کدام گروه، پیشرو در دستیابی جریان نقدینگی است؟/ روی خوش بورس در فروردین ۱۴۰۰

تحرکات مثبت در جذب نقدینگی در گروه استخراج کانه‌های فلزی زودتر از بقیه صنایع خواهد بود.

به گزارش صدای بورس، میزان نقدینگی در بازار سرمایه دیروز ۸ هزار میلیارد تومان بود. برای به صعودی شدن دوباره شاخص کل باید این نقدینگی به رکوردهای قبلی خود یعنی ۲۰ هزار میلیارد تومان در روز برسد. پیش بینی ها حکایت از افزایش اقبال به سمت بازار سرمایه از اواخر فرودین ۱۴۰۰ دارد. یکی از پرسش های اساسی این است که جریان نقدینگی در کدام گروه‌ها زودتر به حرکت در خواهد آمد. 

 رضا نصیرزاده کارشناس بازار سرمایه در گفت‌و گو با  صدای بورس اظهار کرد: شاخص گروه استخراج کانی های فلزی برای اولین بار در چند ماه اخیر موفق شده است  خط روند نزولی جریان نقدینگی خود را بشکند و بدین صورت جریان نقدینگی مثبتی وارد صنعت خواهد شد و با نزدیک شدن به ایام منتهی به اواسط فروردین ماه، این شاخص موفق خواهد شد که سقف و قله های مرداد ماه خود را باز پس بگیرد. عدد جریان نقدینگی هم اکنون ۷۸ می باشد  و این موضع سبب رشد قیمتی این گروه می‌شود.

در نمودار زیر بررسی جریان نقدینگی هوشمند در شاخص کانی های فلزی توسط این کارشناس بازار سرمایه تدوین شده است.

 جریان نقدینگی در شاخص کل
 تحلیلی که در روز 13 بهمن بر اساس جریان نقدینگی در شاخص کل انجام شد، اتفاقات و رخ دادهای جالبی را در روند خروج جریان نقدینگی شاخص کل از تاریخ تیر ماه می توانستیم شاهد باشیم.

 با توجه به اینکه همچنان حجم کلی نقدینگی بازار کم است اما پیگیری جریان هوشمند نقدینگی بر روی شاخص کل، نشان می دهد که در تلاش برای شکست خط روند نزولی و خروج از کانال نزولی است و این می تواند نقطه ی عطفی باشد بر اینکه در فروردین ماه شاهد افزایش جریان ورودی نقدینگی به بازار باشیم و تایید کننده این سناریو، و موج جدید شاخص، خواهد بود.

کد خبر 430286

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =