افزایش روزانه قیمت نهاده‌های دامی

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی دامداران گفت: جو ناآرام داخلی باعث شده است که برزیل و روسیه قیمت نهاده‌ها را روزانه افزایش دهند.

به گزارش صدای بورس ،مجتبی عالی ، با بیان اینکه شرکت آریو تجارت سهیل اقدام به بارگیری و ترخیص محموله‌ها از بنادر کرده است، گفت: آریو تجارت حدود ۵۰۰ هزار تن بار خریداری کرده که از این میزان ۱۶۰ هزار تن را تحویل و مابقی آن در بنادر است. متاسفانه عدم همکاری باعث شده روند ترخیص محموله‌ها از بنادر با کندی صورت بگیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا آماری از تعداد دامدارانی که از این شرکت خریداری کرده‌اند ارائه شده است؟ گفت: درگیری‌های ایجاد شده پیرامون عملکرد شرکت آریو تجارت باعث شده است که آمار متقنی و مشخصی درباره تعداد دامدارانی که از این شرکت خرید کرده‌اند ارائه نشود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی دامداران با اشاره به عدم ورود مسئولان دولتی در بحث آریو تجارت، تصریح کرد: ترسی حول این شرکت و عملکرد آن ایجاد شده است که مسئولان از ورود به این موضوع امتناع می‌کنند. متاسفانه فرهنگ زمین انداختن یکدیگر در بین ایرانیان شکل گرفته است این در حالیست که اگر یک نهاد و سازمان آسیب ببیند در نهایت کشور متضرر می‌شود.


بیشتر بخوانید: دستور رییس جمهور برای بررسی تخلفات احتمالی در واردات نهاده‌های دامی


عالی با انتقاد از عملکرد قوه قضاییه در برخورد با بحث آریو تجارت، تصریح کرد: ۱۲ خرداد به ما اعلام کردند که روند بارگیری محموله‌های از سوی آریو تجارت ضعیف است از این‌رو به من به عنوان مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی دامداران، ماموریت داده شد چرایی عدم بارگیری محموله‌های این شرکت را بررسی کنیم.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی دامداران ادامه داد: اتحادیه، مدیریت بازارگاه را ندارد اما به بنادر رفتیم و ۳۰ هزار تن بار موجود این شرکت را با همکاری سازمان‌های مربوطه ۳ روزه ترخیص کردیم. روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ تن بار این شرکت ترخیص می‌شود.

وی حاشیه‌های پیرامونی ایجاد شده واردات نهاده از سوی آریو تجارت را سیاسی‌کاری دانست و افزود: یک خانواده نهاده‌های دامی مورد نیاز کشور را وارد می‌کرد و دولت برای برهم زدن این انحصار تشکل‌ها را وارد میدان کرد اما در نهایت تعاونی روستایی زمین خورد؛ در این میان دولت و بخش خصوصی به فکر تولید و تولیدکنندگان نیستند و آنها متضرر می‌شوند.

ترخیص محموله‌های آریو آغاز شد

همچنین در این رابطه احمد مقدسی رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در پاسخ به این پرسش که شما نخستین شخصی بودید که سخن از تخلف شرکت آریو تجارت را رسانه‌ای کردید آیا اطلاعاتی از جزییات ترخیص محموله و تحویل نهاده از سوی این شرکت به دامداران دارید؟ گفت: مطابق با آماری که رئیس سازمان بازرسی کل کشور ارائه داد حدود ۵۰۰ هزار تن نهاده این شرکت به دامداران فروخت.

به گزارش ایلنا ، وی با بیان اینکه آریو تجارت بارگیری را آغاز کرده است، افزود: خبری مبنی بر اینکه محموله به‌دست دامداران رسیده باشد به دست ما نرسیده و از هفته دیگر محموله‌های ترخیص شده از گمرک به دست دامداران می‌رسد.

کد خبر 454939

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • توضیحات وزیر جهاد کشاورزی درباره شائبه‌های ایجاد شده در حوزه تامین نهاده‌های دامی

    توضیحات وزیر جهاد کشاورزی درباره شائبه‌های ایجاد شده در حوزه تامین نهاده‌های دامی

    وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به شائبه‌های ایجاد شده در حوزه تامین نهاده‌های دامی گفت: کمیته تخلفات وزارتخانه پیش از اینکه موضوع در رسانه‌ها مطرح شود، موضوع را با دقت مورد بررسی و پیگیری قرار داده و خوشبختانه رانت، اختلاس و یا فسادی در این حوزه اتفاق نیفتاده است.

  • هیچ ارزی به شرکت وارد کننده نهاده پرداخت نشده است

    هیچ ارزی به شرکت وارد کننده نهاده پرداخت نشده است

    وزارت جهادکشاورزی در اطلاعیه‌ای جهت روشنگری درخصوص حواشی ایجاد شده در زمینه نهاده‌های دامی اعلام کرد: مبالغ واریزی دامداران عزیز در سامانه بازارگاه موجود و قابل رهگیری است و پرداخت ارز توسط بانک مرکزی، فقط با ارائه مستندات ورود کالا  صورت می‌گیرد.

  • ساعت فعالیت جایگاه‌های عرضه بهداشتی دام تهران

    ساعت فعالیت جایگاه‌های عرضه بهداشتی دام تهران

    مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، با بیان اینکه دام مورد نیاز شهروندان برای انجام هر چه بهتر و باشکوه‌تر مراسم قربانی در جایگاه‌ های عرضه بهداشتی دام فراهم شده، گفت: از روز شنبه هفته آینده مراکز عرضه بهداشتی دام در خدمت شهروندان است.

  •  وزارت جهاد و گمرک واردات صوری ۵۰۰هزار تن نهاده دامی را شفاف سازی کنند

    وزارت جهاد و گمرک واردات صوری ۵۰۰هزار تن نهاده دامی را شفاف سازی کنند

    درباره ماجرای واردات صوری ۵۰۰هزار تن نهاده دام به‌ارزش ۱۱۰۰ میلیارد تومان که پولش ظاهراً در حساب وزارت جهاد کشاورزی است و با کوتاژ صوری از گمرک صورت گرفته است، ۸ ابهام وجود دارد که وزارت جهاد کشاورزی و گمرک باید شفاف سازی کنند.

  • دام عید قربان در بازار چند؟

    دام عید قربان در بازار چند؟

    رییس شورای تامین دام کشور با تاکید بر اینکه با توجه با افزایش عرضه، قیمت دام زنده برای عید قربان افزایش نخواهد داشت، افزود: با توجه به نوع دام، قیمت ها عرضه در میادین از هر کیلوگرم ۳۰ تا ۷۶ هزار تومان است.

  • مردم توان خرید مرغ ندارند/رشد ۱۰۰ درصدی قیمت جوجه یک روزه بعد از اصلاح قیمت ها

    مردم توان خرید مرغ ندارند/رشد ۱۰۰ درصدی قیمت جوجه یک روزه بعد از اصلاح قیمت ها

    رییس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: خریدهای شرکت پشتیبانی امور دام اگر به منظور جلوگیری از ضرر و زیان تولیدکنندگان باشد ظرف یک هفته باید قیمت‌ها واقعی شوند اما در عمل خریدهای شرکت تاثیر چندانی در بازار ایجاد نکرد.

  • یک شرکت و صدها ابهام!

    یک شرکت و صدها ابهام!

    به تازگی رئیس جمهور از معاون اول و وزیر اطلاعات خواسته که به سرعت اخبار مبنی بر تخلف احتمالی در واردات نهاده‌های دامی را بررسی و نتیجه را به وی گزارش کنند. اما ماجرای تخلف احتمالی چیست؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =