وضعیت بازارهای موازی ۱ دی/ بیت کوین در فاز اصلاح

شاخص کل تمام تلاش خود را کرد امروز را به رنگ سبز تمام کند اما ناکام ماند. بیت کوین هم پس از یک رشد شارپ وارد فاز اصلاح شد.

به گزارش صدای بورس، شاخص کل بورس امروز تلاش زیادی کرد تا مثبت شود اما در نهایت با ۰/۱۹ درصد کاهش روز را تمام کرد و به ۱،۴۳۶ هزار واحد رسید. امروز «غگرجی» با ۱۲ درصد رشد در آخرین قیمت و ۹ درصد رشد قیمت پایانی بیشترین رشد روزانه را به نام خود ثبت کرد. بیسکوییت گرجی برای مجمع فوق‌العاده بسته شده بود و بعد از تصویب افزایش سرمایه ۱۵۰ درصدی باز شد و مورد توجه خریداران قرار گرفت. در سمت مقابل «قصفها» با ۵ درصد کاهش ارزش قرار دارد. این نماد تا دیروز در دامنه نوسان ۱۰ درصد معامله می‌شد اما ناظر بازار به دلیل پایبند نبودن بازارگردان به تعهدات مجددا دامنه نوسان را به ۵ درصد کاهش داد. 

شاخص هم وزن امروز خود را پر قدرت تر از شاخص کل نشان داد و توانست با ۱/۰۲ درصد معادل ۴۵۸۰ واحد روز سبزی را برای خود بسازد. این اختلاف بین دو شاخص نشان دهنده رشد اغلب شرکت‌ها به خصوص شرکت‌های کوچک و کاهش قیمت شرکت‌های بزرگ و شاخص ساز است.

در فرابورس وضعیت خوب بود و توانست امروز هم رشد کند. شاخص فرابورس با ۱/۳ درصد رشد معادل ۲۵۶ واحد به ۱۹،۹۴۴ واحد رسید.

گروه‌های عمده فروشی ، فنی مهندسی و بیمه و بازنشستگی بیشترین رشد و گروه‌های چاپ ، پیمانکاری صنعتی و وسایل ارتباطی بیشترین کاهش را تجربه کردند. امروز ۵۶ درصد از شرکت‌ها رشد قیمت داشتند و به رنگ سبز بودند و در مقابل ۳۸ درصد روند کاهشی داشتند.

ارزش بازار در بورس تهران به ۵۶،۹۵۲ هزار میلیارد ریال معادل ۲۲۳ میلیارد دلار و ارزش بازار در فرابورس به ۱۳،۶۰۷ هزار میلیارد ریال معادل ۵۳ میلیارد دلار رسید.

دلار اندکی شد کرد هرچند در ابتدای روز به خاطر اخبار خوب fatf توقع می‌رفت کاهش قیمت داشته باشد. امروز دلار ۰/۱۹ درصد افزایش داشت و با قیمت ۲۵۴٬۵۳۰ ریال در حال معامله است.

سکه تمام طرح جدید امروز ۱ درصد نسبت به دیروز کاهش داشت و در بازه ۱۱،۸۰۰ باقی ماند. به نظر می‌رسد سکه تا ۱۱،۴۰۰ کاهش قیمت را تجربه کند و سپس با سیب ملایمی رشد کند.

طلا ۱۸ عیار در بازار داخلی ۰/۳۴ درصد رشد داشت. به نظر می‌رسد یکی دو روز دیگراصلاح طلا تمام شود و شاهد رشد آن تحت تاثیر رشد انس طلا در بازارهای جهانی باشیم. انس طلا که همراه با سایر کامودیتی‌ها شروع به رشد کرده است از اخبار ویروس جهش یافته در بریتانیا هم تاثیر گرفته است. امروز انس کمی کاهش یافت و به ۱،۸۸۰ دلار رسید.

بیت کوین بعد از تلاش ناکام دیروز برای ورود به کانال ۲۴ هزار دلار امروز ۳/۹ درصد کاهش داشت و اکنون با قیمت ۲۲،۵۵۳ دلار در حال معامله است. پیش بینی می‌شود بیت کوین تا ۲۰ هزار دلار کاهش را تجربه کند و سپس دوباره خود را آماده صعود کند.

اتریوم هم ۵/۰۵ درصد کاهش را تجربه کرده است و اکنون با قیمت ۶۰۶ دلار در حال معامله است. معامله گران معتقدند چند روزی در این بازه نوسان کند و سپس شروع به رشد با شیب کم کند.

رضا نجارزادگان

کد خبر 424447

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =