ثبت اجاره بدون کد رهگیری مجازات دارد

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران با تاکید بر اینکه اخذ کد رهگیری برای معاملات مسکن رایگان است، گفت: قرارداد با کد رهگیری یا بدون آن نداریم و هر نوع قراردادی در دفاتر مشاور املاک اعم از رهن، اجاره، خریدوفروش باید با ثبت کد رهگیری تنظیم شود.

به گزارش صدای بورس،«حسام عقبایی» درباره تداوم تخلفات مشاوران املاک در عدم صدور «کد رهگیری»، اظهار کرد: در خصوص ثبت کد رهگیری هیچ دفتر مشاور املاکی حق دریافت وجه ندارد. اخذ کد رهگیری برای معاملات رایگان و بدون هیچ هزینه‌ای است و فقط مشاوران حق دریافت حق کمیسیون (حق العمل تنظیم قرارداد) مربوط به معامله را دارند.

وی تاکید کرد: در خصوص دریافت کد رهگیری اگر مبلغی از سوی طرفین معامله دریافت شود، تخلف و خلاف مقررات است

نایب رییس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: حتی اگر طرفین معامله نخواهند که کد رهگیری اخذ و در قرارداد ثبت شود اما مشاوران املاک موظف هستند کد رهگیری را بگیرند و صادر کنند.


بیشتر بخوانید: دفتر مشاوران املاک متخلف پلمب می‌شود


به گفته عقبایی، دفتر مشاور املاکی مثل نانوایی نیست که گفته شود نان را بدون کنجد یا با کنجد بدهند و قرارداد با کد رهگیری یا بدون کد رهگیری نداریم. هر نوع قراردادی که در دفاتر مشاور املاک تنظیم می‌شود، باید برای آن کد رهگیری اخذ شود و چنانچه کد رهگیری نگیرند، تخلف صنفی محسوب خواهد شد.

وی تاکید کرد: با مشاوران املاک دارای پروانه کسب بر اساس ماده ۲۸ نظام صنفی در صورت عدم صدور کد رهگیری برخورد می‌شود و دفاتر آنها پلمب و در صورت ادامه تخلف تا ابطال پروانه پیگیری خواهد شد.

به گزارش ایرنا، نایب رییس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران تاکید کرد: مردم هنگام مراجعه به دفاتر املاک از مشاوران بخواهند که هر نوع قرارداد خرید، فروش، اجاره، رهن، صلح، هبه را با کد رهگیری بدون پرداخت اخذ وجه اضافه تنظیم کنند.

کد خبر 455202

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • از شهرری تا نیاوران خانه متری چند؟

    از شهرری تا نیاوران خانه متری چند؟

    این روزها بسیاری از مستاجران به دنبال رهن کامل خانه‌ هستند که البته نسبت به سال گذشته میزان ودیعه‌ها بسیار بالاتر رفته است.

  • مسکن در منطقه ۷ تهران ارزان شد

    مسکن در منطقه ۷ تهران ارزان شد

    بررسی فایل های فروش در منطقه ۷ پایتخت نشان می دهد که بیشترمالکان قیمتی زیر قیمت میانگین منطقه برای فروش پیشنهاد داده اند . هرچند این رویه درمورد خانه های نوساز یا با عمر بنای کم تر از ۵ سال صدق نمی کند .

  • نان گران شد؟

    نان گران شد؟

    سخنگوی دولت درباره یارانه نان گفت: امروز در سراسر کشور دستگاه‌های خرید نان نصب شده است. تا امروز ۶۰ درصد زیرساخت‌ها آماده شده و گفته می‌شود صرفه‌جویی صورت گرفته است.

  • حق کمیسیون بنگاههای مسکن را چگونه پرداخت کنیم؟

    حق کمیسیون بنگاههای مسکن را چگونه پرداخت کنیم؟

    حق کمیسیون آژانس‌های مسکن برای معاملات ملکی، باید طبق نرخ‌نامه مصوب کمیسیون نظارت بر اصناف دریافت شود. در غیر این صورت تخلف صورت گرفته و می‌توان به روش‌های گوناگون در این خصوص شکایت کرد.

  • در ۵ سال قیمت ملک چه قدر افزایش داشته است ؟

    در ۵ سال قیمت ملک چه قدر افزایش داشته است ؟

    همزمان با اجرایی شدن احکامی در خصوص سرکوب قیمتی اجاره بها و ممنوعیت تخلیه واحدهای مسکونی توسط مستاجران نرخ‌های رهن و اجاره در نقاط مختلف پایتخت سر به فلک کشید و گاها میلیاردی شد.

  •   بسته جدید مستأجران آبی روی آتش حباب مسکن؟

      بسته جدید مستأجران آبی روی آتش حباب مسکن؟

    با توجه به تصویب قانون رعایت ۲۵ درصدی نرخ اجاره و همچنین ارائه بسته جدید دیگری برای مستأجران به نظر می رسد که بازار جا به جایی ها به سمت کاهش التهاب حرکت می کند.

  • دولت وعده نان ارزان داد

    دولت وعده نان ارزان داد

    محمد جلال، مشاور وزیر اقتصاد با اعلام این خبر که ۶۳ درصد نانوایی‌ها به کارتخوان هوشمند مجهز شده‌اند، تأکید کرد: افزایش قیمت نان و محدودیت خرید نان برای مردم نداریم و نه حتی ابزار خاصی تحت عنوان کارت نان یا چیزی شبیه این برای مردم وجود خواهد داشت.

  • از سرگیری خوداظهاری مالکان و مستاجران در سامانه املاک و اسکان

    از سرگیری خوداظهاری مالکان و مستاجران در سامانه املاک و اسکان

    با اعلام مشروط شدن ارائه خدمات دستگاه‌های اجرایی به داشتن کدرهگیری سامانه املاک و اسکان، مالکان و مستاجران که در یکسال اخیر موفق به ثبت نام نشده‌اند باید اطلاعات سکونتی خود را در سامانه یاد شده ثبت کنند.

  • کرایه خانه دولتی شد

    کرایه خانه دولتی شد

    سخنگوی دولت از تصویب بسته پیشنهادی وزارت راه برای ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بهای این بازار در هیئت وزیران خبر داد.

  • کدام خانه‌های تهران زیر متری 20 میلیون تومان‌اند؟

    کدام خانه‌های تهران زیر متری 20 میلیون تومان‌اند؟

    قیمت یک آپارتمان 255 متری در اقدسیه شهرک گلستان با عمربنای 2 سال، متری 144 میلیون تومان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =