۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
ارزهای دیجیتال آینده‌دار ۲۰۲۲

در حال حاضر بیش از ۱۶۰۰۰ رمزارز در دنیای کریپتو معرفی شده است و تشخیص این‌که کدام ارز دیجیتال ارزش خریدن دارد چالش‌برانگیز است.

به گزارش صدای بورس، سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال به دنبال رمز ارزی هستند که بازدهی و سودآوری پر سروصدایی را داشته باشد. در این مقاله ما به بررسی ۹ ارز دیجیتال آینده‌دار ۲۰۲۲ می‌پردازیم و به شما فاکتورهایی را می‌گوییم تا با درنظرگرفتن آنها، رمزارز با پتانسیل بالا را پیدا کنید.

نحوه عملکرد ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۱ چگونه بود؟

قبل از آنکه به سراغ سرمایه‌گذاری در سال جدید برویم بهتر است ببینیم سال ۲۰۲۱ در بازار کریپتوکارنسی چه گذشته است. علی‌رغم اینکه بیت‌کوین در سال ۲۰۲۰ برجسته بود و رشد زیادی داشت، سال ۲۰۲۱ به‌عنوان سال جهش آلت‌کوین‌ها تمام شد. همه ارزها به جز بیت‌کوین، آلت کوین نامیده می‌شوند. بیت‌کوین در این سال توانست سقف قیمتی ۶۹۰۰۰ دلار را ثبت کند اما حتی به یکی از بهترین ارزهای دیجیتال ۲۰۲۱ نزدیک نبود. سلطه بیت‌کوین در بازار کریپتو به میزان قابل‌توجهی کاهش داشت. ارزش کل بازار این رمزارز در ژانویه سال ۲۰۲۱ حدود ۷۰ درصد بود اما در ۳۱ دسامبر به ۴۰ درصد رسید. مطمئناً بیت‌کوین عملکرد خوبی را نشان داده است اما آلت‌کوین‌ها عملکرد بسیار بهتری را داشته‌اند.

معرفی ارزهای دیجیتال آینده دار ۲۰۲۲

انتخاب رمزارز برای سرمایه‌گذاری بسیار مشکل است. سال گذشته شاهد رشد هزاران درصدی برخی از ارزها بودیم که پیش‌بینی‌نشده بود. انتخاب رمزارز مناسب برای سرمایه‌گذاری به فاکتورهای زیادی نیاز دارد که بتوانید از بازار سود مستمر بگیرید. در این مقاله ۹ ارز دیجیتال را به‌عنوان گزینه‌های اصلی معرفی می‌کنیم و سعی کرده‌ایم از دسته‌بندی‌های مختلف استفاده کنیم. لازم به ذکر است محتوای این مقاله به‌هیچ‌عنوان پیشنهاد خرید نیست و طبق قاعده سرمایه‌گذاری قبل از به خطر انداختن پول خود وظیفه دارید شرایط را بسنجید.

بیت‌کوین (BTC)

ارزهای دیجیتال آینده‌دار ۲۰۲۲

سبد سرمایه‌گذاری در صورتی سودمند و خوب است که بیت‌کوین در آن وجود داشته باشد. درست است که در سال گذشته این ارز سلطه کمتری در بازار داشته است اما بیت‌کوین هنوز اولین ارز پرقدرت جهان است. امنیت این ارز تا کنون خدشه‌دار نشده است و هیچ تراکنش آن برگشت نخورده است. اگر قرار است یک ارز را برای سرمایه‌گذاری چندساله انتخاب کنید، بیت‌کوین بهترین و مطمئن‌ترین گزینه است.

اتریوم (ETH)

ملکه ارزهای دیجیتال یعنی اتریوم در سال گذشته بسیار درخشید. برخی از فعالان در این بازار فکر می‌کنند قرار است جای بیت‌کوین را بگیرد. درست است که بیت‌کوین همیشه اول بوده است و از نظر بار روانی چنین اتفاقی را نمی‌توان تصور کرد. اعداد و ارقام اما چیز دیگری را می‌گویند. در اوایل سال ۲۰۲۱ اتریوم سهم ۱۱ درصدی را از بازار داشت اما حالا این عدد به ۲۰ درصد رسیده است.

سولانا (SOL)

سولانا به دلیل داشتن بلاک‌چین مؤثر، برای پذیرش جهانی شناخته شده است. این ارز با قدرتی که دارد به‌عنوان یک پلتفرم قرارداد هوشمند با اتریوم و کاردانو رقابت می‌کند. هدف اصلی این ارز کاهش تعداد نودهای مخرب در سیستم فعالیت است زیرا افزایش نودها موجب امنیت شبکه می‌شود. قیمت سولانا باتوجه‌به رقابت این رمزارز با اتریوم و سرعت توسعه بلاک‌چین، صعودی در نظر گرفته است. توسعه دهندگان این ارز در تلاش هستند تا کارمزد خرید سولانا و فروش را کاهش دهند.

یونی سواپ (UNI)

بزرگ‌ترین صرافی غیرمتمرکز، یونی سواپ است. رمزارز یونی سواپ چهارمین رمز ارزی است که در سال ۲۰۲۲ می‌توانیم رشد خوبی را از در نظر داشته باشیم. این ارز یک توکن حاکمیتی با مکانیزم ساده و قابل هضم است. همچنین این ارز از بزرگ‌ترین پروژه‌های حوزه دائو است.

بایننس کوین (BNB)

بایننس نسبت به رقبا خود اختلاف خیلی زیادی دارد و به‌عنوان بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال حرفی برای گفتن دارد. بایننس کوین، توکن اختصاصی صرافی بایننس است در پلتفرم خرید و فروش بایننس، کارمزد مبادله این ارز از همان ارز در حال مبادله کم می‌شود. کاربردهای بالای این ارز موجب محبوبیت این ارز شده است. تحلیلگران باتوجه‌به وضعیتی که این ارز دارد، آن را در دسته ارزهای آینده‌دار دنیا کریپتو قرار داده‌اند.

دیسنترالند (MANA)

ممکن است امسال دیگر از رشد ۱۰۰۰ درصدی این ارز خبری نباشد اما باتوجه‌به پیشرفت‌های احتمالی حوزه متاورس، مانا رشد خوبی را داشته باشد. نقشه راه و همچنین قراردادهایی که امضا کرده است در سال ۲۰۲۲ خبرهای زیادی را از این پلتفرم خواهیم شنید. باتوجه‌به داغ‌بودن بازار متاورس ضرر ندارد که ارز مانا را در کیف پول خود داشته‌باشید.

اکسی اینفینیتی (AXS)

این ارز در حوزه متاورس فعالیت می‌کند و باتوجه‌به پیشرفت‌های روزافزون این حوزه، پتانسیل رشد بالایی را دارد. با خرید اکسی شما می‌توانید در بازی اکسی اینفینیتی موجوداتی به نام اکسی را خریداری کنید. اکسی‌ها را باید پرورش دهید تا در جنگ با دیگر اکسی‌ها پیروز شوند. کاربران بسیار زیادی هستند که از این راه به کسب درآمد فوق‌العاده‌ای رسیده‌اند.

استکس (STX)

ایده اصلی رمزارز استکس اینترنتی غیرمتمرکز روی بیت‌کوین است. این ارز مانند اتریوم است و برای حفظ امنیت به بلاک‌چین بیت‌کوین متصل شده است. باتوجه‌به برنامه‌های غیرمتمرکز و همچنین حامی‌های مشهوری که دارد جای رشد بسیار زیادی دارد. بنیان‌گذار این ارز به‌خوبی در میان سرمایه‌گذاران شناخته شده است استکس به شبکه بیت‌کوین متصل شده است و به همین جهت از سمت جامعه و توسعه دهندگان بیت‌کوین حمایت می‌شود.

چیلیز (CHZ)

پیشرفت‌ها و برنامه‌های این ارز چیزی نیست که بتوانیم از آن چشم‌پوشی کنیم. چیلیز بستری برای عرضه توکن‌های هواداران است. تمرکز این توکن روی ورزش است. اعضای جامعه با داشتن توکن می‌توانند با تیم خود ارتباط بگیرند و حتی در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت کنند. باشگاه‌های بزرگ مانند بارسلونا، پاری‌سن‌ژرمن و یوونتوس توکن‌های خود را روی این پلتفرم عرضه کرده‌اند. خیلی از تحلیلگران جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را فرصت مناسبی برای چیلیز می‌دانند و سرمایه‌گذاری روی این ارز را منطقی می‌دانند.

چگونه تشخیص دهیم کدام ارز دیجیتال ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟

ارزهای دیجیتال آینده‌دار ۲۰۲۲

ممکن است دوستانتان ارزی را به‌عنوان ارز خوب به شما معرفی کرده باشند. شما وسوسه شده باشید آن ارز را خریده باشید، سود که نکردید هیچ، بسیار هم متضرر شده‌اید. به یاد داشته باشید هر ارزی که پروژه خیلی قوی داشته باشد اگر در زمان درستی آن را خریداری نکنید متضرر می‌شود. برای تشخیص دادن خوب بودن یک رمزارز شما باید با تمامی برنامه‎‌ها، پروژه، سرمایه‌گذاران، اهداف و ارزش بازار این رمزارز آشنا شوید. شما باید بدانید رمز ارزی که برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرده‌اید چه پشتوانه‌ای دارد.

تا به امروز بیش از ۱۶ هزار رمزارز معرفی شده است که بیشتر آنها ارزش سرمایه‌گذاری ندارند. بازار کریپتوکارنسی جزو بازارهای پرریسک به شمار می‌رود و شما باید مراقب سرمایه خود باشید. درصورتی‌که به‌تازگی وارد این بازار شده‌اید بهتر است روی ۱۰ ارز برتر تمرکز بیشتری داشته باشید زیرا خرید و فروش این ارزها ریسک کمتری دارد.

سخن آخر

تمامی پیش‌بینی‌ها و اطلاعاتی که در این مقاله به شما ارائه کردیم بر اساس جدیدترین اخبار حوزه کریپتو است. این نکته را همیشه به یاد داشته باشید که در این بازار پرریسک همه چیز به‌سرعت و در یک‌لحظه ممکن است تغییر کند. فناوری‌های جدید، ورود دنیای متاورس، قوانین نظارتی جدید می‌تواند در وضعیت بازار تأثیر بگذارد. توصیه ما به شما معامله گران این است که اطلاعات خود را به‌روز نگه دارید و از جدیدترین اخبار مطلع باشید. شما باید بر اساس میزان ریسکی که می‌توانید متحمل شوید سرمایه‌گذاری خود را انجام دهید. انتخاب یک رمزارز مناسب برای سرمایه‌گذاری خیلی مهم است اما انتخاب صرافی خیلی مهم است. شما می‌توانید از یک سایت خرید ارز دیجیتال برای خرید ارزهای دیجیتال آینده‌دار استفاده کنید.

کد خبر 453900

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =