خوش‌بینی به بورس و احتمال ارزانی طلا

هرچند در هفته اخیر تنها بازار با بازدهی منفی بازار سهام بوده اما برای هفته آینده به نظر می‌رسد کارشناسان نسبت به این بازار چشم‌انداز خوشبینانه‌تری دارند.

به گزارش صدای بورس، در هفته اخیر بیشترین بازدهی را بازار دلار با ۳.۷ درصد افزایش داشت. پس از آن میزان بازدهی سکه ۳.۳ درصد و طلا ۲.۵ درصد بود. اما بازار سهام به عنوان تنها بازار با بازدهی منفی هفته اخیر بوده است که ۵.۷ درصد کاهش را تجربه کرد. با این حال برای هفته آینده به نظر می‌رسد کارشناسان نسبت به این بازار چشم‌انداز خوشبینانه‌تری دارند.

حمید اسدی، کارشناس بازار سرمایه در این زمینه گفت: هفته آینده بازار سهام دو یا سه روز مثبت است و دو روز را نیز منفی می‌گذراند. نکته مهم این است که اگر بازار شنبه و یکشنبه را پرقدرت و با حجم معاملات بالا شروع کند، احتمالا بازار در هفته کاملا مثبت است.

اما درباره بازار طلا دبیر اتحادیه طلای تهران پیش‌بینی کرد: پیش‌بینی ما این است چنانچه بازار ارز توسط مدیران بانک مرکزی کنترل شود و به ثبات برسد قیمت طلا و سکه نیز در هفته دوم مهر ماه ارزان خواهد شد.

همچنین درباره وضعیت بازار ارز نیز سهراب اشرفی، کارشناس بازار ارز بیان کرد: قیمت دلار تا حد زیادی بستگی به شرایط سایر بازارها دارد از جمله وضعیت بورس در هفته آینده. این چند وقت وضعیت این طور بوده که با مثبت شدن بورس، دلار افزایشی و با منفی شدن آن کاهشی شده است.

براساس این گزارش، درباره بازاری مثل بازار خودرو نیز وضعیت نوسانی از سوی فعالان این بازار پیش‌بینی شده است.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اظهار کرد: پیش‌بینی ما برای نیمه مهر ماه این است چنانچه قرار باشد قیمت دلار افزایش یابد قیمت خودروهای داخلی و خارجی گران خواهد شد.

منبع: تجارت نیوز

کد خبر 417393

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • ۶ نشانه مثبت برای بازار سهام هفته آتی

    ۶ نشانه مثبت برای بازار سهام هفته آتی

    توافق ایران و چین، سیگنال مثبت درباره افزایش دامنه نوسان بورس، نوسان قیمت دلار، ادامه سیاست‌ عرضه اولیه، ترسیم چشم‌انداز مثبت سیاستگذاران برای بازار سهام و اخبار سیاسی مربوط به کاهش تنش‌ها شش عامل مهم در بورس هفته آینده است. عواملی که چشم‌انداز هفته آینده را مثبت کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =