ترون چیست؟ / ارجحیت ترون بر سایر ارزهای دیگر

اگر تا به‌حال در دنیای ارزهای دیجیتال فعالیت کرده باشید، قطعا نام ترون به گوشتان خورده است. این ارز در سال ۲۰۱۷ توسط یک شرکت سنگاپوری که به صورت غیر انتفاعی فعالیت میکرد، خلق و ارائه شد. مالک اصلی این ارز جاستین سان است که با استفاده از خلاقیت و هوش خود توانست دریچه بسیار سودمندی را در دنیای ارزهای دیجیتال باز کند.

هدف از ساخت ترون چه بود؟

در دنیای رمز ارز ها، ارزهای دیجیتال بسیار متنوع و مختلفی وجود دارد که افراد می‌توانند آن را خریداری کرده و با آن کار کنند. اما یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال این است که کدام یک از ارزها بهترند و سود بهتری دارند؟ ترون یکی از ارزهای موجود در شبکه ارزهای دیجیتال است که پیشینه و عملکرد بسیار جالبی دارد و توانسته خریداران زیادی را به سمت خود بکشد. به نظر شما چه عامل باعث پیشرفت این ارز شده و هدف آن چه بود؟

در این مقاله سعی داریم با بررسی عملکرد و سابقه ترون، به بررسی این ارز دیجیتال بپردازیم. همچنین هدف از ساخت این ترون را یاد خواهیم گرفت.

ترون چیست؟

اگر تا به‌حال در دنیای ارزهای دیجیتال فعالیت کرده باشید، قطعا نام ترون به گوشتان خورده است. این ارز در سال ۲۰۱۷ توسط یک شرکت سنگاپوری که به صورت غیر انتفاعی فعالیت میکرد، خلق و ارائه شد. مالک اصلی این ارز جاستین سان است که با استفاده از خلاقیت و هوش خود توانست دریچه بسیار سودمندی را در دنیای ارزهای دیجیتال باز کند. ترون با نام اختصاری (TRX) به صورت غیر متمرکز در بلاک‌چین فعالیت می‌کند. همچنین یکی از محبوب‌ترین ارزهای است که در بازار ارزهای دیجیتال قرار دارد.

این ارز توانست در مدت زمان کمی پس از ارائه خود، توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران را به سمت خود جلب کند و به دلیل ویژگی‌های بسیار سودمندی که دارد، سرمایه‌گذاران زیادی را ترغیب به خریداری کند.

عملکرد ترون

کار با ترون بسیار کمی پیچیده و اصولی است. شاید برای بسیاری از سرمایه‌دارانی که به‌تازگی وارد بازار ارزهای دیجیتال شده‌اند کمی سخت باشد که بخواهند برای انتخاب و خریداری ارز دیجیتال تصمیم بگیرند. اما ترون یکی از بهترین ارزهای است که هر فردی می‌تواند از آن استفاده کند.

مهم‌ترین و اصلی‌ترین عملکرد ترون حفاظت و نگه‌داری اطلاعات است. هر فردی که ارز دیجیتالی را خریداری می‌کند، دارای اطلاعات و فایل‌های است که نیاز به فضا برای ذخیره‌سازی آن دارد. در اینجا ترون با ذخیره‌سازی اطلاعات و تمام فایل‌های موجود در پنل‌های سرمایه‌گذاران، می‌تواند تمام اطلاعات محرمانه را ذخیره کند. این ذخیره‌سازی اطلاعات به صورتی است که فقط صاحب ارز می‌تواند به آنها دسترسی پیدا کند و آنها را حذف یا ویرایش کند.

این عملکرد به افراد کمک می‌کند که نگران نابودی اطلاعات ضروری خود نباشند. بسیاری از تحلیلگران بازارهای رمز ارز همین ویژگی ساده را علتی برای محبوبیت این ارز دانسته اند. چون حفاظت از اطلاعات امری بسیار مهم برای سرمایه‌گذاران است.

ارجحیت ترون بر ارزهای دیگر

بازار رمز ارزهای دیجیتال و تتنوع بسیار زیادی که در آن وجود دارد باعث شده است که هرکدام از ارزها با به‌روزرسانی ویژگی‌های خود، رقابت جذاب و سالمی را ایجاد کرده که بتوانند ارزش خود را در بازار ارز بالاتر ببرند. اما یکی از چشمگیرترین ویژگی‌های ترون سرعت آن است. این ارز با حدود ۲۰۰۰ تراکنش در ثانیه، توانسته عملکرد بسیار جالبی را از خود رقم بزند. میزان ظرفیت ارز ترون برای انجام تراکنش نسبت به ارزهای دیگر بسیار بیشتر بوده و به همین سبب برای مشتریان جذاب است.

اگر بخواهیم هر ارز را براساس میزان تراکنش‌های آن بسنجیم، ارز ترون از اتریوم و بیت‌کوین هم پیشی گرفته است. ارزهای اتریوم و بیت‌کوین به ترتیب با ۱۵ و ۷ تراکنش در ثانیه در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

ترون چیست؟ / ارجحیت ترون بر سایر ارزهای دیگر

ترون چیست؟ / ارجحیت ترون بر سایر ارزهای دیگر

ترون، فرصتی برای تولیدکنندگان

یکی دیگر از قابلیت‌های ترون ایجاد سرگرمی برای کاربران است. درواقع ترون به تولیدکنندگان محتوا فضای مناسب برای خلق و ارائه بازی، سرگرمی و انواع برنامه‌های خلاقانه را می‌دهد. ترون به تولیدکنندگان محتوا کمک می‌کند که در صورت رضایت کاربران از بازی‌ها و سرگرمی ها، پاداش دریافت کنند. این عملکرد به صورتی است که کاربران پس از استفاده از بازی‌ها و در صورت رضایت از آن، می‌توانند به هر بازی امتیاز دهند و تولیدکنندگان محتوا نیز پس از رضایت کاربران، ارزهای دیجیتال را به عنوان پاداش دریافت می‌کنند.

بسیاری از سرمایه‌گذاران و کاربران بر این باورند که این کار باعث می‌شود ایده‌های خلاقانه‌تر و جذاب‌تری به ذهن تولیدکنندگان خطور کند و برای بهبود و پیشرفت سطح فناوری و سرگرمی تلاش کنند.

هدف از ساخت ترون

جاستین سن باتوجه به نیازها و کمبودهای که در بازارهای ارز دیجیتال وجو.د داشت اقدام به ساخت ارز ترون کرد. در این قسمت بخشی از اهداف ترون را خواهیم خواند.

حذف واسطه

بسیاری از تولیدکنندگان محتوا پس از ارائه تولیدهای خود نیازمند راهی بودند که بتوانند محصول خود را به فروش برسانند. در این میان واسطه‌ها به میان آمده و با فروش محتواهای مختلف، سهم زیادی را از فروش محتوا دریافت می‌کردند. ترون با هدف حذف واسطه و ایجاد فضای مناسب برای تولیدکننده به میان آمد. پس از خلق ترون تمام تولیدکنندگان محتوا دارای فضای مناسب و رایگان بودنند که بتوانند سرگرمی‌های خود را نشان دهند و پس از کسب رضایت به پاداش برسند.

حفاظت از اطلاعات

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های کاربران بازار رمز ارز اطلاعات و حفاظت از آن بود. رمز ارزها به سبب حساسیتی که دارند باید کاملا محافظت شوند. ترون با ایجاد یک فضای بسیار گسترده و رایگان به کاربران خود اجازه داد که اطلاعات خود را در آن ذخیره کنند. بسیاری از پلتفرم‌های غیرمتمرکز وجود دارند که سرمایه‌گذاران برای استفاده از حافظه آنها باید هزینه پرداخت کنند. اما ترون یک فضای کاملا رایگان در اختیار کاربران خود قرار داده است.

ترون چیست؟ / ارجحیت ترون بر سایر ارزهای دیگر

ترون چیست؟ / ارجحیت ترون بر سایر ارزهای دیگر

سواستفاده از ترون

نام ترون در مدت بسیار کمی بر روی زبان‌ها افتاد، همین محبوبیت ترون باعث شد بسیاری از شرکت‌های هرمی اقدام به کلاهبرداری و استفاده از نام این ارز داشته باشند. بانک آف ترون یکی از همین شرکت‌ها بود که با استفاده از نام ترون و با بیان ویژگی‌های جذاب‌تری نسبت به ترون، اقدام به جذاب سرمایه‌گذار کرد. اما پس از مدتی تمام پول‌های سرمایه‌گذاری شده در بانک آف ترون به خاطر کلاهبرداری از میان رفت.

خریداری ترون

به دلیل کلاهبرداری‌ها و سواستفاده‌های که از نام ترون شده است، سرمایه‌گذاران باید از یک صرافی معتبر خرید خود را انجام دهند. یکی از معتبرترین صرافی‌های موجود برای خرید ترون صرافی تبدیل است. این صرافی با راهنمایی افراد در زمینه‌های مرتبط با ارز، کمک می‌کند که خرید یا فروش درست و در زمان مناسب انجام شود.

بسیاری از افراد تازه کار برای یک تصمیم درست نیاز به راهنمایی و مشورت دارند. خرید ترون تبدیل و مشورت با مشاوران این صرافی به شما کمک می‌کند که درک درستی از نحوه خریداری و فروش این ارز داشته باشید.

دورنمای ارز ترون

در طول سال‌های اخیر، ارز ترون یکی از محبوب‌ترین ارزها نزید سرمایه‌گذاران بوده است. اگر بخواهیم باتوجه به پیشرفت تکنولوژی و دنیای ارزهای دیجیتال، آینده را برای ارزهای دیجیتال تصور کنیم قطعا ارز ترون یکی از ارزهای دیجیتال آینده دار ۲۰۲۲ است. این ارز در مدت کم خرید و فروش بسیاری داشته است و سود زیادی را به حساب صاحبان خود تزریق کرده است.

کد خبر 453920

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =