نمادهایی با بیشترین نوسان در دقایق آخر بازار (۳ دی) /  روز بد «غسالم» و «فولای»

در دقایق آخر بازار چه نمادهایی بیشترین توجه را به خود جلب کردند و توانستند در بازه‌های مثبت یا منفی حرکت کنند؟ با مطالعه این نمادها و بررسی دلایل تغییرات در آخرین دقایق می‌توان در تصمیمات روز معاملاتی تصمیمات بهتری اتخاذ کرد.

به گزارش صدای بورس، «دانا» امروز را با کاهش قیمت آغاز کرد و حتی دقایقی در صف فروش بود. اما این پایان ماجرا نبود و خریداران از فرصت استفاده کردند و حدود ساعت ۱۰ صبح صف خرید آن تشکیل شد. نکته جالب اینکه حقوقی‌ها هیچ تلاشی برای این اتفاق نکردند و کنترل خریدها در دست حقیقی‌ها بود. امروز ۹۸ درصد از خریدها و ۹۷ درصد از فروش‌ها بر عهده سهامداران حقیقی بود که باعث ورود ۱۴ میلیارد ریال پول حقیقی به سهام شد. بعد از انتشار افزایش سرمایه چند روزی است که «دانا» روزهای سبزی را می‌گذراند. معامله ۱۱۰ میلیون سهم که بیش از ۳ برابر میانگین روزانه آن است می‌تواند این نماد را در دسته نمادهایی با حجم مشکوک قرار دهد.

«کتوکا» از صبح در صف خرید قفل بود اما در آخر روز قیمت پایانی تنها ۰/۰۸ درصد رشد کرد. این نشان دهنده حضور نداشتن بازارگردان برای نماد است. با وجود تاکید همیشگی مسئولان و سهامداران هنوز تعداد زیادی نماد بدون صاحب در بازار و به خصوص در فرابورس حضور دارد و هیچکس هم برخوردی با آنها نمی‌کند. حقیقی‌ها امروز تنها ۳۴ هزار سهم را خریدند و فروختند که این میزان فاصله زیادی با ۲ میلیون سهم حجم مبنا دارد. این نماد نیز در ۱۵ آذر با خبر افزایش سرمایه بازگشایی شد اما از همان روز هیچ عرضه معنا داری انجام نشده است و رشد آن به شدت آهسته پیش می‌رود.

«غسالم» برخلاف روزهای گذشته روز بدی داشت. با آغاز معاملات نماد تصمیم به صعود داشت اما بعد از ۴ دقیقه به دلیل افزایش ۲۰ درصدی برای یک ساعت از طرف ناظر بازار متوقف شد. بعد از بازگشایی هم به دلیل افزایش ناگهانی عرضه به خصوص عرضه ۵۰ میلیون سهم از طرف حقوقی‌ها تغییر روند داد و نزولی شد. تا جایی که در آخرین دقایق در بازه منفی معامله شد. مبادله بیش از ۲۳۲ میلیون سهم که هفت برابر میانگین ماهانه نماد است «غسالم» را در دسته نمادهایی با حجم مشکوک قرار می‌دهد.

«فولای» هم مثل «غسالم» روز بدی را پشت سر گذاشت. در آغز معاملات صف خرید برای این نماد تشکیل شد اما ساعت ۹/۰۵ ناظر بازار نماد را به دلیل افزایش بیش از ۲۰ درصدی به مدت یک ساعت متوقف کرد. بعد از بازگشایی هنوز صف خرید پابرجا بود اما کمی که گذشت نظر خریداران عوض شد و با افزایش عرضه‌ها صف فرو ریخت. کنترل نماد امروز در اختیار حقیقی‌ها بود به طوریکه ۱۰۰ درصد از عرضه‌ها و ۹۸ درصد از خریدها را عهده دار شدند. 

نمادهای «بموتو» ،« رافزا» ، «چخزر» ،« شصدف» امروز هم در صدر نمادهای بی‌صاحب بازار بودند.

کد خبر 424636

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سی IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    0 0
    بازار گردان در واقع باید کوفت سر مردم را شیره مالیدن اسم اصلیش نوسان گرفتن از پول مردم و نابودی پول سهامداران مثل پالایشی که چند روز است از غفلت بعضی از حقیقی سو استفاده کرده به هدف خود میرسند