عامل افت قیمت اخیر رمزارزها چیست؟

قیمت رمزارزهای مهم افت کرد. تحلیل‌گران معتقدند موضع‌گیری‌های فدرال رزرو در مورد کاهش نرخ بهره در سال آینده از نگرانی‌های تورمی کاست و بازار رمزارزها را نزولی کرد، بعد از آن افزایش فروش‌ها باعث تشدید این روند شد.

صدای بورس- قیمت طلای جهانی روز گذشته تا ۱۸۲۰ دلار نیز بالا رفت، اما دوباره نزولی شد و در نهایت روی ۱۸۰۶ دلار قرار گرفت. قیمت طلا تا ساعت ۱۳ و ۳۵ دقیقه عصر امروز به وقت ایران حرکت معناداری به سمت بالا نداشت و در این زمان ۱۸۰۲ دلار گزارش می‌شد. تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند سال آینده وضعیت رشد اقتصادی اقتصادهای بزرگ دنیا مساعد باشد و فشارهای تورمی نتواند مانع فرآیند بازسازی اقتصاد شود. با این وجود فاکتور ریسک همچنان بالا ارزیابی می‌شود و نگرانی در مورد گونه جدید ویروس کرونا هنوز از بین نرفته است. برآیند این تاثیرات احتمالا روند قیمتی طلا در سال آینده را رقم خواهد زد.

طلا

افت قیمت بیت‌کوین و اتریوم

قیمت بیت‌کوین در ساعت ۱۳ و ۳۶ دقیقه عصر امروز به وقت ایران روی ۴۷ هزار و ۹۰۷ دلار قرار داشت و تغییرات آن نسبت به ۲۴ ساعت و ۷ روز گذشته منفی بود. سرمایه بازار بیت‌کوین ۹۰۵ میلیارد دلار گزارش می‌شد و بیشترین و کمترین قیمت آن در ۲۴ ساعت گذاشته حدود ۴.۱ درصد اختلاف داشتند.

قیمت اتریوم نیز تغییراتی منفی را در ۲۴ ساعت و ۷ روز گذشته به ثبت رساند و ۳ هزار و ۸۱۰ دلار گزارش می‌شد. سرمایه بازار اتریوم ۴۵۳ میلیارد دلار و اختلاف بیشترین و کمترین قیمت آن در ۲۴ ساعت گذشته ۴.۴ درصد بود.

برنامه‌های انقباضی فدرال بازار ارزهای دیجیتال را نزولی کرد

افت قیمت ارزهای دیجیتال در روز گذشته شدیدتر نیز بود. برخی برنامه‌های فدرال رزرو را علت افت قیمت ارزهای دیجیتال می‌دانند. بر این اساس فدرال رزرو اعلام کرده است که در سال آینده خرید دارایی را کاهش و اجازه می‌دهد نرخ بهره افزایش یابد. از آنجا که ارزهای دیجیتال به نوعی در ماه‌های اخیر نقش یک مانع تورمی را بازی می‌کردند، نگرانی‌های تورمی مانند یک نیروی صعودی بر قیمت رمزارزها عمل می‌کرد و جدیت فدرال رزرو در مقابله باتورم باعث شده است، امیدها به آینده قیمتی رمزارزها قدری تضعیف شود. البته خبر فروش بخشی از سهام شرکت تسلا توسط ایلان ماسک نیز بین فعالان بازار رمزارزها جلب توجه می‌کرد و می‌توانست بر قیمت ارزهای دیجیتال تاثیر گذاشته باشد.

مبع: اقتصاد نیوز

کد خبر 443906

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =