پیش بینی بازار سرمایه برای فردا/ سهم های پربازده‌ هفته اول اسفند

هفته اول اسفند سهام صنایع فولاد، مس، پالایش و پتروشیمی پتانسیل بیشتری برای رشد دارند، سهام ۲ گروه خودرویی و بانکی با توجه به زیان ده بودن از نظر بنیادین شاخصه‌ای ندارند که برای سرمایه گذاری جذاب باشد.

به گزارش صدای بورس، بازار سرمایه چهارشنبه ۲۹ بهمن با ۷ هزار و ۴۷۸ واحد ریزش در کانال یک میلیون و ۲۳۸ هزار واحدی ماند. نمادهای فارس، فولاد، شستا،فملی، ۴ نماد شاخص‌ساز بازار همگی قرمز بودند. پرتراکنش‌های امروز  بازار سرمایه شپنا با ۰.۱۵ درصد کاهش، شبندر با ۲.۸۱  درصد مثبت بودند.میزان ریزش شاخص کل در روز سه شنبه ۲۸ اسفند برابر با ۱۱ هزار و ۴۴۲ هزار واحد بود. ۳ روز پشت سر هم بورس منفی بود.

احمد پویان نفر، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به هیجانی بودن بازار سرمایه  در گفت‌وگو با صدای بورس اظهار کرد: بازار سرمایه در هفته اول اسفند همچون دو هفته گذشته نوسانی، چند روز مثبت و چند روز منفی خواهد بود، این روال تا انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ایران ادامه خواهد داشت، عامل روانی حاکم بر رفتار سرمایه گذاران خرد، اصلی ترین عامل شرایط کنونی بازار است. انتظار افت ۱۰ تا ۱۵ درصدی شاخص کل در چشم انداز بلند مدت وجود دارد.

آنچه بودجه ۱۴۰۰ از بورس می‌خواهد، شدنی است؟
ورود خودرو در بورس به کجا رسید؟/ شب عید خوردو بخریم یا دست نگاه داریم
حباب سکه ۵۰۰ هزار تومان شد/ بخریم یا بفروشیم؟

وی در ادامه گفت: اگر بخواهیم بازار سرمایه را تحلیل بنیادی کنیم، در حال حاضر سهم اکثر شرکت‌ها ارزنده هستند و خرید در این بازار جذاب است. در بازار سرمایه رفتار سرمایه گذاران  و تحلیل حاکم بر سرمایه گذاران تحلیلی بنیادی نیست و تصمیم گیری ها  بر مبنای هیجان است، از آنجایی که حجم نقدینگی سهامداران خرد زیاد است، سمت و سوی بازار را این سهامداران تعیین می‌کنند، رفتار هیجانی  توجه به اخبار بنیادین ریزش‌های اخیر را به دنبال داشته است. این ریزش ها در ادامه رشدهای شارپی است که در اواخر بهار و تابستان ۹۹ داشتیم.

پویان فر در ارتباط با تحولات فردای بازار سرمایه تا پایان هفته اول اسفندبیان کرد: پیش بینی ها  حکایت از افزایش نرخ ارز از فردا دارد، این افزایش هرچند زیاد نیست اما صنایع که متاثر از نرخ ارز هستند را تحت تاثیر قرار می دهد و سهام آن ها وضعیت بهتری در تابلوی بورس خواهد داشت.

پربازده‌ها در هفته اول اسفند

وی در ارتباط با گروه کامودتی ها در بازار سرمایه بیان کرد: هفته اول اسفند سهام صنایع فولاد، مس، پالایش و پتروشیمی پتانسیل بیشتری برای رشد دارند، برخی سهام ۲ گروه خودرویی و بانکی را خوش آتیه معرفی می‌کنند اما این دو گروه با توجه به زیان ده بودن از نظر بنیادین شاخصه‌ای ندارند که  برای سرمایه گذاری جذاب باشد.

همچنان بازار سرمایه منحصر بفرد است

وی با بیان اینکه سهامداران مطمئن باشند نسبت به سایر بازار ها از نظر شفافیت و نقد شوندگی، بازار سرمایه مزایای منحصر به فردی دارد که در هیج صنعتی دیده نمی شود، گفت: سرمایه گذاران با دید بلند مدت به بازار سرمایه نگاه کنند و از ابزارهایی که مبتنی بر تنوع بخشی است در سرمایه گذاری همچون صندوق های سرمایه گذاری استفاده کنند و از مشورت شرکت های خدمات تخصصی، مشاوران سرمایه گذاری نیز غافل نشوند.

محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 428614

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 16
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمود IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    0 0
    چه هیجانی چرا آدرس غلط به مردم میدهید من یه سهامدار که از تیرماه وارد بورس شدم چرا باید پول مفت به کار گزاری بدهم پس سهامداری میکننم برای اینکه بدانم قیمت سهم شرکت xبعد از یک سال چه سودی دارد؟ واینکه چرا قیمت سهم در ۲۰روز تا ۵۰درصد نوسان دارد وسود این نوسان در جیب چه کسانی میرود؟واگر بازار سرمایه چنین ضررهایی را قانونی میداند شفاف یازی کنیم که نسل جوانترها ورود نکنند که به ضرربه آنها تحمیل شود
  • محمد IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    0 0
    مهندس زنگنه برای شما زشته که با پول مردم کارگر در پلایش یکم بازی شود
  • سام IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    0 0
    ههههه هنوز تو فاز پیش‌بینی هستید؟؟خخخ تموم شد بورس بی خییال شید
  • حمید IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    0 0
    من یکی به جرات میگم با خاک یکسان شدم چون ماهی 2ونیم ملیون حقوقمه نزدیک 20ملیون ضرر کردم.اگر تقلب میکنن کسی جز خدا حرفشون نمیشه انشالله هرچی از مردم می‌خورند خرج دوا دکترشون بشه