مهمترین اخبار اقتصادی بورس امروز (۹۹/۷/۱)

«مهمترین اخبار اقتصادی بورسی»، جدیدترین خط خبری امروز ۱مهر ۹۹ را در کوتاه‌ترین و کامل‌ترین جملات بیان می‌کند.

به گزارش صدای بورس، امروز ۱ مهر ۹۹ شاخص کل بورس  بیش از ۱۳ هزار واحد ریزش کرد و  به رقم ۱ میلیون ۵۸۱ هزار واحد رسید. کاهش ارزش طلای جهانی، کاهش نوسانات نرخ ار  از برجسته‌ترین اخبار امروز قرمز بودند همچنین ۴ نماد تاثیرگذار در شاخص فملی،‌ فولاد،‌ شپنا،‌ شتران و کلگل قرمزپوش شدند و سهام فملی و تاپیکو مثبت بود.  مهمترین اخبار بورسی و اقتصادی امروز را در زیر می‌خوانیم:

۱- قیمت دلار و یورو امروز (۹۹/۷/۱)

۲-ارزش روز پالایش یکم
در بازار امروز شاخص کل ۰.۸۸ درصد افت کرد البته شاخص بازار دوم نسبت به بازار اول وضعیت بهتری داشت. در میان ۴ نماد تاثیرگذار در شاخص فملی،‌ فولاد،‌ شپنا،‌ شتران و کلگل قرمزپوش شدند و سهام فملی و تاپیکو مثبت بود. با این حال اکثر سهام در بازار امروز قرمزپوش بودند و این موضوع بر ارزش سهام پالایش یکم و سهام عدالت نیز موثر بود. در پایان ساعت کار معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش سهام پالایش یکم به رقم ۶ میلیارد و ۴۲۲ میلیون و ۶۱۷ هزار و ۶۷۲ ریال رسید.  

۳- پیش‌بینی بازار سرمایه با روحانی تا ۱۴۰۰
نیما آگاهی تحلیلگر بازارهای مالی  با اشاره اینکه تا پایان دولت دوازدهم رشد شارپی مجدد امکان دارد و قیمت ارز،‌ تورم‌،‌ نقدینگی و تقاضای بیش از حد محرک‌های بازار سهام است به طرح این موضوع پرداخت که اگرقیمت ارز بالا برود در گروه‌های صادراتی بازار سرمایه رشد چشم‌گیری خواهیم داشت. برحسب تحلیل و پارامترهای بنیادی باید سهم را انتخاب کرد از نگاه برخی اصلاح بازار سهام به اتمام رسیده است

۴-  محبوب‌ترین های بورسی امروز 
 بازار سرمایه درحالی امروز به کار خود پایان داد که شاخص با افت ۱ میلیون و ۵۸۱ هزار واحدی مواجه شد. نمادهای فولاد،‌ فملی،‌ وبملت،‌ شپنا،‌ خودرو،‌ شبندر،‌ وتجارت،‌ دی،‌ آریا و... بیشترین ارزش معاملات را شامل می‌شدند. 

۵- ارزش سهام عدالت امروز( ۹۹/۷/۱)
در پایان معاملات امروز بازار بورس، ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی به ۱۵ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته بیش از ۸۱ هزار تومان کاهش یافت.

۶- ارزش دارا یکم امروز (۹۹/۷/۱)
ارزش هر واحد از دارا یکم با رشد ۳.۷ درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته ۲۰ هزار و ۴۴۶ تومان معامله شد تا ارزش ۲۰۰ واحد آن به ۴ میلیون و ۸۹ هزار و ۲۰۰ تومان افزایش پیدا کند. همچنین قیمت ابطال هر واحد صندوق (NAV ابطال) بر پایه خالص ارزش دارایی‌های ۲۵.۳۴۲ تومان ثبت شد.

۷-بازار طلا و سکه در مهر ۹۹ چگونه خواهد بود؟

عبادلله محمد ولی کارشناس و تحلیل‌گر بازار طلا در ارتباط با تحولات بازار طلا به  صدای بورس گفت:  در مهر ماه پیش‌بینی بازار طلا، حفظ وضعیت موجود و تثبیت نرخ طلا در رقم فعلی و  تلاش برای اصلاح نرخ است.

۸- قیمت موتور سیکلت در بازار امروز 

۹- انتخابات آمریکا بر بازار سرمایه ایران تاثیر دارد؟
کارشناسان بازار سرمایه همگی بر اثر انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بر بورس ایران تاکید دارند. برخی روی‌کارآمدن رئیس‌جمهور دموکرات را به‌نفع بازار سرمایه می‌دانند و برخی دیگر معتقدند با تداوم حضور رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه در کاخ‌سفید گرچه وضعیت بازارهای دیگر آشفته‌تر می‌شود اما بورس رشد می‌کند.

۱۰-- قیمت گوشی موبایل سامسونگ سری J

منابع: صدای بورس، هفته نامه اطلاعات بورس، برنا، باشگاه خبرنگاران جوان، تجارت نیوز

کد خبر 417161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =