چرا ایلان ماسک ، توییتر را خرید؟

در حالی که ایلان ماسک برای خصوصی کردن تسلا در سال ۲۰۱۸ نتیجه ای جز یک توافق با کمیسیون SEC (کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا) نداشت، عزم جدی او در تلاش برای به دست آوردن و آماده کردن نسخه جدید توییتر بسیاری را شگفت زده کرده است.

صدای بورس - مهراز حبیبی ؛ ایلان ماسک در جدیدترین اظهار نظر خود گفته است: «تسلا در وضعیت مالی ناپایداری قرار داشت و بانک‌ها به من گفتند که اگر با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا موافقت نکنم، بانک‌ها ارائه سرمایه در گردش را متوقف می‌کنند و تسلا بلافاصله ورشکست می‌شود. پس این مثل این است که تفنگ به سر فرزندتان داشته باشید. من مجبور شدم به طور غیرقانونی به کمیسیون SEC تسلیم شوم.»

در حالی که افکار عمومی ایلان ماسک برای خصوصی کردن تسلا در سال ۲۰۱۸ نتیجه ای جز یک سیلی بر کمیسیون SEC نداشت، عزم جدی او در تلاش برای به دست آوردن و متعاقباً خرید توییتر بسیاری را شگفت زده کرد.

هنگامی که یک پرونده SEC فاش کرد که ماسک در ۴ آوریل به بزرگترین سهامدار توییتر تبدیل شده است، به سختی کسی می توانست پیش بینی کند که او به خرید کل شرکت ادامه خواهد داد. در آن زمان، فرض بر این بود که او احتمالاً به هیئت مدیره توییتر می‌پیوندد و سعی می‌کرد صدایش را از این طریق به گوش دیگران برساند. با این حال، پس از ، از بین رفتن این گزینه، عموماً تصور می‌شد که ماسک به سمت منابع دیگر حرکت می‌کند در حالی که احتمالاً از فروش سهام خود در توییتر سود خوبی به دست می‌آورد. درعوض، ماسک ماموریت خود را برای توسعه «شهری دیجیتالی که در آن موضوعات حیاتی برای آینده بشریت مورد بحث قرار می‌گیرد» دو چندان کرد.

همانطور که نمودار زیر نشان می دهد، خرید ماسک از توییتر به ارزش تقریبی ۴۴ میلیارد دلار، یکی از بزرگترین خریدهای تاریخ است. طبق اعلام توییتر مبنی بر این معامله، ماسک برای تامین مالی این معامله، ۲۵.۵ میلیارد دلار وام دریافت کرده است که بخشی از آن توسط دارایی های خود و بخشی از سوی دارایی های توییتر پشتیبانی می‌شود. او همچنین تقریباً ۲۱ میلیارد دلار پول نقد ارائه خواهد کرد، اگرچه هنوز مشخص نیست که چگونه قصد دارد این مبلغ را تامین کند.

چرا ایلان ماسک ، توییتر را خرید؟

کد خبر 451275

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =