کشف و جمع‌آوری بیش از ۷ هزار مرکز غیرمجاز استخراج رمزارز

شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران اعلام‌ کرد که تاکنون ۷ هزار و ۲۰۷ مرکز غیرمجاز استخراج رمزارز در کشور کشف و تعداد ۲۳۴ هزار و ۱۱۳ دستگاه جمع‌آوری شده است.

به گزارش صدای بورس، هفته گذشته نیز ۱۰۹ مرکز غیرمجاز کشف شد که از این تعداد مراکز غیرمجاز ۱۰۹ دستگاه ماینر با ظرفیت مصرفی یک‌هزار و ۳۴۵ کیلووات کشف شده که بخش عمده‌ای از کشفیات مربوط به پنج استان کشور بوده است.

۴۳ درصد از این کشفیات توسط گزارش‌های مردمی، ۳۲ درصد از طریق بازرسی‌های محلی و ۲۵ درصد با سایر روش‌ها انجام شده که در گزارش پیشین، سهم گزارش‌های مردمی از این کشفیات، حدود ۱۹ درصد بوده و بخش عمده‌ای از کشفیات مربوط به استان‌های خراسان رضوی، تهران، خوزستان، اصفهان و آذربایجان شرقی است.

هر دستگاه استخراج بیت‌کوین (ماینر) به‌صورت متوسط توان مصرفی به‌اندازه پنج یخچال ۲۰ فوت و چهار کولر آبی دارد و به همین دلیل استخراج‌های غیرمجاز به دلیل ایجاد اختلال در شبکه توزیع، می‌تواند باعث بروز آسیب به وسایل برقی شهروندان شود.


بیشتر بخوانید:آغاز اجرای برنامه های مدیریت بار برق


هم‌وطنان می‌توانند در صورت مشاهده تخلف، موارد را از طریق سامانه اینترنتی سمات به آدرس https://www.tavanir.org.ir/samaat یا اپلیکیشن «برق من» گزارش کنند که پس از بررسی و صحت سنجی گزارش، به افشاکنندگان پاداش نقدی تعلق می‌گیرد و اطلاعات افشاکنندگان (سوت‌زنان) محرمانه باقی می‌ماند.

انجام مانورهای شناسایی و جمع‌آوری مراکز رمز ارزهای غیرمجاز، انجام بازرسی‌های محلی و موردی به‌منظور شناسایی و جمع‌آوری مراکز غیرمجاز، استفاده از گزارش‌های مردمی در خصوص شناسایی این مراکز غیرمجاز، ایجاد امکان دریافت گزارش مردمی از طریق اپلیکیشن برق من، استفاده از روش‌های فنی برای کشف مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز، هماهنگی با پلیس امنیت اقتصادی ناجا و هماهنگی با دادستانی کل کشور اهم اقدام‌های انجام شده برای جمع‌آوری مراکز غیرقانونی استخراج رمز ارزها است.

به گزارش ایلنا، رمزارز گونه‌ای پول دیجیتال است که در آن تولید واحد پول و تایید اصالت تراکنش پول با استفاده از الگوریتم‌های رمزگذاری کنترل شده و معمولاً به‌طور نامتمرکز بدون وابسته به یک بانک مرکزی کار می‌کند.

کد خبر 454534

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • معاملات رمزارز ها هم شامل مالیات می شود

    معاملات رمزارز ها هم شامل مالیات می شود

    رئیس کارگروه تبادل انجمن بلاکچین ایران گفت: افراد حقوقی تحت هر شرایطی ملزم به پرداخت مالیات و تعیین ساز و کار مالی مرتبط به رمزارز در ساختار خود هستند.

  • قبض ۲۷ میلیون تومانی برق برای کیست؟

    قبض ۲۷ میلیون تومانی برق برای کیست؟

    اگر بخواهیم با تعدادی از این مشترکان بد مصرف برق آشنا بشویم، بهتر است سری به مناطق بالانشین تهران بیندازیم و از محله‌هایی نظیر ولنجک و شهرک غرب بازدیدی داشته باشیم.

  • کاهش ۱۸ درصدی حجم آب مخازن سدهای استان تهران

    کاهش ۱۸ درصدی حجم آب مخازن سدهای استان تهران

    مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران، از کاهش ۱۸ درصدی حجم آب مخازن سدهای استان تهران نسبت به روز مشابه سال آبی گذشته خبر داد و گفت: از ابتدای سال آبی جاری تا کنون، میزان کل حجم آب در مخازن سدهای پنجگانه استان تهران، به حدود ۶۳۷ میلیون مترمکعب رسیده است.

  • شرایط موجود در بازار رمزامرها تله گاوی است؟

    شرایط موجود در بازار رمزامرها تله گاوی است؟

    قیمت بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال در مقاطعی از روزهای اخیر افزایشی بود اما نمی‌توان به طور دقیق اعلام کرد که روند نزولی تمام شده یا افزایش اخیر قیمت‌ها، اصلاح روند نزولی است. برخی کارشناسان عقیده دارند که روند صعودی کنونی ادامه نمی‌یابد.

  • ترون چیست؟ / ارجحیت ترون بر سایر ارزهای دیگر

    ترون چیست؟ / ارجحیت ترون بر سایر ارزهای دیگر

    اگر تا به‌حال در دنیای ارزهای دیجیتال فعالیت کرده باشید، قطعا نام ترون به گوشتان خورده است. این ارز در سال ۲۰۱۷ توسط یک شرکت سنگاپوری که به صورت غیر انتفاعی فعالیت میکرد، خلق و ارائه شد. مالک اصلی این ارز جاستین سان است که با استفاده از خلاقیت و هوش خود توانست دریچه بسیار سودمندی را در دنیای ارزهای دیجیتال باز کند.

  • ارزهای دیجیتال آینده‌دار ۲۰۲۲

    ارزهای دیجیتال آینده‌دار ۲۰۲۲

    در حال حاضر بیش از ۱۶۰۰۰ رمزارز در دنیای کریپتو معرفی شده است و تشخیص این‌که کدام ارز دیجیتال ارزش خریدن دارد چالش‌برانگیز است.

  • وحشت در بازار رمزارزها تا کی ادامه دارد؟

    وحشت در بازار رمزارزها تا کی ادامه دارد؟

    ​نخستین رمزارز بازار در روزهای اخیر با قیمت ۱۹ هزار دلار در حال معامله است.

  • اشنایی با استخراج بیت‌کوین

    اشنایی با استخراج بیت‌کوین

    در چند سال اخیر توجه بسیاری از فعالان حوزه اقتصاد دیجیتال به استخراج رمزارزها یا به عبارت دیگر ماینینگ معطوف شده است، در همین راستا تشریح چگونگی ایجاد بیت کوین های بیشتر در شبکه بلاکچین می تواند برای کاربران این حوزه فایده مند واقع شود. هرچند برای اتصال به شبکه بلاکچین و استخراج رمزارزها لزومی به فراگیری مسائل فنی این حوزه نیست اما دانستن مکانیزم تشکیل بیت کوین می تواند به افراد دید بهتری از این رمزارز ارایه کند.

  • پایین ترین محدوده قیمتی اتریوم نزدیک است!

    پایین ترین محدوده قیمتی اتریوم نزدیک است!

    ​تحلیل‌گری که بازار نزولی سال ۲۰۱۸ را پیش‌بینی کرد، معتقد است قیمت بیت‌کوین و اتریوم به پایین‌ترین حد خود نزدیک است. کوین اولری (Kevin O’Leary) از Shark Tank جزئیات دارایی‌های رمزنگاری شده خود را شامل اتریوم و راه حل مقیاس پذیری MATIC می‌کند. برخی تحلیلگران دیگر استدلال می‌کنند که کاهش قیمت به زیر ۱۰۷۰ دلار می‌تواند قیمت اتریوم را کاهش دهد.

  • در باغ سرخ وال استریت برای رمزارزها/پیش بینی ۱۰ هزار دلاری برای بیت کوین

    در باغ سرخ وال استریت برای رمزارزها/پیش بینی ۱۰ هزار دلاری برای بیت کوین

    تحلیلگر ارشد بازار رمز ارز معتقد است اگر آشفتگی در وال‌استریت در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی ادامه داشته باشد، بیت کوین در خطر سقوط تا محدوده ۱۰۰۰۰ دلار قرار می‌گیرد.

  • بیت کوین همچنان در کانال ۱۹ هزار دلاری

    بیت کوین همچنان در کانال ۱۹ هزار دلاری

    بیت‌کوین با افت حدود ۲ درصد به قیمت ۱۹ هزار و ۱۵۰ دلار و اتریوم با کاهش بیش از ۱ درصد به قیمت هزار و ۴۲ دلار معامله می‌شوند.

  •  رمزارز ملی یا رمزارز چینی؟

    رازی به نام رمزریال!

    رمزارز ملی یا رمزارز چینی؟

    آنقدر که هیچ اطلاعاتی در رابطه با رمزریال نیست این محصول جدید بانک مرکزی به یک راز بدل شده اما رئیس بانک مرکزی گفت رمزریال تا شهریور منتشر می‌شود.

  • کاهش ۴‎درصدی ذخایر آب سدهای کشور

    کاهش ۴‎درصدی ذخایر آب سدهای کشور

     آمار دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور نشان می‌دهد، با سپری شدن ۲۸۳ روز از سال آبی جاری (از ابتدای مهرماه ۱۴۰۰ تا تا ۱۱ تیرماه ۱۴۰۱) میزان کل حجم آب در مخازن سدهای کشور به حدود ۲۵.۰۷ میلیارد مترمکعب رسیده که نسبت به مدت مشابه سال آبی قبل ۴ درصد کاهش داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =