مهمترین اخبار اقتصادی بورسی امروز (۹۹/۷/۵)

«مهمترین اخبار اقتصادی بورسی»، جدیدترین خط خبری امروز ۵ مهر ۹۹ را در کوتاه‌ترین و کامل‌ترین جملات بیان می‌کند.

به گزارش صدای بورس، امروز در حالی به کار خود پایان داد که از ابتدای صبح شاخص کل رشد بالغ بر ۷ هزار واحد را هم تجربه کرد. اما با نزدیک شدن به ساعات پایانی حرکت روبه‌رشد آهنگ کندتری به خود گرفت و چند پله هم از آن کاسته شد. در نهایت شاخص کل با ۴ هزار واحد رشد نسبت به آخرین روز قبل کاری هفته گذشته شاخص کل به ۱ میلیون و ۶۱۵ هزار واحد رسید. از برجسته‌ترین اخبار امروز قرمز بودن اکثر سهام‌های  شاخص ‌ساز، افت ارزش پالایش یکم و سهام عدالت بود. شکایت شرکت‌های آمریکایی از ترامپ! از جمله مهمترین‌ اخبار بین الملل بود.

۱-  قیمت سکه امروز  ۵ مهر ۹۹ 

۲- رفاقت صندوق‌های خطر پذیر و محدوده‌های طلایی تا کجا؟ / بازار سرمایه طلا استخراج کند
سید سهراب حسینی، نائب رئیس کمیسیون صنعت معدن و تجارت انجمن جوانان اتاق بازرگانی بیان این که صندوق های ریسک پذیر می‌توانند در معادن طلا ورود پیدا کنند، گفت: معادن طلایی که به بهره برداری رسیده اند نیازی به حمایت ندارند و خود سودده هستند. بورس می‌تواند در سرمایه‌گذاری بر معادن جدید ورود پیدا کند. صندوق‌های ریسک پذیر با حمایت از معادن جدید، می‌توانند هزینه اکتشافات اولیه برای اثبات معادن طلا را تامین کنند و علاوه بر اشتغال زایی، افزایش ذخایر طلای کشور، برای سهامداران این صندوق‌ها نیز سود به همراه بیاورند.

3- توئیت سیاوش وکیلی در مورد محدودیت نوسان‌گیری
سیاوش وکیلی مدیر روابط عمومی سازمان بورس در توییتی درباره محدودیت یک روزه فروش سهام برای نوسانگیر اعتباری نوشت: در برابر سهامداری که پول نقد برای معاملات سهام به بازار سرازیر می کند چیزی نیست جز احترام به مردم و اعتماد آنها که به دنبال نقد شوندگی و حمایت مستمر حقوقی های بازارگردان هستند.

4- خوش‌بینی به بورس و احتمال ارزانی طلا
 دبیر اتحادیه طلای تهران پیش‌بینی کرد: پیش‌بینی ما این است چنانچه بازار ارز توسط مدیران بانک مرکزی کنترل شود و به ثبات برسد قیمت طلا و سکه نیز در هفته دوم مهر ماه ارزان خواهد شد.

5- خروش ارزش دلار و فشار بر قیمت فلزات گرانبها
قیمت طلا و نقره در ابتدای معاملات روز گذشته کاهشی بود، اگرچه هر دو فلز فاصله زیادی با پایین‌ترین سطح قیمتی دو ماهه خود نداشتند؛ از جمله عوامل تاثیرگذار بر بازار فلزات گرانبها بدون تردید تقویت ارزش دلار آمریکا بوده است.بر این اساس روز گذشته و در روز پایانی هفته، معاملات آتی طلای دسامبر با کاهش ۱۳.۸۰ دلاری به قیمت ۱۸۶۳ دلار انجام شد و معاملات آتی نقره دسامبر در بازار کومکس نیویورک با ۰.۲۶۱ دلار کاهش ۲۲.۹۳ دلار در هر اونس قیمت گذاری ش

6- ارزش روز سهام صندوق دارا یکم+ جدول (۵ مهرماه)امروز در بورس ۱ میلیون و ۱۲۹ هزار معامله به ارزش ۸ میلیارد و ۱۲۹ میلیون تومان انجام شد. حجم معاملات امروز بالغ بر ۷ میلیارد سهم بود. شاخص کل هم‌وزن در بازار شنبه ۰.۲۲ درصد کاهش پیدا کرد و به عدد ۴۱۲ هزار و ۵۲۹ واحد رسید.در پایان ساعت معاملاتی روز شنبه ارزش سهام صندوق دارا یکم (پالایش) به رقم ۶۳۷ میلیون و ۶۱۵ هزار و ۳۴۹ تومان رسید.

7- شکایت شرکت‌های آمریکایی از ترامپ!
حدود ۳۵۰۰ شرکت آمریکایی همچون تسلا و فورد طی دو هفته گذشته از دولت ترامپ به دلیل وضع تعرفه‌ بر واردات بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار کالای ساخت چین شکایت کرده‌اند.از شرکت‌های معروفی که به دلیل وضع تعرفه‌های سنگین بر واردات کالاهای چینی علیه دولت ترامپ شکایت کرده‌اند، می‌توان به این شرکت‌ها اشاره کرد: شرکت تسلا، گروه ولوو آمریکای شمالی، فورد موتور، والگرین، هوم دپو، پپ بویز (خرده‌فروش لوازم یدکی خودرو)، رالف لورن (پوشاک)، سیسکو، گیبسون برندز و کالاوی گلف.

8- بورس خودرو؛ سهم خواهی از بازار خودرو است/ دوئل در بورس کالا به نفع کیست؟
عضو هیئت مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور گفت: در کجای دنیا خودرو  در بورس عرضه می‌شود که ما می‌خواهیم خودرو را بورسی کنیم. از کدام کشور الگو برداری می‌کنیم؟ دلال‌های بازار خودرو با پول‌هایی که دارند وارد بورس خودرو  می‌شوند و همچنان بازار خودرو را در دست خود خواهند داشت.در حال حاضر سیاست یک بام و دوهوایی که پیش گرفته شده است ضرر زیادی به مصرف کننده و تولید کننده می‌زند و سود در جیب دلال می‌‍رود.

9- سهامداران نگران نباشند
پور ابراهیمی، نماینده مجلس بیان کرد: در این میان هر روز بیش از هزار و 500 میلیارد تومان نقدینگی ایجاد می شود که می توان از طریق فرابورس ، همه مشکلات شرکت‌ها را مرتفع کرد. بنابراین سهامداران نگران ریزش‌های اخیر شاخص و قیمت ها نباشند. چون بهای سهام شرکت‌ها دوباره صعودی خواهد شد.

10- شفاف سازی صحرایی در خصوص ممنوعیت معاملات الگوریتمی
علی صحرایی درباره تصمیم جدید بورس تهران مبنی بر عدم امکان فروش سهام خریداری شده در یک روز که بلافاصله با موافقت ها و مخالفت هایی همراه شد گفت: این تصمیم که تا زمان اطلاع بعدی ادامه خواهد داشت ، خواسته فعالان بازار مبنی بر کنترل شرایط غیرعادی و مصوبه نهاد ناظر بازار سرمایه برای سرمایه گذاری واقعی بوده و چندان هم پیچیده نیست.

منابع: صدای بورس، اطلاعات بورس، اقتصاد آنلاین، رویترز
 

کد خبر 417413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =