مهمترین اخبار اقتصادی بورسی امروز (۹۹/۷/۲)

«مهمترین اخبار اقتصادی بورسی»، جدیدترین خط خبری امروز ۲ مهر ۹۹ را در کوتاه‌ترین و کامل‌ترین جملات بیان می‌کند.

به گزارش صدای بورس، معاملات امروز بازار سرمایه در تاریخ دوم مهرماه ۹۹ درحالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با رشد ۳۰ هزار واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۶۱۱ هزار واحد ایستاد. از برجسته‌ترین اخبار امروز قرمز بودن اکثر سهام‌های  شاخص ‌ساز، افت ارزش پالایش یکم و سهام عدالت بود. چراغ سبز کره جنوبی برای پس دادن اموال ایران و سبز شدن شاخص‌های اصلی سهام ایالات متحده روز گذشته پس از نوسانی طولانی از جمله مهمترین‌ اخبار بین الملل بود.

مهمترین اخبار بورسی و اقتصادی امروز را در زیر می‌خوانیم:

۱- روحانی: آمریکا از لحاظ اقتصادی با ایران وارد جنگ شده است

رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: دو سال و نیم پیش که آمریکا جنگ اقتصادی علیه ما را شروع کرد بر مبنای تصورات و محاسبات غلط بود.آمریکایی‌ها فکر می‌کردند فرش قرمز در فرودگاه مهرآباد پهن شده است.آمریکایی‌ها اول می‌خواستند نظام را سرنگون کنند، اگر توانستند یک بلوای بزرگ در کشور ایجاد کنند اما به هیچ کدام از اهدافشان نرسیدند.

۲-  قیمت سکه امروز  ۱ مهر ۹۹ 

۳- ارزش دارایکم ۲ مهر ۹۹
ارزش هر واحد از دارا یکم با افت ۶.۷ درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته ۲۱ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد تا ارزش ۲۰۰ واحد آن به ۴ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان افزایش پیدا کند. همچنین قیمت ابطال هر واحد صندوق (NAV ابطال) بر پایه خالص ارزش دارایی‌های ۲۵.۷۴۸ تومان ثبت شد.

۴-  ارزش سهام عدالت ۲ مهر ۹۹
ارزش سهام عدالت امروز ۲ مهر ۱۳۹۹ با افزایش شاخص کل، افزایش یافت. ارزش سهام عدالت به ۱۵ میلیون و ۹۹۸ هزار و  ۷۰ تومان رسید که ۳۴۷ هزار و ۵۱۸ تومان معادل ۲.۲۲ درصد نسبت به روز گذشته افزایش داشت.  ارزش ۶۰ درصد سهام عدالت قابل فروش نیز به ۹ میلیون و ۵۹۸ هزار و  ۸۴۲ تومان رسید.

۵-  کره جنوبی اموال ایران را پس می‌دهد؟
رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت: با مقامات کره‌ای صحبت کردیم حتی کار به تهدید هم کشیده شده‌ است. هم‌اکنون مقدمات کارهای حقوقی شروع شده و شاهدیم کره‌ای‌ها علامت‌های مثبتی نشان دادند. منتظر اقدام عملی آن‌ها هستیم در غیر اینصورت ما تصمیم‌های خود را اجرایی می‌کنیم.

۶-  بیش از ۱۹ هزار میلیارد تومان سود سهامداران «شستا»
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از رشد ۱۷۹ درصدی سهامداران خرد «شستا» خبر داد و گفت: بر اساس آخرین آمار، سود پایان سال سهامداران شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) به بیش از ۱۹ هزار میلیارد تومان رسیده و سهامداران خرد ۱۷۹ درصد رشد داشته است. 

۶- یک گام دیگر تا تحقق بزرگترین IPO جهان
شرکت چینی خدمات فناوری مالی Ant که از حمایت «علی‌بابا» (بزرگترین شرکت تجارت الکترونیکی چین) برخوردار است، قصد دارد به طور هم‌زمان سهام خود را در دو بورس استار مارکت شانگهای و هنگ‌کنگ عرضه کند. به گفته کارشناسان، این عرضه اولیه ۳۵ میلیارد دلاری که در ماه اکتبر، بزرگترین IPO جهان خواهد بود. بر اساس ارزشگذاری ۲۵۰ میلیارد دلاری Ant، این شرکت با ارزیابی تمایل و علاقه سرمایه‌گذاران به خرید سهام خود، به دنبال تامین مالی به ارزش ۳۵ میلیارد دلار از طریق عرضه اولیه سهام است.

۷-  دلار به بالاترین رقم در دو ماه گذشته رسید/ تلاش بازارهای سهام آسیا برای احیا
بازار وال استریت روز سه‌شنبه سبزپوش شد، هرچند سه شاخص مهم این بازار نسبت به یک ماه قبل بیش از ۲.۵ درصد کاهش نشان می‌دهند. بر این اساس، انتظار می‌رفت امروز چهارشنبه بازارهای سهام آسیا نیز با رشد روبه‌رو شوند اما این انتظار محقق نشد.

۸- قیمت جدید ۷ محصول ایران خودرو اعلام شد
ایران خودرو دعوتنامه تسویه حساب تعدادی از محصولات خود با موعد تحویل مهر ٩٩ را برای مشتریان ارسال کرد:
پژو ۲۰۷ (پانوراما) با قیمت جدید ۱۵۶،۸۷۰،۰۰۰    
پارس ال ایکس  با قیمت جدید ۱۰۰،۰۸۰،۰۰۰   
پارس سال با قیمت جدید ۹۷،۷۴۰،۰۰۰
پژو ۲۰۶صندوقدار با قیمت جدید ۱۰۴،۷۹۰،۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با قیمت جدید۸۸،۶۶۰،۰۰۰
پژو ۴۰۵ اس ال ایکس با قیمت جدید ۸۵،۵۶۰،۰۰۰

۹- تله‌ای به نام پالایشی یکم/ تخفیف خوراک؛ پاشنه آشیل سهام پالایشی‌ها
سعید ذوالفقاری، کارشناس صنایع پالایشی و پتروشیمی گفتسود آوری پالایشی‌ها فقط به خاطر حمایت‌های دولتی است، شش ماه تخفیف خوراک، بورس پالایشی‌ها را سود آور کرد، سال بعد اگر تخفیف‌ها اعمال نشود تکلیف پالایشی‌ها چه می‌شود؟

۱۰- ارزش روز پالایش یکم دوم مهرماه

شاخص کل هم وزن نیز با ۰.۱۳ درصد افزایش در ۴۱۳ هزار و ۴۳۰ واحد ایستاد. براساس این گزارش، نمادهای تاثیر گذار در شاخص امروز نمادهای فارس، فولاد، تاپیکو، فملی، کچاد، کگل و وبملت بود. شاخص کل فرابورس نیز با ۳۲۲ واحد افزایش به بیش از ۱۸ هزار رسید. در این بازار نیز نمادهای آریا، مارون، صبا، کگهر، شگویا، بپاس و دی بیشترین تاثیر را در رشد شاخص فرابورس داشتند. 

بر این اساس، ارزش روز پالایشی یکم با تمام شدن بازار به شرح ذیل است:

منابع: صدای بورس،رویترز،بلومبرگ،  اطلاعات بورس، برنا، اقتصاد آنلاین، نبض بورس،

کد خبر 417247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =