دستور ویژه وزیر کشور به استانداران:‎ بر قیمت‌گذاری خدمات و کالاهای استانی نظارت کنید

وزیر کشور کنترل قیمت‌ها و تنظیم بازار را پس از اصلاح یارانه‌ها امری جدی دانست و از استانداران خواست بر قیمت‌گذاری صحیح و عادلانه خدمات و کالاهای استانی نظارت کنند.

به گزارش صدای بورس، احمد وحیدی وزیر کشور روز شنبه در نشست مشترک اعضای کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار ملی، استانی و شهرستانی، مسائل اقتصادی را اولویت جدی کشور دانست و تاکید کرد: در همین راستا، مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها کار بزرگی است که باید با سلامت از این مرحله عبور کنیم.

وی افزود: لازمه تحقق مناسب طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها، جلب اعتماد عمومی است که باید فعالان و نخبگان در فضای رسانه‌ای درباره اهمیت آن صحبت کنند.

وزیر کشور، مهم‌ترین مزیت طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها را تقویت فضای دانش‌بنیانی و خودکفایی دانست و خاطرنشان کرد: در این طرح، تولید داخل تقویت شده است.

وحیدی به نگرانی مردم از افزایش قیمت‌ها هم اشاره کرد و گفت: باید کنترل بر کالاهایی که ارز ترجیحی دریافت نمی‌کردند اما گران شده‌اند، تقویت شود. نگرانی اصلی مردم افزایش کالایی است که ارتباطی با ارز ترجیحی نداشتند و بی‌دلیل قیمت آنها افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: در سطح استانی، تعیین قیمت خدمات و کالاها با استانداران است و باید نظارت لازم را برای قیمت‌گذاری صحیح و عادلانه داشته باشند. قیمت متعادلی که هم به نفع تولیدکننده و هم به نفع مصرف‌کننده باشد.


بیشتر بخوانید: اگر مسئولان کشور خواهان تورم پایین هستند، باید استقلال بانک مرکزی حفظ شود


وزیر کشور با بیان اینکه مشخص کردن قیمت آرد و نان هم در اختیار استانداران است، تاکید کرد: اقدام استانداران برای جلوگیری از خروج آرد از مسیرهای طبیعی و عرضه خارج از زنجیره، امری ضروری است.

وحیدی اظهار کرد: اگر کنترل قیمت به خوبی انجام نشود و مردم احساس آشفتگی کنند، مسیر حرکت اصلاح اقتصادی، کند خواهد شد.

وی اضافه کرد: تقویت فرایند سرمایه‌گذاری، کمک به رفع مشکلات واحدهای تولیدی و مراقبت از شاخص توسعه، وظایف معاونان اقتصادی استانداری‌ها است که باید با استفاده از نظرات نخبگان، استان را به سمت توسعه همه‌جانبه سوق دهند.

به گزارش تسنیم -وزیر کشور هم‌چنین اعلام کرد به‌دنبال احیای صندوق توسعه پیشرفت استانی هستیم تا با تجمیع منابع و امکانات، فرایند توسعه استان‌ها با شتاب بیشتری انجام شود.

کد خبر 454687

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • ماراتن نفس گیر تورم در کشور

    ماراتن نفس گیر تورم در کشور

    مراجع رسمی آمار نرخ تورم را حدود ۴۰ و تورم نقطه ای را بیش از ۵۲ درصد اعلام می کنند، اما به گفته کارشناسان این آمارها خیلی بیانگر واقعیت نیست و تورمی که مردم با افزایش قیمت ها حس می کنند رقم دیگری است.

  • به همت بورس تهران برگزار می شود: همایش «شرکت های دانش بنیان، بازار سرمایه، دورنمای آینده»

    به همت بورس تهران برگزار می شود: همایش «شرکت های دانش بنیان، بازار سرمایه، دورنمای آینده»

    محمد امین قهرمانی معاون ناشران و اعضاء بورس تهران گفت: بورس تهران به منظور برداشتن یکی از گام های اصلی خود در حوزه دانش بنیان، همایش «شرکت های دانش بنیان، بازار سرمایه، دورنمای آینده» را با حضور مقامات مسئول و شرکت های مطرح کشور در حوزه اقتصاد دیجیتال در تاریخ ۲۲ تیرماه ۱۴۰۱ (مقارن با روز فناوری اطلاعات) برگزار می کند.

  • آب دوغ خیار یا آب طلا!

    آب دوغ خیار یا آب طلا!

    ساده‌ترین غذای ایرانی برای یک خانواده ۱۰ نفره بالای ۵۰۰ هزار تومان آب می‌خورد. این اختلاف نرخ وحشتناک در یک سال ما را برای سال‌های آینده نگران تر می‌کند.

  • خدمات بانکی به اتباع خارجی مجاز ارائه می‌شود

    خدمات بانکی به اتباع خارجی مجاز ارائه می‌شود

     بانک مرکزی با اشاره به برخی مطالب در خصوص محدودیت ارائه خدمات بانکی به اتباع خارجی، اعلام کرد: خدمات مبتنی بر کارت و خرید اینترنتی برای کلیه اتباع خارجی در دسترس است و سایر خدمات بانکی پس از دریافت اطلاعات هویتی از مراجع ذی‌صلاح ارائه خواهد شد.

  • قیمت عمده‌فروشی شکر به ۱۸ هزار تومان رسید

    قیمت عمده‌فروشی شکر به ۱۸ هزار تومان رسید

    دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی از کاهش چهار هزار تومانی قیمت هر کیلوگرم شکر در عمده فروشی خبر داد و گفت: اکنون قیمت هر کیلوگرم شکر در سطح عمده فروشی‌ها به ۱۸ هزارو ۲۰۰ تومان رسیده است.

  • نرخ تورم در خرداد؛روغن جامد رکورددار افزایش قیمت

    نرخ تورم در خرداد؛روغن جامد رکورددار افزایش قیمت

    طبق گزارش متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب از ۵۳ قلم کالای منتخب، ۳۷ قلم تغییر قییمت بالاتر از تورم نقطه ای نقاط شهری کشور (۵۱.۴) داشته اند.

  • جزئیات پنج مرحله واریزی به حساب بورس

    جزئیات پنج مرحله واریزی به حساب بورس

    صندوق توسعه ملی اعلام کرد: از ۱۲ هزار میلیارد تومانی که باید به صندوق تثبیت بازار سرمایه پرداخت می‌شد، پنج هزار میلیارد تومان واریز و هفت هزار میلیارد تومان باقی مانده است که البته فرایند واریزی تا اتمام تعهد صندوق توسعه ملی ادامه دارد.

  • خبر جدید وزیر اقتصاد از هوشمند سازی آرد

    خبر جدید وزیر اقتصاد از هوشمند سازی آرد

    وزیر امور اقتصادی و دارایی نوشت: وزارت اقتصاد اولین پیوست عدالت را با همکاری دانشگاه‌ها برای الگوی جدید هوشمندسازی یارانه آرد تدوین و منتشر کرد.

  • افزایش ۲۰۰ درصدی قیمت روغن

    افزایش ۲۰۰ درصدی قیمت روغن

    بیشترین رشد قیمت خوراکی ها در گروه «بیشترین رشد قیمت خوراکی ها» ثبت شده که برابر با ۲۰۰ درصد بوده است. این میزان رشد بر اساس داده های منتشر شده از سوی این مرکز درایران بی سابقه بوده است.

  • رابطه برد-برد بورس و شرکت‌های دانش بنیان

    رابطه برد-برد بورس و شرکت‌های دانش بنیان

    معاون عملیات بازار شرکت بورس تهران گفت: بورس تهران وظیفه خود می‌داند بعنوان بازوی اجرایی بازار سرمایه در گسترش صنایع بالقوه بورسی، کسب و کارهای نوپا و تخصص‌های بدیع، تلاش کند و برای اعتلای جایگاه اقتصاد دیجیتال و معرفی شرکت‌های دانش بنیان نقش آفرینی کند.

  • جزییات جلسه مهم سازمان بورس برای استارت آپ ها/8 مصوبه مهم برای حمایت از دانش بنیان ها

    جزییات جلسه مهم سازمان بورس برای استارت آپ ها/8 مصوبه مهم برای حمایت از دانش بنیان ها

    امروز دوشنبه ۱۳ تیر ماه، نخستین جلسه کمیته کسب و کارهای دانش بنیان در بازار سرمایه برگزار شد.

  • توضیحات وزیر جهاد کشاورزی درباره شائبه‌های ایجاد شده در حوزه تامین نهاده‌های دامی

    توضیحات وزیر جهاد کشاورزی درباره شائبه‌های ایجاد شده در حوزه تامین نهاده‌های دامی

    وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به شائبه‌های ایجاد شده در حوزه تامین نهاده‌های دامی گفت: کمیته تخلفات وزارتخانه پیش از اینکه موضوع در رسانه‌ها مطرح شود، موضوع را با دقت مورد بررسی و پیگیری قرار داده و خوشبختانه رانت، اختلاس و یا فسادی در این حوزه اتفاق نیفتاده است.

  • انتشار صورت‌های مالی سازمان نقطه پایان ندارد

    انتشار صورت‌های مالی سازمان نقطه پایان ندارد

    سازمان بورس و اوراق بهادار در راستای ارتقای شفافیت، صورت‌های مالی خود را در سال گذشته برای نخستین بار منتشر کرد. این رویه در سال جاری و سال‌های آتی نیز ادامه‌دار است و نمی‌توان نقطه توقفی برای آن لحاظ کرد.

  • آیا کالاها از شنبه ارزان می‌شود؟

    آیا کالاها از شنبه ارزان می‌شود؟

    وزیر دادگستری دستور بازگشت قیمت‌ها به قبل از اردیبهشت ماه را داده است. این یعنی شرکت‌های تولیدی موظف هستند ظرف سه روز آینده، قیمت کالاهای تولیدی را کاهش دهند. چنین کاهش قیمتی ممکن است؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =