وضعیت بازارهای موازی در ۳ دی / بیت کوین و بورس پیشتاز بازدهی هفتگی

هفته گذشته شاهد سقف شکنی بیت کوین و ورود به کانال ۲۰ هزار دلار بودیم. بورس هم با وجود دو روز کاهشی توانست بازدهی مناسبی را ثبت کند.

به گزارش صدای بورس، شاخص کل بورس تهران این هفته را در کانال ۱،۴۰۰ در جا زد. امروز شاخص با قدرت و صعودی آغاز کرد اما کمی که گذشت تغییر روند داد. این روند نتوانست شاخص را امروز منفی کند و با ۰/۲۰ درصد معادل ۲،۸۷۲ واحد به ۱،۴۴۷،۰۰۰ واحد رسید. بازدهی هفتگی بورس تهران ۲/۴ درصد بود. روند شاخص از مرداد ماه نزولی شده است، بسیاری اعتقاد دارند این روند هنوز ادامه دارد و باید منتظر کاهش شاخص پس از رسیدن دوباره به مقاومت ۱،۵۰۰ بود. 

شاخص هم وزن اما با قدرت می‌تازد. امروز شاخص هم وزن بیش از ۸ برابر شاخص کل و به میزان ۱/۷۵ درصد معادل ۸ هزار واحد رشد کرد. بازدهی هفتگی آن هم به ۶/۸ درصد رسیده است و تصور می‌شود به زودی شاهد کاهش زیادی در این شاخص نباشیم و کماکان رشد شرکت‌های کوچک بازار ادامه داشته باشد.

در فرابورس اوضاع مثل بورس بود. شاخص فرابورس روز را صعودی آغاز کرد اما بعد از گذشت دقایقی تغییر روند داد هرچند در نهایت روز را در بازه مثبت تمام کرد. امروز فرابورس ۲۳ واحد معادل ۰/۱۲ درصد رشد کرد و به ۲۰،۱۴۳ واحد رسید. بازدهی هفتگی شاخص فرابورس ۶/۶۶ درصد بوده است. احتمالا در هفته آینده شاهد کاهش شاخص در فرابورس باشیم.

بیشترین بازدهی هفتگی را در بورس نماد «دانا» و و در فرابورس نماد «حآسا» داشتند و در طرف مقابل بیشترین کاهش قیمت هفتگی را نماد «شپنا» در بورس و نماد «بزاگرس» در فرابورس داشتند. شرح این نمادها را در اینجا و اینجا ببینید. امروز شاهد ورود ۳،۶۵۰ میلیارد ریال پول حقیقی به بازار بودیم.

ارزش بازار در بورس تهران امروز به ۵۷،۴۱۰ هزار میلیارد ریال معادل ۲۲۲ میلیارد دلار و ارزش بازار در فرابورس به ۱۳،۷۴۴ هزار میلیارد ریال معادل ۵۳ میلیارد دلار رسید.

دلار به آهستگی رشد می کند. امروز هم قیمت دلار کمی رشد داشت و با ۱/۰۵ درصد تغییر به ۲۵۷،۸۵۰ ریال رسیده است. انتظار می‌رود دلار از کانال ۲۵ هزار تومان پایین تر نیاید و بعد از مدتی به سرعت رشد خود اضافه کند. تغییرات دلار در هفت روز گذشته تقریبا صفر بوده است.

سکه تمام طرح جدید امروز جهش ۲/۲ درصدی داشت و اکنون با قیمت ۱۲۰٬۷۱۰٬۰۰۰ ریال معامله می‌شود. احتمالا به زودی شاهد رسیدن قیمت سکه به ۱۲/۸۰۰ باشیم. بازدهی سکه در هفت روز گذشته ۰/۹ درصد بوده است. 

طلا ۱۸ عیار در بازار داخلی روند صعودی آهسته خود را شروع کرده است و به زودی با رسیدن به مقاومت ۱۱/۶۰۰ وعبور از آن روند خود را سرعت می‌دهد. بازدهی طلا در هفت روز گذشته . انس طلا نیز همراه با دیگر کامودیتی‌ها و به دلیل کاهش ارزش دلار و افزایش تاثیر کرونا بریتانیایی روند صعودی دارد. 

بیت کوین امروز نوسان چندانی نداشت. تنها ۰/۲۷ درصد کاهش داشت و هنوز در کانال ۲۳ هزار دلار باقی مانده است. بازدهی هفتگی بیت کوین ۳/۷۷ درصد بود.

اتریوم امروز ۳/۰۲ درصد کاهش داشت و به ۶۱۷ دلار رسید. انتظار می‌رود به زودی اتریوم کانال ۶۰۰ دلار را از دست بدهد و پس از آن مجددا رشد کند.. بازدهی این رمز ارز نیز منفی ۳/۷ درصد بوده است .

رضا نجارزادگان

کد خبر 424644

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =