تفاهم‌نامه همکاری برای تولید مشترک خودرو اقتصادی منعقد شد

هم‌زمان با برپایی نخستین نمایشگاه تحول صنعت خودرو، تفاهم‌نامه همکاری تولید مشترک خودرو اقتصادی توسط ایران‌خودرو و سایپا به امضای مدیران عامل دو شرکت رسید.

به گزارش صدای بورس، تفاهم‌نامه همکاری تولید مشترک خودرو اقتصادی، در راستای تحقق شعار سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین، تحقق فرمان هشت ماده ای رییس جمهوری و سیاست‌های وزارت صمت در استفاده از ظرفیت‌های موجود با هدف تقویت شاخص‌های بهره‌وری، کاهش هزینه‌ها و مقیاس تولید و همچنین در راستای سیاست‌های دو شرکت خودروساز مبنی بر تولید اقتصادی و باکیفیت در جهت تامین نیازها و رضایت مشتریان به‌ویژه اقشار متوسط و پایین و همچنین صادرات، به امضای مدیران عامل ایران‌خودرو و سایپا رسید.


همکاری مشترک و همه جانبه با استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های طرفین و حمایت های وزارت صمت در اختصاص یکی از واحدهای موجود و یا ایجاد یک واحد مشترک با تمام امکانات و زیرساخت‌های به‌روز برای تولید مشترک موضوع اصلی این تفاهم نامه است.
انجام مطالعه و طراحی محصول، ساخت نمونه و اخذ تاییدیه های لازم، ایجاد خطوط تولید و امکانات و تجهیزات مورد نیاز، تعریف الگوی به روز برای فروش و خدمات پس از فروش از مفاد تفاهم شده در این نامه همکاری است.
بر پایه این گزارش در خصوص ساختار همکاری و سهام داری، طرفین متعهد شدند تا مراحل قانونی لازم برای ایجاد و ثبت یک شرکت تجاری مشترک و با سهام مساوی برای اجرای این تفاهم نامه را طی کنند.

کد خبر 458147

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • چرا برخی از لوازم خانگی خارجی ارزان‌تر از داخلی‌هاست؟

    چرا برخی از لوازم خانگی خارجی ارزان‌تر از داخلی‌هاست؟

    دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: علت اینکه برخی کالاهای قاچاق ارزان تر از کالاهای تولید داخل شده این است که مسئولیتی پای آن نیست؛ برای مثال مدتی که ارز دولتی به برخی کالاها اختصاص پیدا می‌کرد، کالاهای اساسی قاچاق و ارزان فروشی می‌شد و بعد به جای آن برخی کالاهای قاچاق به کشور وارد و زیر قیمت تولید داخل فروخته می‌شد.

  • برجام قیمت خودرو در آمریکا را بالا برد!

    برجام قیمت خودرو در آمریکا را بالا برد!

    قیمت خودرو در بازار ایران در حالی روند نزولی به خود گرفته که شاهد هستیم قیمت محصولات تولیدی خودروسازان در بازار آمریکا رکورد می زند.

  • صمت زمان سومین قرعه کشی خودرو را اعلام کرد

    صمت زمان سومین قرعه کشی خودرو را اعلام کرد

    فروش خودرو از مسیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو بار دیگر در دستورکار سیاست گذار خودرویی قرار گرفت.

  • فرش در مقابل خودرو

    فرش در مقابل خودرو

    عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: تقریبا چند سالی است که وضعیت فرش دستباف در حالت کماست زیرا میزان صادرات به حداقل رسیده و بسیار ناچیز است و اصلا قابل گفتن نیست. در واقع صادرات ما بین ۵۰ تا ۷۰ میلیون دلار به کل کشورهای دنیا در سال است. زمانی بود که ما ۴۰۰-۵۰۰ میلیون دلار در سال صادرات داشتیم و این مقدار را اندک می‌دانستیم و حالا به این مقدار بسیار خُرد و ناچیز رسیده است.

  • صادرات سالانه ۱۵۰۰ تن قطعه ریخته گری به بلاروس

    صادرات سالانه ۱۵۰۰ تن قطعه ریخته گری به بلاروس

    تفاهم نامه همکاری میان گروه صنعتی ایران خودرو و شرکت اپتیماتک از شهر مینسک بلاروس برای صادرات سالانه ۱۵۰۰ تن قطعات ریخته‌گری منعقد شد.

  • دو بچه بیاورید یک خودرو جایزه بگیرید!

    دو بچه بیاورید یک خودرو جایزه بگیرید!

    ۵۲ هزار و ۹۹۳ دستگاه خودرو به منتخبان طرح جوانی جمعیت در دو دوره تخصیص خودرو از طریق سامانه یکپارچه اختصاص یافت.

  • تفاهم‌نامه همکاری برای تولید مشترک خودرو اقتصادی منعقد شد

    تفاهم‌نامه همکاری برای تولید مشترک خودرو اقتصادی منعقد شد

    هم‌زمان با برپایی نخستین نمایشگاه تحول صنعت خودرو، تفاهم‌نامه همکاری تولید مشترک خودرو اقتصادی توسط ایران‌خودرو و سایپا به امضای مدیران عامل دو شرکت رسید.

  • خبر جدید درباره خودروی مشترک ایران و روسیه

    خبر جدید درباره خودروی مشترک ایران و روسیه

    مدیرعامل ایران خودرو گفت: در موضوع پلتفرم مشترک، با روس‌ها صحبت‌هایی انجام و مقرر شد که با مشخص شدن ۱۰۰ درصدی طرف خارجی، سرمایه‌گذاری مشترک در این زمینه انجام شود.

  • طراحی محصولات جدید ایران خودرو امیدوارکننده است

    طراحی محصولات جدید ایران خودرو امیدوارکننده است

    نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس از نزدیک اقدامات ایران خودرو را در حوزه های مختلف رصد می کند و آمارهای اعلام شده، نشان از نتایج مثبت این اقدامات در بازار خودرو دارد.

  • معرفی «ری‌را» در خانه نیما یوشیج

    معرفی «ری‌را» در خانه نیما یوشیج

    گروه صنعتی ایران‌خودرو تازه‌ترین محصول خود «ری‌را» که به معنای باران و به کار رفته در برترین اثر پدر شعر نو، نیما یوشیج است را در خانه خود نیما در روستای یوش شهرستان نور با حضور استاندار مازندران و مدیران عامل ایران خودرو و سایپا معرفی کرد.

  • شهرک‌های صنعتی قبرستان سوله‌های متروکه

    شهرک‌های صنعتی قبرستان سوله‌های متروکه

    احیای واحدهای راکد و یا نیمه تعطیل شناسایی شده در شهرک های صنعتی یکی از راههای است که از آن با عنوان بازگشت سرمایه های خوابیده یا راکد یاد می شود؛ اما چند درصد از این سرمایه خوابیده و یا واحدهای راکد امکان بازگشت دارند؟

  • بازتاب حضور گسترده گروه صنعتی ایران خودرو و TARAدر رسانه های روسیه
  • همه محصولات لامبورگینی پیش پیش فروش رفت!

    همه محصولات لامبورگینی پیش پیش فروش رفت!

    گرچه هنوز ۶ ماه تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی مانده اما لامبورگینی اعلام کرده که ظرفیت خط تولید این خودروساز تا اواخر سال جاری تکمیل شده و دیگر امکان دریافت سفارش جدید برای ساخت ابرخودروهای لوکس خود را ندارد.

  • یک کارشناس اقتصادی خواستار تحقیق و تفحص از مجلس شد

    یک کارشناس اقتصادی خواستار تحقیق و تفحص از مجلس شد

    پازوکی: اگر مجلس به دنبال این است که اقتصاد را از فساد پاک کند باید قوانینی تصویب کند که شفافیت در اقتصاد را افزایش دهد. به عقیده من حتی نمایندگان باید از خود مجلس و خودشان شروع کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =