یک پیش‌بینی از بازار سرمایه تا آخر سال/ شستا استخوان لای زخم نشود!

یک کارشناس بازار سرمایه یک پیش‌بینی همراه با رشد از بازار سرمایه در صورت انتخاب مجدد ترامپ ارائه کرد، البته با شرط و شروط!

به گزارش صدای بورس،‌ حمید میرمعینی،‌ کارشناس بازار سرمایه در پیش‌بینی خود از وضعیت بازار سرمایه تا انتهای سال گفت: درباره بازار خیلی ابهام زیاد است،‌ به‌ویژه در نیمه دوم سال که اتفاقات سیاسی در عرصه بین‌الملل همچون انتخابات آمریکا در پیش است. همچنین تنش‌های داخلی داریم که شرایط پیش‌بینی بازار را سخت می‌کند.

وی افزود: اگر با همین وضعیت پیش‌بریم و دونالد ترامپ مجدد انتخاب شود،‌ شاهد رشد بازار تا کانال ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی خواهیم بود. این پیش‌بینی می‌تواند تا آخر آذرماه تحقق پیدا کند.

میرمعینی ادامه داد: بعد از این زمان شرایط بازار در گرو نگاه ایران و طرف‌های خارجی به توافق جدید خواهد بود. اینکه واکنش آمریکا و سرنوشت برجام چه خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: در صورتی که ترامپ انتخاب شود،‌ با توجه به افزایش قیمت دلاری که صورت گرفته،‌ بازار رشد می‌کند. البته از آنجایی که در اقتصاد تحولی نداشتیم و اتفاق خاصی صورت نگرفته است و بورس از سایر بازارها مانند خودرو و دلار جامانده است،‌ الگوی تحلیلی ارزش جایگزینی بازارها را در پیش خواهیم داشت. این رشد به تحول اقتصادی در شاخص‌ها مربوط نیست.

در بخش دیگری میرمعینی در پاسخ به سوال خبرنگار صدای بورس درباره ممنوع شدن نوسان‌گیری روزانه و معاملات الگوریتمی و اینکه آیا چنین مواردی دستکاری بازار است،‌ با بیان اینکه این موارد را دستکاری نمی‌دانم،‌ گفت: دستکاری باید خیلی هدفمند باشد و استفاده از ترفندهای مالی در آن به کار رود. چنین تصمیماتی مانند ممنوع شدن معاملات الگوریتمی را در جهت کمک به بازار ارزیابی می‌کنم که با توجه به اقتضائات بازار صورت گرفته است.

وی افزود: البته در کوتاه مدت بازخورد به این تصمیمات مثبت نیست، اما در میان مدت بازار عادت می‌کند. هرچند سطرح نقدشوندگی بازار کاهش پیدا می‌کند.

میرمعینی گفت: این تصمیمات به تنهایی در بازار موثر نیست،‌ بلکه بیشتر سطح مدیریت و بازارگردانی و وعده‌هایی که داده شده است باعث افزایش فشار فروش و هیجانی عمل کردن بازار شود.

این کارشناس بازار سرمایه پیش‌بینی کرد: بازار به دوره رشد خود بازمی‌گردد، سطح جذابیت قیمت‌ها در ۶۰ درصد سهام افزایش پیدا کرده است. روند بازار در روزهای آینده مثبت است.

میرمعینی در پاسخ به سوال دیگری درباره بازگشایی نماد «شستا» گفت: «شستا» جزئی از بازار است،‌ سهام این مجموعه ارزنده است و برای سهامداران عمده سرمایه‌گذاری بلندمدت در «شستا» جذابیت دارد. با توجه به تحولات اقتصادی به‌نظر می‌رسد عرضه‌های جدید مجموعه‌های وابسته به «شستا» ارزنده خواهد بود.

وی افزود: شرکت‌هایی که فعال حوزه سرمایه‌گذاری هستند اگر بتوانند از «شستا» حمایت کنند می‌تواند به عنوان پیشران در بازار نقش آفرینی کند و دوباره به چرخه بازار بازگردد. الان یکی از دغدغه‌های فعالان بازار در مورد چگونگی ورود و تاثیرگذاری بازگشایی نماد «شستا»است. اینکه سریع‌تر وارد شود تا هر اثری قرار است بر بازار بگذارد زودتر معلوم شود،‌ بهتر است. به عبارتی بهتر است «شستا استخوان لای زخم نماند.»

گفتگو: محمد فیروزی

کد خبر 417454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =