شکایت شرکت‌های آمریکایی از ترامپ!

حدود ۳۵۰۰ شرکت آمریکایی همچون تسلا و فورد طی دو هفته گذشته از دولت ترامپ به دلیل وضع تعرفه‌ بر واردات بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار کالای ساخت چین شکایت کرده‌اند.

به گزارش صدای بورس، این شرکت‌ها با طرح شکایت در دادگاه تجارت بین‌المللی آمریکا، از نماینده تجاری و گمرک آمریکا نام برده‌اند. این شکایت‌ها، آنچه را "تشدید غیرقانونی جنگ تجاری آمریکا علیه چین از طریق اعمال دور سوم و چهارم تعرفه‌های واردات" نامیده‌ شده، به چالش کشیده‌اند.

این چالش‌های قانونی که از سوی مجموعه‌ای از شرکت‌های فعال در حوزه‌های مختلف مطرح شده‌اند، دولت ترامپ را متهم می‌کنند که در اعمال تعرفه‌ها در یک دوره زمانی ۱۲ ماهه موفق نبوده و تعرفه‌های جدید با روندهای اجرایی همخوانی ندارند.

شکایت این شرکت‌ها، تعرفه‌های اعمالی را در دو گروه مجزا تحت عنوان List ۳ و List ۴A به چالش می‌کشد. فهرست نخست شامل اعمال ۲۵ درصد تعرفه بر واردات نزدیک به ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چینی است. فهرست دوم هم مربوط به اعمال تعرفه ۷.۵ درصدی بر واردات ۱۲۰ میلیارد دلار کالاست.

از شرکت‌های معروفی که به دلیل وضع تعرفه‌های سنگین بر واردات کالاهای چینی علیه دولت ترامپ شکایت کرده‌اند، می‌توان به این شرکت‌ها اشاره کرد: شرکت تسلا، گروه ولوو آمریکای شمالی، فورد موتور، والگرین، هوم دپو، پپ بویز (خرده‌فروش لوازم یدکی خودرو)، رالف لورن (پوشاک)، سیسکو، گیبسون برندز و کالاوی گلف.

منبع رویترز

کد خبر 417375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =