وضعیت بازارهای موازی در ۲۹ آذر / بورس تنها بازار سبز امروز

بورس تهران با ۲/۲۳ درصد رشد امروز در بین بازارهای موازی تنها بازار مثبت بود و بازدهی مناسبی را برای سرمایه‌گذاران خود ایجاد کرد.

به گزارش صدای بورس، شاخص کل بورس تهران بعد از یک هفته پر از شایعه و کاهش ابتدای هفته را با رنگ سبز آغاز کرد. امروز از اول وقت شاخص صعودی بود و توانست با ۲/۲۳ درصد معادل ۳۱،۵۰۰ واحد رشد روز را تمام کند و به ۱٬۴۴۴٬۸۸۷ واحد برسد. شاخص هم وزن نیز ۲ درصد افزایش داشت.

خبر افزایش سرمایه ۳۷۰ درصدی از محل تجدید ارزیابی در «کاما» باعث شد این نماد رشد چشمگیر ۲۰ درصدی را به خود ببیند. این نماد یکبار روز چهارشنبه باز شد اما به دلیل کشف نشدن قیمت امروز دوباره برای کشف قیمت باز شد. امروز در سمت خریداران حقوقی‌ها زیاد علاقمند به نقش آفرینی نبودند. در عوض حقیقی‌ها با تمام توان این سهم را می‌خریدند . اما در سمت فروش حقوقِی ها ۲۱ درصد از کل فروش را بر عهده داشتند.

بانک پارسیان با ۴/۹۵ درصد کاهش و صف فروش سنگین بیشترین کاهش قیمت را در بین نمادهای بورسی امروز داشت.

در فرابورس هم وضع خوب بود و شاخص فرابورس با ۲/۸ درصد معادل ۸،۸۴۰ واحد افزایش به ۱۹،۴۳۷ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به ۵۷،۲۹۰ هزار میلیارد ریال معادل ۲۲۴ میلیارد دلار و ارزش بازار در فرابورس به ۱۳،۲۶۱ هزار میلیارد ریال معادل ۵۱ میلیارد دلار رسید.

امروز شاهد ورود ۱۱،۹۵۰ میلیارد ریال پول حقیقی به بازار بودیم.

دلار در کانال ۲۵ هزار تومان جا خوش کرده است و فعلا تصمیمی برای کاهش ندارد. از صبح تا این لحظه دلار ۰/۹۲ درصد کاهش قیمت را تجربه کرده و به ۲۵۵،۶۶۰ ریال رسیده است.

سکه تمام طرح جدید بعد از سه روز متوالی کاهش قیمت در حال حاضر با برخورد به حمایت ۱۱،۵۰۰ کمی افزایش داشت و به ۱۱۷٬۷۲۰٬۰۰۰ ریال رسیده است. انتظار می‌رود قیمت سکه تا ۱۰،۶۰۰ کاهش داشته باشد.بازدهی امروز سکه منفی ۱/۶۷ درصد است.

طلا ۱۸ عیار در بازار داخلی به امروز اندکی کاهش قیمت داشت و الان با قیمت ۱۱٬۳۳۶٬۰۰۰ ریال در حال معامله است. انس طلا هم در بازارهای جهانی هم کمی کاهش داشت و اکنون به قیمت ۱،۸۸۰ دلار رسیده است.

بیت کوین با رسیدن به مقاومت ۲۳ هزار دلار کمی استراحت می‌کند  . امروز بیت کوین ۰/۶ درصد کاهش داشت و اکنون با ۲۳۰۰۲ دلار در حال معامله سات.

اتریوم بعد از ورود به کانال ۶۰۰ دلار کمی اصلاح می‌کند. این رمز ارز امروز اندکی کاهش قیمت داشت و با ۰/۱ درصد به ۶۵۳ دلار رسیده است. احتمالا چند روزی در این کانال باقی بماند و سپس آماده صعود تا ۷۰۰ دلار شود. 

رضا نجارزادگان

کد خبر 424259

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =