۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۸
 ماسک دبه کرد

ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا و ثروتمندترین فرد جهان، روز جمعه قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری خود برای خرید توییتر را فسخ کرد و جنجال تازه ای به راه انداخت.

به گزارش صدای بورس-ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا و ثروتمندترین فرد جهان، روز جمعه قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری خود برای خرید توییتر را فسخ کرد و جنجال تازه ای به راه انداخت.

ایلان ماسک به این بهانه که توئیتر چندین بخش از مفاد توافق خود را با وی را زیر پا گذاشته تصریح کرده که دیگر نمی خواهد توئیتر را خریداری کند.

برت تیلور، رئیس توییتر، در واکنش اعلام کرد هیئت مدیره این شرکت قصد دارد اقدامات قانونی را برای اجرای توافقنامه ادغام دنبال کند و افزود: «هیئت مدیره توییتر متعهد است که این توافق را بر اساس قیمت و شرایط توافق شده با آقای ماسک نهایی کند.»

وکلای ماسک می گویند توییتر به درخواست‌های متعدد برای ارائه اطلاعات مربوط به حساب‌های جعلی یا هرزنامه در این پلتفرم پاسخ نداده یا از پاسخگویی خودداری کرده؛ امری که برای ارزیابی عملکرد تجاری این شرکت بسیار مهم است.

از نظر این وکلا «توئیتر مفاد متعدد این توافقنامه را نقض کرده و به نظر می‌رسد اظهارات نادرست و گمراه‌کننده‌ای داشته که آقای ماسک هنگام امضای توافق‌نامه ادغام بر آن‌ها تکیه کرده است».


بیشتر بخوانید : چرا ایلان ماسک ، توییتر را خرید؟


ماسک همچنین یکی دیگر از دلایل عدم خرید توئیتر را اخراج مدیران عالی رتبه و یک سوم گروه جذب استعداد توسط توییتر، عنوان کرد. از نظر وی چنین اقداماتی تعهد توئیتر را برای "حفظ کامل اجزای مادی سازمان تجاری فعلی آن" نقض کرده است.

به گزارش فارس به نقل از رویترز،تصمیم ماسک احتمالاً منجر به یک کشمکش حقوقی طولانی بین این میلیاردر و شرکت توئیتر خواهد شد. ممکن است در نتیجه این منازعه حقوقی ماسک بتواند با اثبات ادعاهای خود توئیتر را با پرداخت مبلغی کمتر خریداری کند. توییتر امیدوار است روند دادگاه طی چند هفته آینده آغاز شده و در چند ماه به نتیجه برسد.

کد خبر 455244

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • وام ازدواج ۳۴۰ میلیونی دهه شصتی‌ها

    وام ازدواج ۳۴۰ میلیونی دهه شصتی‌ها

    معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفته به مناسبت هفته ازدواج به متولدین دهه شصت وام تسهیلات ازدواج داده می‌شود. به نظر می‌رسد مبلغ وامی که این مقام مسئول وعده پرداخت آن را داده ۱۰۰ میلیون تومان است.

  • دولت در خصوص وزارت بازرگانی لایحه نداشته است

    دولت در خصوص وزارت بازرگانی لایحه نداشته است

    دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور با اعلام کرد این که دولت در خصوص وزارت بازرگانی لایحه نداشته است نوشت : هر طرحی که نمایندگان ارائه دهند، برای جمع‌بندی در هیات وزیران مطرح می‌شود تا هنگام بررسی طرح در صحن مجلس به عنوان نظر دولت اعلام شود.

  • ارائه سوت سایبری جدید تسلا با پرداخت دوج کوین

    ارائه سوت سایبری جدید تسلا با پرداخت دوج کوین

    بر اساس کاتالوگ محصول جدیدی که در روز چهارشنبه منتشر شد، سازنده خودروهای الکترونیکی تسلا در حال ارائه یک سوت سایبری جدید با الهام از سری سایبر تراک (وانت الکتریکی) آینده نگر خود است. این شرکت گفت: سوت سایبری با الهام از سایبر تراک ، نسخه محدود سوت سایبری کلکسیونی ممتاز است که از فولاد ضد زنگ درجه پزشکی با روکش صیقلی ساخته شده است. سوت شامل یک ویژگی پیوست یکپارچه برای تطبیق پذیری بیشتر است.

  • تسلا بازار را از دست داد!

    تسلا بازار را از دست داد!

    شرکت خودروساز آمریکایی ریویان، در سه ماهه سوم بیش از ۷۰۰۰ خودرو تولید می‌کند.

  • بیشترین افت بازار «ان‌اف‌تی» در یک سال

    بیشترین افت بازار «ان‌اف‌تی» در یک سال

    فروش جهانی ان‌اف‌تی‌ها در ماه ژوئن امسال به بیش از یک میلیارد دلار رسید، در حالی که این میزان در ماه ژانویه ۶/ ۱۲ میلیارد دلار بود

  • دلار در روز عید چند؟

    دلار در روز عید چند؟

    امروز قیمت هر اسکناس دلار براساس نرخ صرافی ملی ایران ۲۷ هزار و ۸۸۲ تومان است.

  • وزیر می‌تواند ترمز اجاره‌بها را بکشد؟

    وزیر می‌تواند ترمز اجاره‌بها را بکشد؟

    در شرایطی که اردیبهشت امسال متوسط اجاره بهای یک متر واحد مسکونی در شهر تهران به ۱۲۶ هزار و ۹۰۰ تومان رسیده، وزیر راه و شهرسازی از ارایه بسته جدید خروج از بحران بازار اجاره مسکن خبر داده است.

  • پایین ترین محدوده قیمتی اتریوم نزدیک است!

    پایین ترین محدوده قیمتی اتریوم نزدیک است!

    ​تحلیل‌گری که بازار نزولی سال ۲۰۱۸ را پیش‌بینی کرد، معتقد است قیمت بیت‌کوین و اتریوم به پایین‌ترین حد خود نزدیک است. کوین اولری (Kevin O’Leary) از Shark Tank جزئیات دارایی‌های رمزنگاری شده خود را شامل اتریوم و راه حل مقیاس پذیری MATIC می‌کند. برخی تحلیلگران دیگر استدلال می‌کنند که کاهش قیمت به زیر ۱۰۷۰ دلار می‌تواند قیمت اتریوم را کاهش دهد.

  • چرا ایلان ماسک ، توییتر را خرید؟

    صدای بورس گزارش می‌دهد؛

    چرا ایلان ماسک ، توییتر را خرید؟

    در حالی که ایلان ماسک برای خصوصی کردن تسلا در سال ۲۰۱۸ نتیجه ای جز یک توافق با کمیسیون SEC (کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا) نداشت، عزم جدی او در تلاش برای به دست آوردن و آماده کردن نسخه جدید توییتر بسیاری را شگفت زده کرده است.

  • آمریکا در آستانه رکود

    جهان با بحران تازه‌ای روبه‌رو می‌شود

    آمریکا در آستانه رکود

    کارشناسان اقتصادی هشدار می‌دهند، با وجود تلاش‌های فدرال رزرو برای کنترل تورم و بهبود شرایط اقتصادی، آمریکا به سمت رکود اقتصادی در حرکت است.

  • سهام تسلا ۳۰ درصد افزایش یافت

    سهام تسلا ۳۰ درصد افزایش یافت

    تسلا بخشی از سهام خود را تا پایان سال آینده واگذار می‌کند.

  • استارتاپ‌های پلتفرمی نیاز امروز بازار سرمایه ایران

    استارتاپ‌های پلتفرمی نیاز امروز بازار سرمایه ایران

    ورود استارتاپ‌ها به بورس، با عرضه تپسی در فرابورس کلید می‌خورد. تقریبا می‌توان گفت این اولین بار است که یک «پلتفرم» بزرگ قرار است وارد بازار سرمایه ایران شود. این اتفاق اگرچه در ایران کاملا تازه است اما در جای‌جای جهان بسیار تکرار شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =