مهمترین اخبار اقتصادی بورسی امروز (۹۹/۷/۶)

«مهمترین اخبار اقتصادی بورسی»، جدیدترین خط خبری امروز ۶ مهر ۹۹ را در کوتاه‌ترین و کامل‌ترین جملات بیان می‌کند.

به گزارش صدای بورس، امروز یکشنبه ۶ مهر  بازار سرمایه منفی بود و  شاخص کل بازار با بیش از ۴۲ هزار واحد ریزش، باعث شد شاخص کل در پایان ساعت معاملات به ۱ میلیون و ۵۷۲ هزار واحد رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن هم امروز ۴۷۰۰ واحد افت کرد. امروز در بازار سرمایه ۵۱۹ هزار و ۹۳۲ معامله به ارزش تقریبی ۶ میلیارد و ۱۸۹ میلیون و ۸۹۴ هزار تومان بود. از برجسته‌ترین اخبار امروز  بود. همچنین ثبات در معاملات بیت‌کوین از جمله مهمترین‌ اخبار بین الملل بود.

۱-  قیمت دلار و یورو امروز  (۹۹/۶/۳۰)


بیشتر بخوانید
مهمترین اخبار اقتصادی بورسی امروز (۹۹/۷/۵)
مهمترین اخبار اقتصادی بورسی امروز (۹۹/۷/۲)
مهمترین اخبار اقتصادی بورس امروز (۹۹/۷/۱)
مهمترین اخبار اقتصادی بورسی امروز (۹۹/۶/۳۱)


۲- ارزش روز سهام دارا دوم (۶ مهر)
در میان نمادهای تاثیرگذار در شاخص امروز نام‌هایی همانند فارس،‌ فولاد،  فملی،‌ وغدیر، کگل، شبندر و شتران دیده می‌شود که همه این نمادها با افت ارزش مواجه بودند. با افت ارزش بازار سهام بسیاری از شرکت‌ها امروز با افت مواجه شد که ازجمله آنها سهام دارا دوم بود. به این ترتیب ارزش سهام دارا دوم به ۶۰ هزار و ۴۹۹ میلیارد تومان رسید.
در جدول پایین ارزش سهام دارا دوم را می‌بینید:

۳- افزایش تولید محصولات پنچ صنعت بورسی
عفر سرقینی در مراسم افتتاح مرحله دوم فولاد کاوه جنوب کیش با اشاره به رشد ۸ درصدی ظرفیت تولید فولاد طی سال جاری، اعلام کرد: ظرفیت تولید زنجیره فولاد از ۱۲۳ میلیون تن در سال ۹۲ به ۲۳۰ میلیون تن رسیده است. در تولید محصولات پنچ صنعت مهم بورس پتروشیمی، فلزات، خودرو ، سیمان و لوازم خانگی طی ۵ ماه سال جاری افزایش ۶ تا ۵۰ درصدی داشتیم.

۴- روحانی: بهره برداری گسترده مدیریتی از سامانه جامع تجارت ضروری است
رئیس جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت:بهره برداری گسترده مدیریتی از سامانه جامع تجارت ضروری است.سامانه تجارت با تامین شفافیت اطلاعاتی، مقابله ریشه‌ای با رانت و فساد اقتصادی را سامان می‌دهد.

۵- راه‌اندازی صفحه اختصاصی سهام عدالت
امین بدیع صنایع، رئیس اداره پیشگیری و ارتقای سلامت بازار سرمایه سازمان بورس و اوراق  بهادار گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار با راه اندازی صفحه ای اختصاصی در وب‌سایت این سازمان سعی در برطرف ساختن ابهامات سهام‌داران عدالت دارد. به سایت سازمان بورس و اوراق بهادار به نشانی http://www.seo.ir مراجعه کنند و بر روی تصویری که در صفحه اصلی سایت قرار دارد، کلیک کرده و با مقررات، سؤالات پرتکرار و سایر مسائل این حوزه آشناتر شوند.

۶- لغو ممنوعیت سرمایه‌گذاری بانک‌ها در بورس
علی صحرایی از لغو ممنوعیت سرمایه‌گذاری بانک‌ها در بورس خبر داد و اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای‌عالی بورس طبق مواد ۱۶ و ۱۷ که محدودیت‌هایی برای سرمایه‌گذاری ایجاد شده بود با این مصوبه این محدودیت‌ها لغو شده است. منظور از این مصوبه سرمایه‌گذاری بلندمدت نیست و بانک‌ها پس از خرید می‌توانند هر زمان که صلاح دانستند طی یک تا دو سال آینده می‌توانند بفروشند و اصلا جزو سرمایه‌گذاری به حساب نمی‌آید.

۷- انتقال دو شرکت بیمه‌ای بورسی به بازار اول فرابورس

۸- یک پیش‌بینی از بازار سرمایه تا آخر سال/ شستا استخوان لای زخم نشود!
حمید میرمعینی،‌ کارشناس بازار سرمایه گفت: شرکت‌هایی که فعال حوزه سرمایه‌گذاری هستند اگر بتوانند از «شستا» حمایت کنند می‌تواند به عنوان پیشران در بازار نقش آفرینی کند و دوباره به چرخه بازار بازگردد. الان یکی از دغدغه‌های فعالان بازار در مورد چگونگی ورود و تاثیرگذاری بازگشایی نماد «شستا» است. اینکه سریع‌تر وارد شود تا هر اثری قرار است بر بازار بگذارد زودتر معلوم شود،‌ بهتر است. به عبارتی بهتر است «شستا استخوان لای زخم نماند.»

۹- ارزش دارا یکم امروز (۶ مهر ۹۹)
ارزش هر واحد از دارا یکم با افت ۹.۱۶ درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته ۱۹ هزار و ۸۱۰ تومان معامله شد تا ارزش ۲۰۰ واحد آن به ۳ میلیون و ۹۶۲ هزار تومان افزایش پیدا کند. همچنین قیمت ابطال هر واحد صندوق (NAV ابطال) بر پایه خالص ارزش دارایی‌های ۲۵.۶۰۰ تومان ثبت شد. معاملات امروز بازار سرمایه درحالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با کاهش ۴۳ هزار واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۵۷۲هزار واحد ایستاد.
 

۱۰-ارزش سهام عدالت امروز ( ۶ مهر ۹۹)
در پایان معاملات امروز بازار بورس، ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی به حدود ۱۵ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته بیش از ۵۳۰ هزار تومان کاهش یافت.معاملات امروز بازار سرمایه درحالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با افت ۴۳ هزار واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۵۷۲ هزار واحد ایستاد.

منبع: صرافی بانک ملی، صدای بورس، اطلاعات بورس، برنا، اقتصاد آنلاین

کد خبر 417484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =