام کرده‌اند. مهلت ثبت‌نام در طرح اینترنت رایگان برای سه دهک کم‌درآمد تا آخر هفته ادامه دارد.

  • لحظه به لحظه با بازار سه شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ 

    لحظه به لحظه با بازار سه شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ 

    شاخص کل بورس روز گذشته همانند روز شنبه روند نزولی به خود گرفت و با افت ۱۰۸۹۰ واحد ی به سطح یک میلیون و ۴۸۷ هزار واحد رسید. شاخص هم وزن نیز با رنگ قرمز ۶۲۷۰.۸ واحدی در ارتفاع ۴۰۹ هزار و ۵۵۹ واحد قرار گرفت. نمادهای «فارس»، «فملی»، «میدکو»، «وبملت» و «وتجارت» بیشترین تاثیر منفی و نمادهای «فولاد» و «مبین» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.کارشناسان عقیده دارند که تحلیل روی بازار سرمایه جوابگو نیست و اغلب سرمایه‌گذاران این بازار، به صورت هیجانی رفتار می‌کنند. در دو روز کاری این هفته ارزش معاملات بورس در محدوده سه هزار میلیارد تومان بود. بررسی‌ها نشان می‌دهد این ارزش در هفته‌های اخیر در سطح چهار الی پنج هزار میلیارد تومان بوده است، اما تا زمانی که ارزش معاملات به بیش از هفت هزار میلیارد تومان نرسد نمی‌توان به رشد بازارسرمایه امیدوار بود. بررسی روند عرضه و تقاضا و شاخص های عملکردی بازار حکایت از آن دارند که بخشی از عرضه های معاملات روز گذشته به ابتدای بازار امروز سرایت کند اما احتمالا با نزدیک شدن به محدوده حمایتی ۱.۴۸۰ میلیون واحدی شاهد افزایش نسبی تحرکات در سمت تقاضا باشیم اما به دلیل استمرار ابهامات شروع روند صعودی قدرتمند دور از انتظار است.

  • چهار منفذ رانت‌زا در بازارهای کالایی

    چه عواملی سبب انحراف کالاهای پایه در کشور شد؟

    چهار منفذ رانت‌زا در بازارهای کالایی

    به دلایل متعددی بستر لازم برای رشد رانت در اقتصاد ایران وجود دارد که تقریبا همه آنها را دولت فراهم کرده و تا زمانی که دولت دست از اقتصاد برندارد، عملا آش همان آش است و کاسه همان.  

  • سقف قیمت تن ماهی چه رقمی است؟

    سقف قیمت تن ماهی چه رقمی است؟

    دبیر سندیکای کنسرو گفت: ابلاغیه سازمان ملی استاندارد مبنی بر تغییر لیبل برندهای معتبر در نهایت هزینه‌های اضافی به مصرف‌کنندگان تحمیل می‌کند؛ چراکه باعث افزایش قیمت تمام شده کالاها می‌شود از این‌رو امیدوارم که این مصوبه به صورت پایلوت در همان شهرها باقی بماند و سراسری نشود.

  • قیمت‌ میوه و تره‌بار امروز چند؟

    قیمت‌ میوه و تره‌بار امروز چند؟

    تازه‌ترین قیمت انواع میوه و تره‌بار، امروز شنبه یکم مردادماه ۱۴۰۱ در بازار تهران اعلام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =