حبس در انتظار  استخراج کنندگان رمزارز

مجری طرح تامین برق مراکز استخراج رمزارز شرکت توانیر گفت: دولت تصمیمات جدیدی برای سیاستگذاری در حوزه رمزارزها اتخاذ کرده است.

به گزارش صدای بورس، محمد خدادادی بهلولی مجری طرح تامین برق مراکز استخراج رمزارز شرکت توانیر، به سوالات زیر پاسخ داد.

تعداد مراکز مجاز استخراج رمزارز در کشور چقدر است و چه میزان مصرف برق دارند؟

تعداد مراکز مجاز استخراج رمزارز، حدود ۱۱۸ است؛ رقم حدودی به معنای آن است که برخی از این مراکز، جواز تاسیس دریافت کرده‌اند، اما هنوز به مرحله اخذ پروانه بهره‌برداری نرسیده‌اند.


بیشتر بخوانید:

آغاز اجرای برنامه های مدیریت بار برق


مجموع توان لحظه‌ای که این مراکز مجاز مصرف می‌کنند، ۲۰۰ مگاوات است. چون ماینرها بدون لحظه‌ای توقف فعالیت می‌کنند، این توان باید ضرب در ۲۴ ساعت و پس از آن، ضرب در ۳۰ روز شود تا بتوان انرژی مصرفی ماهانه یک ماینر را محاسبه کرد که نشان می‌دهد، مصرف بسیار بالایی دارند.

تعداد مراکز غیرمجاز کشف شده چقدر است و چه میزان برق یارانه‌ای استفاده می‌کردند؟

تاکنون حدود ۷ هزار مرکز با حدود ۲۳۰ هزار دستگاه غیرمجاز استخراج رمزارز در کشور کشف شده است؛ این مراکز حدود ۷۰۰ مگاوات توان به خود اختصاص داده بودند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، میزان انرژی که این مراکز مصرف کرده اند، حدود ۹۰۰ میلیون کیلووات بوده که از کل مصرف یک سال تمامی مشترکان در استان‌هایی مثل خراسان جنوبی، خراسان شمالی یا چهارمحال و بختیاری بیشتر است.

کد خبر 453070

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • جمع‌آوری ۶۹۱۴ مرکز غیرقانونی استخراج رمز ارز در کشور

    جمع‌آوری ۶۹۱۴ مرکز غیرقانونی استخراج رمز ارز در کشور

    بر اساس اعلام شرکت توانیر، از سال ۱۳۹۸ تاکنون حدود ۶۹۱۴ مرکز غیرقانونی استخراج رمز ارز در ایران جمع آوری شده که برای تدوام جلوگیری از این نوع سودجویی‌ها، اجرای هفت روش‌ شناسایی و برخورد با این مراکز غیرمجاز در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

  • کشف ۱۴۱ مرکز غیرمجاز استخراج رمزارز

    کشف ۱۴۱ مرکز غیرمجاز استخراج رمزارز

    شرکت توانیر اعلام کرد: یک هزار و ۹۶۴ دستگاه ماینر غیرمجاز با اقدامات کارکنان صنعت برق و گزارش‌های مردمی جمع آوری شده است.

  • ایرانی ها عاشق استخراج رمزارز هستند

    ایرانی ها عاشق استخراج رمزارز هستند

    گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد ایران دارای ذخایر بزرگ گاز و نفت است و یکی از ارزان‌ترین قیمت‌های برق در جهان را دارد و طبیعی است با این قیمت برق سرمایه‌گذاری مجاز و غیرمجاز در صنعت استخراج رمزارز، جذابیت اقتصادی بالایی داشته باشد.

  • چرا تکلیف صنعت استخراج رمزارزها مشخص نیست؟

    چرا تکلیف صنعت استخراج رمزارزها مشخص نیست؟

    رئیس کارگروه استخراج انجمن بلاک‌چین ایران با بیان اینکه در حال حاضر، تکلیف صنعت استخراج در کشور مشخص نیست، گفت: چالش ما اول با وزارت نفت است که باید اعلام کند می‌تواند گاز به این صنعت بدهد و خواسته مان از وزارت صمت هم این است که به اظهارنظرهای کارشناسی پاسخ دهند و مصوبه هیات وزیران و دو آیین‌نامه و بخشنامه وزارت نیرو و وزارت صمت را رعایت کنند.

  • اداره «میز صنعت» در سازمان بورس راه‌اندازی می‌شود

    برای رفع مشکلات صنایع:

    اداره «میز صنعت» در سازمان بورس راه‌اندازی می‌شود

    اولین جلسه از سلسله جلسات دومین دوره آموزشی ویژه ناشران بازار سرمایه برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =