نمادهایی با بیشترین نوسان در دقایق آخر بازار (۶ دی) /  ضربه‌ای که نبودن بازارگردان به بازار می‌زند

در دقایق آخر بازار چه نمادهایی بیشترین توجه را به خود جلب کردند و توانستند در بازه‌های مثبت یا منفی حرکت کنند؟ با مطالعه این نمادها و بررسی دلایل تغییرات در آخرین دقایق می‌توان در تصمیمات روز معاملاتی تصمیمات بهتری اتخاذ کرد.

به گزارش صدای بورس، در «بموتو» امروز فقط ۱۳۱ هزار سهم توسط حقیقی‌ها عرضه شد. شرایط در «کتوکا» از «بموتو» هم بدتر است. امروز در این نماد تنها ۴۷ هزار سهم بین سهامداران حقیقی مبادله شده است و قیمت پایانی تنها ۰/۱۲ درصد رشد کرده است .چند ماه است که وضعیت این نمادها به همین روال است و هیچیک از مسئولان سازمان پاسخگو نیستند. این در حالی است که داشتن بازار گردان یکی از شرایط ورود و حضور در بازار سرمایه است. چه بسا حضور بازارگردان در این نمادها می‌توانست کمی از شدت ریزش شاخص کل را در روز قرمز بازار بگیرد.

اما دلیل حضور «خکار» در این جداول بی صاحب بودن نیست. امروز روز پرنوسانی برای «خکار» بود. صبح روند سهم صعودی بود و با تقاضای بالا قیمت سهم از منفی پنج و تا مثبت پنج رفت اما کم‌کم و با گذشت زمان روند تغییر کرد فروشنده‌ها قیمت را پایین آوردند به طوریکه در آخرین دقایق شاهد کاهش قیمت تا بازه منفی بودیم و همین باعث اختلاف قیمت زیاد بین آخرین قیمت و قیمت پایانی شد. به نظر می‌رسد حقوقی‌ها امروز تنها کد به کد کردند و مبادله‌ای بین سهامداران حقیقی و حقوقی اتفاق نیفتاده است . «نطرین» هم به خاطر مبادله بیش از ۲۱ میلیون سهم روز پر نوسانی داشت. اولین خریداران این نماد را در سقف قیمت روزانه خریدند اما بلافاصله روند کاهشی به خود گرفت و دیگر نتوانست به آن قیمت برگردد. این روند و تلاش برای برگشت سهم تا انتهای بازار ادامه داشتو در آخرین دقایق خریداران مایوس شدند و فروشندگان با افزایش فشار عرضه قیمت پایانی را تا منفی دو درصد کاهش دادند.

کد خبر 424813

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =