دریافت ۱۱۰۰ میلیارد تومان پول از مردم برای نهاده ای که نیست

رئیس سازمان بازرسی کشور گفت: مردم ۱۱۰۰ میلیارد تومان معادل ۵۰۰ هزار تن نهاده از سامانه بازارگاه خریداری کرده اند، درحالی که نهاده ای وارد کشور نشده است.

به گزارش صدای بورس، ذبیح‌الله خداییان، رئیس سازمان بازرسی کشور در ارتباط با عدم عرضه نهاده های دامی یکی از شرکت ها با وجود دریافت پول از تولیدکنندگان اظهار کرد: اخیرا تعدادی از اتحادیه ها و کشاورزان به ما اعلام داشتند که نسبت به خرید نهاده های دامی در سامانه بازارگاه اقدام کرده اند اما نهاده در اختیار آنها قرار نگرفته است.

وی افزود: موضوع پیگیری و مشخص شد که سازمان سازمان تعاون روستایی در تاریخ ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ قراردادی با شرکتی خصوصی منعقد کرده است که ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن نهاده دامی، گندم، جو و روغن برای آنها تامین کند.

رئیس سازمان بازرسی کشور ادامه داد: واردکنندگان نهاده‌های دامی به طور معمول وقتی محصول خود را به بنادر کشور وارد می‌کنند برای آنها کوتاژ صادر می‌شود تا بتوانند سایر تشریفات را انجام دهد اما برای این شرکت( بدون اینکه نهاده ای وارد شود) کوتاژی صوری صادر شد و همچنین اجازه داده شد این کوتاژ در سامانه ثبت شود.


بیشتر بخوانید: رخدادی غیرمعمول در واردات نهاده‌های دامی


وی تصریح کرد: بر این اساس ۸۰۰ هزار تن نهاده در سامانه بازارگاه به مردم، کشاورزان و اتحادیه ها ارائه شده است و مردم ۱۱۰۰ میلیارد تومان معادل ۵۰۰ هزار تن نهاده خریداری کرده اند؛ درحالی که نهاده ای وارد کشور نشده و ۴۰ روز است که از مردم پول دریافت شده است.

خداییان اظهار داشت: صدور کوتاژ صوری، ثبت آن کوتاژ در سامانه که در اختیار جهاد کشاورزی است، عدم واردات نهاده با وجود فروش نهاده از جمله تخلفاتی هست که در این ارتباط انجام شده است و مردم ۱۱۰۰ میلیارد تومان به حساب این شرکت خصوصی واریز کرده اند.

وی گفت: برخی از مسئولان وزارت جهاد کشاورزی به بانک مرکزی نامه زده اند که ۷۳۵ میلیون دلار در اختیار این شرکت گذاشته شود و در این گزارش قید شده که نهاده ها به کشور وارد شده است درحالی که این نهاده ها وارد نشده بود و گزارش ارائه شده منطبق با واقعیت نیست.

خداییان اظهار کرد: وقتی می بینند که این شرکت نمی‌تواند به تعهدات خود برای واردات عمل کند، ۴۹ درصد سهام این شرکت خصوصی را به سازمان تعاون روستایی منتقل می کنند، درحالی که بر اساس قانون بخش‌های دولتی نمی توانند حبه ای قبول کنند. عواقب این کار آن است که اگر این شرکت با تعهدات خود عمل نکند حداقل دولت باید ۵۰ درصد خسارت را جبران کند.

وی افزود: زمانی که این شرکت نهاده به مردم فروخته است قیمت نهاده ها بر اساس ارز ۴۲۰۰ تومانی بوده است اما اکنون که ارز ۴۲۰۰ تومانی وجود ندارد و باید با ۴ تا ۵ برابر قیمت آن زمان نهاده خریداری و در اختیار مردم قرار داده شود.

دستگاه متولی امر خودش چند فساد کرده است

بنابر این گزارش حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه نیز در واکنش به صحبت‌های رئیس سازمان بازرسی کشور اظهار داشت: اینکه یک دستگاه رسمی که متولی امر است چند تخلف کرده باشد و بر حسب صحبت های شما( رئیس سازمان بازرسی کشور) قبل از اینکه کالا به بندر وارد شود، گفته شود وارد شده امر خلافی است، آن شرکت را نیز ثبت کرده اند تا در معرض دید مشتریان و مردم قرار گیرد.

وی افزود: مردم نیز به حساب اینکه کالاها به کشور وارد شده و در انبارها است پول واریز کرده اند، همین کارها است که فساد متعدد به بار می آورد.

به گزارش تسنیم، رئیس قوه قضائیه ادامه داد: واگذاری ۴۹ درصد از سهام این شرکت به تعاون روستایی نیز خودش فساد است؛ تعداد زیادی پرونده تشکیل می شود که برای قوه قضائیه نیز گرفتاری ایجاد می شود و این موضوع باید خیلی جدی گرفته شود.

کد خبر 454161

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • بدهی‌های سنگین به دولت سیزدهم تحویل شد

    بدهی‌های سنگین به دولت سیزدهم تحویل شد

    رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت:‌در همان مرداد ماه سال ۱۴۰۰ دولت با بدهی ناشی از استقراض ۵۴ هزار میلیارد تومانی دولت قبل از بانک مرکزی، برداشت بیش از ۶۰ میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی و بدهی به سیستم بانکی و بدهی به تأمین اجتماعی مواجه شد.

  • جزئیات کارت نان چیست؟

    جزئیات کارت نان چیست؟

    معاون وزیر جهادکشاورزی ضمن تشریح جزئیات طرح هوشمندسازی نان در زمینه نهاده‌های معوقه تولیدکنندگان گفت که به زودی این نهاده‌ها تحویل داده خواهد شد.

  • نهاده ها اخر تیر تحویل دامداران می شود

    نهاده ها اخر تیر تحویل دامداران می شود

    معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به دریافت ۱۱۰۰میلیارد تومان پول از مردم توسط یک شرکت و عدم‌تحویل نهاده به آن‌ها گفت: مجموعه پول دریافتی از خریداران نهاده‌های دامی در بانک کشاورزی بلوکه شده و موجود است.

  • ریزش  بهای ارز تا سطح تعادلی

    دبیرکل کانون صرافان پیش بینی کرد

    ریزش بهای ارز تا سطح تعادلی

    دبیرکل کانون صرافان درباره سیاست اخیر بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز گفت: بستگی به روند بازار دارد؛ این‌که چقدر مردم ارز خریداری کنند و چقدر صادرکنندگان فروش داشته باشند. ولی با قدرت می‌توان گفت که پیش‌بینی‌ها از نزول قیمت دلار حکایت دارد.

  • ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت حذف شد

    ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت حذف شد

    معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به ذخایر بسیار بالا از لحاظ واردات و تولید داخل، محصول کمتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود.

  • پاسخ معاون وزیر جهاد کشاورزی به حواشی مربوط به واردات نهاده

    پاسخ معاون وزیر جهاد کشاورزی به حواشی مربوط به واردات نهاده

    معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی میزان ثبت سفارش نهاده‌های دامی را ۴۹۰ هزار تن نهاده دامی دانست و گفت: امروز ۱۰۴ هزار و ۵۰۰ تن نهاده دامی توسط شرکت آریو تجارت سهیل در سامانه بازارگاه بارگذاری و عرضه می‌شود.

  • ترفندی که از کودکان کار به سالمندان نیازمند رسید

    ترفندی که از کودکان کار به سالمندان نیازمند رسید

    در گذشته کودکان کار از مردم درخواست می‌کردند برایشان از سوپر مارکت کیک و شیر و بیسکوییت بخرند، اما حالا هم نوع درخواست‌ها تغییر کرده است، هم سن و سال‌ها، زنان و مردان مسن درخواست‌هایشان را مطرح می‌کنند و روغن و تن ماهی و ماکارونی می‌خرند.

  • ۹ هزار تن ذرت از بنادر شمالی بارگیری شد

    ۹ هزار تن ذرت از بنادر شمالی بارگیری شد

    عالی گفت: دیروز ۹ هزار تن ذرت از بندر امیر آباد مربوط به مطالبات دامداران و مرغداران با ارز ترجیحی بارگیری شد.

  • نرخ دلار دولتی اعلام شد

    نرخ دلار دولتی اعلام شد

    امروز قیمت هر اسکناس دلار براساس نرخ صرافی ملی ایران ۲۷ هزار و ۷۰۷ تومان است.

  • کاهش ۲۰ درصدی تقاضای گوشت گاوی

    کاهش ۲۰ درصدی تقاضای گوشت گاوی

    مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: قیمت غلات به عنوان خوراک اصلی دام روند افزایشی به خود گرفتند و بالاتر از نرخ تورم (نقطه به نقطه و سالانه) بودند این در حالیست که افزایش قیمت دام سبک حتی به نرخ شاخص هم نرسید از این رو بسیاری از دامداران سبک ورشکسته شدند و دام‌های مولد را روانه کشتارگاه‌ها کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =