جزئیات پنج مرحله واریزی به حساب بورس

صندوق توسعه ملی اعلام کرد: از ۱۲ هزار میلیارد تومانی که باید به صندوق تثبیت بازار سرمایه پرداخت می‌شد، پنج هزار میلیارد تومان واریز و هفت هزار میلیارد تومان باقی مانده است که البته فرایند واریزی تا اتمام تعهد صندوق توسعه ملی ادامه دارد.

به گزارش صدای بورس، حدود دو سال قبل که چراغ‌های قرمز روی بازار سرمایه سایه انداخته بود، راهکارهای مختلفی برای آرام شدن تلاطم این بازار اتخاذ شد که یکی از آن‌ها، تزریق یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه بود.

بر این اساس مقرر شد معادل ریالی ۵۱۰ میلیون دلار به صورت تدریجی در بازار سرمایه، سرمایه‌گذاری شود که این مبلغ به نرخ سامانه معاملات الکترونیک (ETS) حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان است.

در این راستا تاکنون صندوق توسعه ملی طی پنج مرحله مبالغ مختلفی را به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز کرده است. نخستین واریزی در پنجم آذرماه سال ۱۳۹۹ و به میزان ۱۰۰۰ میلیارد تومان بود. ۲۶ اردیبهشت سال ۱۴۰۰، ۱۰۳۴ میلیارد تومان به عنوان دومین واریزی صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه صورت گرفت. ۳۰ دی‌ماه سال گذشته نیز سومین مرحله از پنجمین مرحله و آخرین مرحله واریزی در سال ۱۴۰۰ و به مبلغ ۶۵۰ میلیارد تومان انجام شد.


بیشتر بخوانید :مثبت و منفی صندوق ها ۲۹ خرداد ۱۴۰۱


امسال نیز واریزی طی دو مرحله و در تاریخ‌های یازدهم اردیبهشت‌ماه به مبلغ ۱۳۰۰ میلیارد تومان و هشتم تیرماه به مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان انجام شده است.

بنابراین و طبق توافق اولیه از ۱۲ هزار میلیارد تومانی که صندوق توسعه ملی باید پرداخت می‌کرد، پنج هزار میلیارد واریز و هفت هزار میلیارد تومان باقی مانده است.

به گزارش ایرنا، از این ۷۰۰۰ هزار میلیارد تومان باید سه هزار میلیارد تومان از محل مطالبات صندوق توسعه ملی از سازمان امور مالیاتی و مابقی نیز از منابع در اختیار صندوق پرداخت شود که این فرایند بر اساس قرارداد منعقده ادامه دارد.

کد خبر 454842

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =