سهام تسلا ۳۰ درصد افزایش یافت

تسلا بخشی از سهام خود را تا پایان سال آینده واگذار می‌کند.

به گزارش صدای بورس، شرکت خودروسازی تسلا، سال پر پیچ و خم خود را با اولین کاهش ماهانه از ماه مه در حالی به پایان رساند که فراخوان صدها هزار خودروی الکتریکی و کمبود قطعات کلیدی مشاهده می‌شود.

سقوط ۷.۷ درصدی سهام در ماه دسامبر برای تسلا به‌عنوان یکی از معدود شرکت‌های جهان با ارزش بیش از یک تریلیون دلار فاجعه است.

ارزش سهام ماه نوامبر تسلا پس از فروش بخشی از سهام ماسک کاهشی شد و مدیرعامل تسلا در یک نظرسنجی گفت: ۱۰ درصد از دارایی‌های خود را به فروش می‌رساند.

سهام تسلا که در آخر سال با قیمت ۱۰۵۶.۷۸ دلار در هر سهم بسته شد تا ۲۰ دسامبر بیش از ۲۱ درصد کاهش یافت و برای مدت کوتاهی شرکت را به زیر مرز یک تریلیون دلار بازگرداند.

ماسک در اواخر دسامبر گفت: در حالی که سهام قوی‌ترین دوره چهار روزه خود از ماه مارس را پشت سر گذاشته، فروش وی تقریبا تمام شده است.


بیشتر بخوانید:

واگذاری ۱۰ درصد از سهام تسلا برای پرداخت مالیات


دن ایوز، تحلیلگر اقتصادی اظهار کردند: فروش سهام ماسک و کمبود مداوم تراشه‌ باعث شده است که برخی از سرمایه‌گذاران پس از یک سال عالی دیگر برای سهام تمایل به فروش داشته باشند.

تسلا در این هفته با فراخوان ۴۷۵ هزار خودرو در ایالات‌متحده (تقریبا معادل تحویل جهانی آن در سال گذشته) به دلیل نقص ایمنی، تا حدودی قدرت خود را از دست داد.

کارکنان تسلا در آخرین ساعات سال برای تکمیل رکورد تحویل سه ماهه در تلاش بودند و تحلیلگران در مورد آینده سهام اختلاف نظر دارند و میانگین قیمت هدف ۸۶۳ دلار آمریکا حدود ۱۸ درصد کمتر از قیمت پایانی روز پایان سال ۲۰۲۱ است.

به گزارش ایسنا، ست گلدشتاین، تحلیلگر شرکت مورنینگ استار گفت: تسلا دو کارخانه جدید افتتاح می‌کند که هزینه‌های راه‌اندازی و هزینه‌های عملیاتی اولیه بالاتری خواهند داشت و احتمالا بر سودآوری تاثیر می‌گذارد. با این حال، تقاضای مصرف‌کنندگان برای وسایل نقلیه همچنان قوی است بنابراین جالب است که ببینیم سرمایه‌گذاران چگونه رشد خودرو را در مقابل کاهش کوتاه‌مدت در حاشیه سود ارزیابی می‌کنند.

کد خبر 444034

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  •  ماسک دبه کرد

    ماسک دبه کرد

    ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا و ثروتمندترین فرد جهان، روز جمعه قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری خود برای خرید توییتر را فسخ کرد و جنجال تازه ای به راه انداخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =