جمع آوری ۴۴ مرکز غیرمجاز استخراج رمزارز

سخنگوی صنعت برق گفت: طبق تبصره ۲ ماده ۴ مصوبه سال ١٣٩٨ هیات وزیران در اوقات پیک، خرید برق از شبکه سراسری توسط ماینرها ممنوع بوده و در مصوبه سال ۱۴۰۰ نیز وزیر نیرو این مساله را به صراحت اعلام کرده است.

به گزارش صدای بورس، مصطفی رجبی مشهدی ، با بیان اینکه در قرارداد تامین برق مراکز استخراج رمزارز این موضوع ذکر شده است، اظهار کرد: در قوانینی که در حال طی مراحل تصویب است نیز خرید برق از شبکه برق در ایام محدودیت دار (فصل گرم و سرد) توسط ماینرها ممنوع بوده و باید از روش‌های دیگر مانند دیزل و تجدیدپذیر اقدام به تامین برق کنند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای جمع آوری ماینرهای غیر مجاز گفت: با تلاش های صورت گرفته ۴۴ مرکز غیرمجاز استخراج رمز ارز، کشف و جمع آوری شده که نکته قابل توجه در این موضوع، افزایش تاثیر گزارش‌های مردمی در کشف مراکز غیرمجاز بوده که نشان دهنده حساسیت مردم در این زمینه است.

رجبی مشهدی افزود: از این تعداد مراکز غیرمجاز، ۳۶۴ دستگاه ماینر با ظرفیت مصرفی ۹۱۰ کیلووات کشف شده است. ۴۴ درصد از این کشفیات توسط گزارش های مردمی، ۱۷ درصد از طریق بازرسی های محلی و ۳۹ درصد با سایر روش‌ها انجام شده که در گزارش پیشین، سهم گزارش‌های مردمی از این کشفیات، ۱۹ درصد بوده و بخش عمده‌ای از کشفیات مربوط به استان های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، خوزستان، آذربایجان شرقی و فارس است.


بیشتر بخوانید:آغاز اجرای برنامه های مدیریت بار برق


وی اظهار کرد: در مجموع تاکنون ۷۰۹۸ مرکز غیرمجاز استخراج رمزارز کشف و تعداد ۲۳۳ هزار و ۵۷۵ مرکز جمع آوری شده است. هر دستگاه استخراج بیت کوین (ماینر) به صورت متوسط توان مصرفی به اندازه پنج یخچال ۲۰ فوت و چهار کولر آبی دارد و به همین دلیل استخراج های غیرمجاز به دلیل ایجاد اختلال در شبکه توزیع، می تواند باعث بروز آسیب به وسایل برقی شهروندان شود.

به گزارش ایسنا، سخنگوی صنعت برق گفت: هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده تخلف، موارد را از طریق سامانه اینترنتی سمات به آدرس https://www.tavanir.org.ir/samaat و یا اپلیکیشین برق من گزارش کنند که پس از بررسی و صحت سنجی گزارش، به افشاکنندگان پاداش نقدی تعلق می گیرد و اطلاعات افشاکنندگان (سوت زنان) محرمانه باقی می‌ماند.

کد خبر 454159

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • معاملات رمزارز ها هم شامل مالیات می شود

    معاملات رمزارز ها هم شامل مالیات می شود

    رئیس کارگروه تبادل انجمن بلاکچین ایران گفت: افراد حقوقی تحت هر شرایطی ملزم به پرداخت مالیات و تعیین ساز و کار مالی مرتبط به رمزارز در ساختار خود هستند.

  • بیت کوین در کانال ۲۱ هزار دلار در نوسان است

    بیت کوین در کانال ۲۱ هزار دلار در نوسان است

    قیمت انواع ارزهای شاخص دیجیتالی امروز در روند معاملات در بازارهای تجارت دیجیتال بین‌المللی تغییراتی را تجربه کرد.

  • ترون چیست؟ / ارجحیت ترون بر سایر ارزهای دیگر

    ترون چیست؟ / ارجحیت ترون بر سایر ارزهای دیگر

    اگر تا به‌حال در دنیای ارزهای دیجیتال فعالیت کرده باشید، قطعا نام ترون به گوشتان خورده است. این ارز در سال ۲۰۱۷ توسط یک شرکت سنگاپوری که به صورت غیر انتفاعی فعالیت میکرد، خلق و ارائه شد. مالک اصلی این ارز جاستین سان است که با استفاده از خلاقیت و هوش خود توانست دریچه بسیار سودمندی را در دنیای ارزهای دیجیتال باز کند.

  • درخواست بررسی فوری «طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار» در دولت

    درخواست بررسی فوری «طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار» در دولت

    معاونت رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با توجه به فراگیری و اهمیت موضوع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، از دولت خواست که تبیین و بررسی طرح مربوطه را که پیش از این برای رئیس جمهور ارسال شده، در اولویت کاری هیئت وزیران قرار گیرد.

  • ارزهای دیجیتال آینده‌دار ۲۰۲۲

    ارزهای دیجیتال آینده‌دار ۲۰۲۲

    در حال حاضر بیش از ۱۶۰۰۰ رمزارز در دنیای کریپتو معرفی شده است و تشخیص این‌که کدام ارز دیجیتال ارزش خریدن دارد چالش‌برانگیز است.

  • چند و چون راه‌اندازی رمزریال بانک مرکزی

    چند و چون راه‌اندازی رمزریال بانک مرکزی

    رئیس‌کل اسبق بانک مرکزی با برشمردن ویژگی‌های رمزریال که قرار است شهریور راه‌اندازی شود، گفت: رمزریالی که قرار است بانک مرکزی منتشر کند، نوعی پول الکترونیک در داخل کشور از جنس ریال خواهد بود.

  • ایرانی ها عاشق استخراج رمزارز هستند

    ایرانی ها عاشق استخراج رمزارز هستند

    گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد ایران دارای ذخایر بزرگ گاز و نفت است و یکی از ارزان‌ترین قیمت‌های برق در جهان را دارد و طبیعی است با این قیمت برق سرمایه‌گذاری مجاز و غیرمجاز در صنعت استخراج رمزارز، جذابیت اقتصادی بالایی داشته باشد.

  • رشد ۲۷ درصدی معاملات رمزارزها/بیت کوین در کانال ۲۱ هزار دلاری

    رشد ۲۷ درصدی معاملات رمزارزها/بیت کوین در کانال ۲۱ هزار دلاری

    قیمت انواع ارزهای شاخص دیجیتالی امروز در روند معاملات در بازارهای تجارت دیجیتال بین‌المللی تغییراتی را تجربه کرد.

  • برق رمزارزها را می گیرد

    برق رمزارزها را می گیرد

    اگر بیت کوین یک کشور بود، به عنوان بیست و نهمین مصرف کننده برق در سراسر جهان شناخته می‌شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =