توضیحات وزیر جهاد کشاورزی درباره شائبه‌های ایجاد شده در حوزه تامین نهاده‌های دامی

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به شائبه‌های ایجاد شده در حوزه تامین نهاده‌های دامی گفت: کمیته تخلفات وزارتخانه پیش از اینکه موضوع در رسانه‌ها مطرح شود، موضوع را با دقت مورد بررسی و پیگیری قرار داده و خوشبختانه رانت، اختلاس و یا فسادی در این حوزه اتفاق نیفتاده است.

به گزارش صدای بورس، سیدجواد ساداتی‌نژاد در میاندوآب در خصوص تاخیر پیش آمده در توزیع نهاده‌های دامی اظهار کرد: تامین کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی در کشور با وجود تنگناهای موجود در جهان انجام گرفته و در خصوص تامین گوشت قرمز، گوشت مرغ، ذخایر برنج، شکر، روغن و گندم وضعیت بسیار مطلوبی داریم و حتی در نهاده‌های دامی هیچ گونه نگرانی و مشکلی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تمام تلاش وزارت جهاد کشاورزی این است که شرایط مناسبی در خصوص کالاهای اساسی در کشور وجود داشته باشد، افزود: در خصوص نهاده‌های دامی هم تمام تلاش وزارت جهاد کشاورزی از اسفند سال گذشته این بوده که به موقع نهاده‌های دامی را تامین کند و با توجه به شرایطی که در حوزه امنیت غذایی و نهاده‌های دامی که افزایش قیمت بسیار زیادی در دنیا داشته، روی ریل مناسب قرار داده شود.

وی با اشاره به اینکه این روند با همکاری بخش خصوصی و شرکت‌های وابسته به وزارت جهاد کشاورزی ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: در خصوص بعضی از موضوعاتی هم که در خصوص برخی از شرکت‌های تامین کننده نهاده‌ دامی پیش آمد و در رسانه‌ها هم مطرح شد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته بود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در این خصوص نظارت‌های لازم از سوی دستگاه‌های نظارتی وجود دارد، ادامه داد: این وزارتخانه یکی از وزارتخانه‌های پیشتاز در حوزه مبارزه با فساد و شفاف‌سازی بوده است، از این رو کمیته تخلفات وزارتخانه پیش از اینکه موضوع در رسانه‌ها مطرح شود، موضوع را با دقت مورد بررسی و پیگیری قرار داد که خوشبختانه رانت، اختلاس و یا فسادی اتفاق نیفتاده است.

ساداتی نژاد گفت: البته یکی از شرکت‌های تامین کننده با چالش‌هایی در تامین مواجه بوده و عدم تخصیص ارز یکی از این علت‌هاست و همچنین مبالغ واریزی دامداران در سامانه بازارگاه موجود و قابل رهگیری است.


بیشتر بخوانید :رخدادی غیرمعمول در واردات نهاده‌های دامی


وی با اشاره به اینکه براساس‌ برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تامین نهاده‌های دامی با سرعت انجام می‌گیرد، گفت: دامداران نگرانی در این خصوص نداشته باشند و این تاخیر در نهاده‌های دامی با سرعت جبران خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها گفت: حوزه تولید نیاز به حمایت دارد چرا که شرایط سختی برای تولید کنندگان سپری می‌شود و برای رفع دغدغه تولیدکنندگان نیاز به آرامش داریم و از رسانه‌ها می‌خواهم از گمانه‌زنی‌ها و یا اطلاعات نادرست خودداری کنند تا وزارت جهاد کشاورزی با اهتمام ویژه بر مدار تولید پایدار و تامین به موقع نهاده‌های دامی کارهای خود را پیش ببرد.

به گزارش ایرنا -وزیر جهاد کشاورزی روز سه‌شنبه به شهرستان‌های میاندوآب، چهاربرج و باروق سفر کرده بود.

کد خبر 454493

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • هیچ ارزی به شرکت وارد کننده نهاده پرداخت نشده است

    هیچ ارزی به شرکت وارد کننده نهاده پرداخت نشده است

    وزارت جهادکشاورزی در اطلاعیه‌ای جهت روشنگری درخصوص حواشی ایجاد شده در زمینه نهاده‌های دامی اعلام کرد: مبالغ واریزی دامداران عزیز در سامانه بازارگاه موجود و قابل رهگیری است و پرداخت ارز توسط بانک مرکزی، فقط با ارائه مستندات ورود کالا  صورت می‌گیرد.

  • دام کیلویی ۱۳۹ هزار تومان؛ نتیجه عدم حمایت از صنعت دامپروری

    دام کیلویی ۱۳۹ هزار تومان؛ نتیجه عدم حمایت از صنعت دامپروری

    مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور رسیدن قیمت دام سبک زنده به کیلویی ۱۳۹ هزار تومان را نتیجه بی‌تدبیری و عدم حمایت وزارت جهادکشاورزی از صنعت دامپروری دانست و گفت: دولت باید به نحوی عمل کند که هم تولیدکننده سرپا باشد و هم مصرف کننده راضی باشد. این درست نیست که با سرکوب تولیدکننده، مصرف کننده را راضی کرد یا از حق مصرف کننده به تولید کننده داده شود.

  • افزایش روزانه قیمت نهاده‌های دامی

    افزایش روزانه قیمت نهاده‌های دامی

    مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی دامداران گفت: جو ناآرام داخلی باعث شده است که برزیل و روسیه قیمت نهاده‌ها را روزانه افزایش دهند.

  •  وزارت جهاد و گمرک واردات صوری ۵۰۰هزار تن نهاده دامی را شفاف سازی کنند

    وزارت جهاد و گمرک واردات صوری ۵۰۰هزار تن نهاده دامی را شفاف سازی کنند

    درباره ماجرای واردات صوری ۵۰۰هزار تن نهاده دام به‌ارزش ۱۱۰۰ میلیارد تومان که پولش ظاهراً در حساب وزارت جهاد کشاورزی است و با کوتاژ صوری از گمرک صورت گرفته است، ۸ ابهام وجود دارد که وزارت جهاد کشاورزی و گمرک باید شفاف سازی کنند.

  • افزایش قیمت مرغ به بیش از ۶۰ هزار تومان

    افزایش قیمت مرغ به بیش از ۶۰ هزار تومان

    در حالی که تولیدکنندگان عنوان می کنند قرارگاه امنیت غذایی وزارت جهاد قیمت مرغ زنده را ۴۹ هزار تومان اعلام کرده و براین اساس قیمت مرغ گرم باید اصلاح شود، نرخ مرغ در بازار رو به افزایش است.

  • مردم توان خرید مرغ ندارند/رشد ۱۰۰ درصدی قیمت جوجه یک روزه بعد از اصلاح قیمت ها

    مردم توان خرید مرغ ندارند/رشد ۱۰۰ درصدی قیمت جوجه یک روزه بعد از اصلاح قیمت ها

    رییس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: خریدهای شرکت پشتیبانی امور دام اگر به منظور جلوگیری از ضرر و زیان تولیدکنندگان باشد ظرف یک هفته باید قیمت‌ها واقعی شوند اما در عمل خریدهای شرکت تاثیر چندانی در بازار ایجاد نکرد.

  • میانگین قیمت برنج ایرانی در تیر؛ ۱۱۰ هزار تومان!

    میانگین قیمت برنج ایرانی در تیر؛ ۱۱۰ هزار تومان!

    بررسی قیمت کالاهای اساسی در اول تیرماه نسبت به خرداد نشان می‌دهد که کره پاستوریزه، سیمان خاکستری و شیر استریل پاکتی پرچرب در صدر افزایش قیمت در یک ماه قرار دارند، میانگین قیمت برنج ایرانی به ۱۱۰ هزار تومان رسیده و بازار روغن موتور هم شاهد نابسامانی است.

  • جدیدترین قیمت انواع برنج در بازار اعلام شد

    جدیدترین قیمت انواع برنج در بازار اعلام شد

    این گزارش به بررسی قیمت انواع برنج ایرانی و خارجی در بازار پرداخته است.

  • یک شرکت و صدها ابهام!

    یک شرکت و صدها ابهام!

    به تازگی رئیس جمهور از معاون اول و وزیر اطلاعات خواسته که به سرعت اخبار مبنی بر تخلف احتمالی در واردات نهاده‌های دامی را بررسی و نتیجه را به وی گزارش کنند. اما ماجرای تخلف احتمالی چیست؟

  • بحران آب در راه است/مخازن ۳ برابری عراق و ترکیه روی دجله

    بحران آب در راه است/مخازن ۳ برابری عراق و ترکیه روی دجله

    سخنگوی صنعت آب گفت: آورد دجله حدود ۴۳ میلیارد متر مکعب است اما ۳ برابر این آورد یعنی حدود ۱۳۰ میلیارد متر مکعب مخزن برای اهداف ذخیره‌سازی آب به خصوص از سوی ترکیه و عراق ایجاد شده است، آورد فرات هم حدود ۳۰ تا ۳۴ میلیارد متر مکعب است که ۵ برابر آن یعنی حدود ۱۷۰ میلیارد متر مکعب بارگذاری مخزن اتفاق افتاده است.

  • واردات سیاه‌دانه ممنوع شد

    واردات سیاه‌دانه ممنوع شد

    مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی از ممنوعیت واردات گیاه سیاه‌دانه با دستیابی به خودکفایی در تولید این محصول در کشور خبر داد و گفت: با تولید ۳۰ هزار تن سیاه‌دانه، از واردات این محصول بی‌نیاز شده‌ایم.

  • دستور ویژه وزیر کشور به استانداران:‎ بر قیمت‌گذاری خدمات و کالاهای استانی نظارت کنید

    دستور ویژه وزیر کشور به استانداران:‎ بر قیمت‌گذاری خدمات و کالاهای استانی نظارت کنید

    وزیر کشور کنترل قیمت‌ها و تنظیم بازار را پس از اصلاح یارانه‌ها امری جدی دانست و از استانداران خواست بر قیمت‌گذاری صحیح و عادلانه خدمات و کالاهای استانی نظارت کنند.

  • صادرات ۳۰ میلیون تن گندم روسیه طی یک سال اخیر

    صادرات ۳۰ میلیون تن گندم روسیه طی یک سال اخیر

    وزارت کشاورزی روسیه اعلام کرده است که این کشور طی یک سال اخیر ۳۸.۱ میلیون تن غلات از جمله ۳۰.۷ میلیون تن گندم صادر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =