فردا بازار سرمایه سبز شروع خواهد شد؟

فردا ۷ فروردین ۹۹ اولین روز کاری بازار سرمایه ای هاست.

به گزارش صدای بورس، فردا ۷ فروردین ۹۹ اولین روز کاری برای بازار سرمایه ای ها در سال ۱۴۰۰ است. شاخص کل بورس در آخرین روز کاری ۱۳۹۹ در کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد به کار خود پایان داد. سهامداران از نیمه دوم اسفند خاطره خوشی دارند و برای آغاز سال ۱۴۰۰ امیدوار به جبران ضررهای خود هستند.

قیمت دلار امروز ۶ اسفند همچنان زیر ۲۴ هزار تومان است و آینده سهام شرکت های دلار محور در بازار سرمایه  به طور مستقیم تحت تاثیر قیمت دلار است. 

بیشتر بخوانید:
چشم انداز گروه خودرویی‌ها در فروردین ۱۴۰۰/ سهامداران خرد بخوانند
هر بیت کوین امروز چند؟
بهترین زمان خرید سهام بورسی/ سهامداران خرد حواستان باشد

 صدای بورس با بیش از ۲۰ کارشناس بازار سرمایه در ارتباط با پیش بینی بورس در فروردین۱۴۰۰ نظرسنجی به عمل آورد. اظهارنظرات بورس ۱۴۰۰ را در فروردین ۱۴۰۰ مثبت ارزیابی کرده اما این مثبتی آن چنان نیست که در تمام سهام ها به یک میزان باشد. شاخص کل بورس نیز به شکل هیجان تیر و مرداد ۹۹ رشد نخواهد داشت. سهامداران باید مراقب باشند و از دنباله روی سهامداران بزرگ پرهیز کنند، با دید بلند مدت وارد بازار سرمایه شوند.

حجم نقدینگی در بازار سرمایه از اهمیت بسیاری در رشد شاخص کل بورس و بازگشت بورس به دوران شکوفایی برخوردار است. بر اساس آمار، سبز بودن  نماد بورسی تنها باعث رشد بورس نمی شود. حجم نقدینگی در اسفند ماه ۸ هزار میلیارد تومان بود، این حجم نقدینگی در صورتی که بالای ۲۰ هزار میلیارد تومان باشد می تواند، در روند بازار سرمایه تاثیر مثبت بگذارد و در آن حرکت ایجاد کند. 

محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 430675

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
    0 0
    عاللللللی