وضعیت بازارهای موازی در ۲ دی/ بازدهی ۲۲ درصدی «شکبیر»

به جز سکه و طلا ۱۸ عیار دیگر بازارها روند صعودی داشتند و بیت کوین توانست بیشترین بازدهی امروز را به خود اختصاص دهد.

به گزارش صدای بورس، شاخص کل بورس تهران امروز سبز بود. ابتدای روز را شاخص یا روند کاهشی آغاز کرد اما بعد از گذشت چند دقیقه تغییر مسیر داد و صعودی شد. این روند ادامه داشت تا در میانه روز دوباره کمی از ارزش شاخص کم شد اما توانست دوباره مسیر صعودی را درپیش بگیرد و در پایان روز خود را به ۱،۴۴۴،۰۰۰ واحد رساند.

شاخص هم وزن اما یک دست صعودی بود و توانست بیش از سه برابر شاخص کل رشد را تجربه کند. شاخص کل بورس با ۰/۵۹ درصد معادل ۸۴۹۶ واحد رشد کرد و شاخص هم وزن ۱/۷۶ درصد معادل ۷۹۶۵ واحد افزایش داشت. با وارد شدن شاخص هم وزن به کانال ۴۶۰ هزار واحد بعید نیست فردا شاهد اصلاح در این شاخص باشیم .

در فرابورس اوضاع خوب بود. شاخص فرابورس روز را صعودی آغاز کرد و هرچند در میانه روز کمی کاهش داشت اما با جبران آن در نهایت روز سبزی را پشت سر گذاشت. این شاخص ۰/۹ درصد معادل ۱۷۴ واحد رشد کرد و به ۲۰،۱۱۹ واحد رسید.

امروز پتروشیمی امیرکبیر با ۲۲ درصد رشد صدر نشین بیشترین بازدهی روزانه بود. «شکبیر» سه روز پیش در افشا اطلاعات خود خبر از کاهش هزینه تامین مواد اولیه خود داده بود و به همین دلیل برای مدتی متوقف بود و امروز بدون محدودیت دامنه نوسان بازگشایی شد.در رتبه دوم و با اختلاف زیاد شرکت داروسازی قاضی ایستاده است که امروز ۱۰ درصد بازدهی برای سهامدارانش ایجاد کرده است. این شرکت بعد از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده و تصویب افزایش سرمایه ۱۱۰ درصدی امروز بازگشایی شد.

در معاملات امروز شاهد ورود ۵،۳۶۰ میلیارد ریال پول حقیقی به بازار بودیم. گروه‌های محصولات چوبی با ۶/۱۸ درصد ، مخابرات با ۳/۸۶ درصد و دارویی با ۳/۶۲ درصد رشد بین دیگر گروه‌ها پیشتاز رشد بودندو در طرف مقابل محصولات کامپیوتری با ۳/۰۹ درصد ، عمده فروشی با ۱/۹۸درصد و محصولات کاغذی با ۱/۸۶ درصد کاهش بیشترین کاهش را تجربه کردند.

ارزش بازار در بورس تهران به ۵۷،۲۹۲ هزار میلیارد ریال معادل ۲۲۴ میلیارد دلار و ارزش بازار در فرابورس به ۱۳،۷۲۶ هزار میلیارد ریال معادل ۵۳ میلیارد دلار رسید.

دلار کماکان در حال نوسان در بازه ۲۵ هزار تومان است. احتمالا چند روز ای نوسانات ادامه داشته باشد و تا ۲۰ روز آینده شاهد رشد دلار خواهیم بود. هم اکنون دلار با ۰/۲۹ درصد رشد با قیمت ۲۵۵،۲۲۰ ریال در حال معامله است.

سکه تمام طرح جدید نیز در کانال ۱۱،۸۰۰ در حال نوسان است و بعید به نظر می‌رسد پایین‌تر از ۱۱،۵۰۰ را ببیند. هم اکنون سکه با ۰/۰۹ درصد کاهش با قیمت ۱۱۸٬۱۲۰٬۰۰۰ ریال در حال معامله است.

طلا ۱۸ عیار در بازار داخلی به پایان روزهای اصلاحی خود نزدیک می‌شود و انتظار می‌رود به زودی شروع به رشد کند هرچند امروز با ۰/۳۱ درصد کاهش به ۱۱۸٬۱۲۰٬۰۰۰ ریال رسیده است. در بازار جهانی انس طلا پس برخورد با مقاومت ۱،۸۸۰ دلار در حال اصلاح است. انتظار می‌رود تا چند روز آیند این اصلاح تمام و صعود انس آغاز شود. هم اکنون انس طلا با ۰/۲۳ درصد کاهش با قیمت ۱،۸۷۶ دلار در حال معامله است.

بیت کوین دیروز بعد از ورود به کانال ۲۴ هزار دلار کمی اصلاح کرد و امروز با کمی رشد تلاش می کند مجددا وارد کانال ۲۳ هزار دلار شود. بسیاری از معامله‌گران امیدوارند بیت کوین در کوتاه مدت خود را به ۲۸ هزار دلار برساند. هرچند در بلند مدت باید انتظار کاهش ارزش بیت کوین تا ۱۸ هزار دلار را داشته باشیم. بیت کوین در این لحظه با ۱/۳۵ درصد رشد به ۲۳،۰۲۹ دلار رسیده است.

اتریوم امروز با ۳/۵ درصد رشد به ۶۱۱ دلار رسیده است و انتظار می‌رود بعد از چند روز نوسان در این کانال مسیر صعودی را انتخاب کند.

رضا نجارزادگان

کد خبر 424534

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =