وضعیت بازارهای موازی در ۶ دی / شاخص هم وزن می تازد

شاخص کل بورس تهران در حال اصلاح و کاهش ارزش است اما شاخص هم وزن بی توجه به آن رشدهای چشمگیری را ثبت می‌کند و در حال اصلا فاصله بازدهی خود با شاخص کل است.

به گزارش صدای بورس، شاخص کل بورس با کاهش ۲۴ هزار واحدی تلافی یک هفته نوسان را در یک روز جبران کرد. در صورت ادامه این روند خروج از کانال ۱،۴۰۰ خیلی دور از ذهن نیست. امروز گروه‌ها وسایل ارتباطی با ۳/۵۵ درصد ، سیمانی با ۳/۵۴ و استخراج ذغال سنگ با ۳/۲۲ درصد رشد بیشترین بازدهی روزانه را به نام خود ثبت کردند و در طرف مقابل گروه‌های مخابرات با ۳/۵۵ ، فراورده‌های نفتی با ۳/۸۵ و عمده فروشی با ۴/۳۸ کمترین بازدهی را داشتند. آلومتک  نیز امروز بیشترین بازدهی بین نمادهای بورسی و فرابورسی داشت. این نماد حرکت خود را از ۱۸ آذر و همزمان با افشا خرید ۴ واحد آپارتمان  شروع کرد، امروز هم پس از افشا برنده شدن در مزایده بدون محدودیت دامنه نوسان بازگشایی شد که به سهامداران خود بیش از ۱۸ درصد سود رساند. هرچند قیمت پایانی تنها ۱۵ درصد رشد کرده است. در مقابل «حسینا» قرار داشت. این نماد از ۱۴ آبان به دلیل انتخاب بازارگردان دارای نوسان ۱۰ درصدی است. امروز همراه با روند کاهشی شاخص منفی شد و با ثبت ۷ درصد کاهش بیشترین کاهش قیمت را به نام خود ثبت کرد.

شاخص هم وزن راه خود را از شاخص کل جدا کرده است و امروز ۱/۱ درصدی به مسیر خود ادامه می‌دهد. شاخص کل هم با ۱/۷ درصد معادل ۲۴ هزار واحد کاهش به ۱،۴۲۳،۵۶۳ واحد رسید.

در فرابورس وضعیت چندان خوب نیست. صبح روند شاخص فرابورس صعودی بود اما بعد از چند دقیقه تغییر روند داد و نزولی شد. حتی دو بار تلاش برای تغییر روند تاثیر چندانی نداشت و شاخص به کاهش ارزش خود تا پایان بازار ادامه داد. شاخص فرابورس امروز ۰/۳ درصد معادل ۶۹ واحد کاهش داشت و به ۲۰،۰۷۳ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به ۵۶،۴۴۷ هزار میلیارد ریال معادل ۲۱۹ میلیارد دلار و ارزش بازار در فرابورس به ۱۳،۶۹۶ هزار میلیارد ریال معادل ۵۳ میلیارد دلار رسید.

امروز شاهد خروج ۱،۹۹۰ میلیارد ریال پول حقیقی از بازار بودیم.

دلار دیروز تلاش کرد وارد کانال ۱۶ هزار تومان شود اما ناکام ماند و امروز هم ۰/۶ درصد کاهش یافت. به نظر می‌رسد دلار در کانال ۲۵ هزار تومان تثبیت شده است و کاهشی در آن اتفاق نمی‌افتد. دلار هم اکنون با قیمت ۲۵۷،۰۹۰ ریال در حال معامله است.

سکه تمام طرح جدید دیروز و امروز کاهشی بود و امروز با ۱/۰۵ درصد کاهش به قیمت ۱۱۸٬۷۶۰٬۰۰۰ ریال رسیده است. احتمالا اصلاح قیمت سکه تمام شده است و  به زودی شاهد رشد قیمت سکه با شیب ملایم باشیم .

طلا ۱۸ عیار در بازار داخلی امروز افزایش های دو روز گذشته را جبران کرده است و با ۱/۰۷ درصد کاهش با قیمت ۱۱٬۴۱۶٬۰۰۰ ریال در حال معامله است. در بازارهای جهانی انس طلا بعد از دو رو رشد امروز کمی اصلاح داشت و با ۰۷۴ درصد کاهش به ۱۸۷۵ دلار رسیده است.

بیت کوین  دو روز گذشته سبز بود و توانسته است خود را به بالای مقاومت مهم ۲۴۸۴۰ دلار برساند. در صورت تثبیت در این محدوده می‌توان امیدوار به صعود تا ۳۱ هزار دلار هم بود. 

اتریوم خود را آماده ورود به کانال ۷۰۰ دلار می‌کند. دو روز گذشته این رمز ارز مثبت بود اا امروز در بازه صف خود در حال نوسان است. 

رضا نجارزادگان

کد خبر 424819

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =