تلاش بازارهای سهام آسیا برای احیا

بازار وال استریت روز سه‌شنبه سبزپوش شد، هرچند سه شاخص مهم این بازار نسبت به یک ماه قبل بیش از ۲.۵ درصد کاهش نشان می‌دهند. بر این اساس، انتظار می‌رفت امروز چهارشنبه بازارهای سهام آسیا نیز با رشد روبه‌رو شوند اما این انتظار محقق نشد.

به گزارش صدای بورس، نگرانی درباره روند بهبود اقتصاد جهان موجب شده تا سرمایه‌گذاران آسیایی با احتیاط بیشتری فعالیت کنند. در آمریکا، کاهش انتظارات تورمی باعث شده تا ارزش دلار به بالاترین رقم در دو ماه اخیر برسد.

در معاملات امروز شاخص سهام MSCI آسیا-اقیانوسیه (به جز ژاپن) با ۰.۸ درصد افت روبه‌رو شد. همچنین شاخص‌های نیکی، تاپیکس، کاسپی و هنگ‌سنگ اندکی افت را تجربه کردند. اما شاخص بورس شنژن چین مثبت شد. موه سیونگ سیم، تحلیلگر بانک مرکزی سنگاپور درباره افت بازارهای سهام آسیای گفت: سرمایه‌گذاران همچنان نگران هستند و در معاملات احتیاط به خرج می‌دهند. بیماری کرونا هنوز عامل بزرگی برای نگرانی به شمار می‌رود.

بازار مبادلات ارزی به خوبی این نگرانی‌ها را بازتاب می‌دهد. تقویت ارزش دلار در پی اظهارات یک مقام ارشد فدرال رزرو موجب عقب ماندن ارزهای آسیایی شده است. دلار که از ماه مارس روند نزولی پیدا کرده بود، امروز ۰.۲ درصد رشد کرد و به بالاترین سطح از ماه جولای رسید. دلار آمریکا در برابر یورو، ین و دلار استرالیا رشد کرد. این در حالی است که با پایین ماندن نرخ‌های بهره بانک مرکزی آمریکا، دلار به طور طبیعی باید تضعیف شود.

چارلز اوانز، رئیس فدرال رزرو شیکاگو که در سال ۲۰۲۱ به عنوان عضو دارای حق رای در کمیته بازار آزاد فدرال حضور خواهد یافت، گفت: درباره رویکرد تورمی جدید نیازمند بحث و گفت‌وگوی بیشتری هستیم اما ممکن است نرخ‌های بهره را افزایش دهیم.

افزایش نرخ‌های بهره فدرال رزرو به معنای تقویت دلار است و این سیگنال به رشد دلار کمک کرده است.

منبع: رویترز، بلومبرگ

کد خبر 417224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =