چرا برخی از لوازم خانگی خارجی ارزان‌تر از داخلی‌هاست؟

دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: علت اینکه برخی کالاهای قاچاق ارزان تر از کالاهای تولید داخل شده این است که مسئولیتی پای آن نیست؛ برای مثال مدتی که ارز دولتی به برخی کالاها اختصاص پیدا می‌کرد، کالاهای اساسی قاچاق و ارزان فروشی می‌شد و بعد به جای آن برخی کالاهای قاچاق به کشور وارد و زیر قیمت تولید داخل فروخته می‌شد.

به گزارش صدای بورس- عباس هاشمی ، با بیان اینکه هر روش مقابله با قاچاق روش خوبی‌ است و تولید کنندگان با آن همراهی می‌کنند، اظهار کرد: بحث‌های مربوط به شناسه کالا، کد رهگیری، سامانه جامع گارانتی و سامانه جامع تجارت برای شفاف‌سازی در دستور کار است. نماد شفافیت را نیز انجمن پیشنهاد داده که باید با سامانه‌های موجود ارتباط پیدا کند.

وی با بیان اینکه برای مقابله با قاچاق باید هزینه قاچاق افزایش پیدا کند، تصریح کرد: علت اینکه برخی کالاهای قاچاق ارزان تر از تولید داخل شده این است که مسئولیتی پای آن نیست. برای مثال مدتی که ارز دولتی به برخی کالاها اختصاص پیدا می‌کرد، کالاهای اساسی قاچاق و ارزان فروشی می‌شد و بعد به جای آن برخی کالاهای قاچاق به کشور وارد می‌شد و قاچاقچی از هر دو سود می‌برد. بنابراین کالا را زیر قیمت تولید داخل که با موانع زیادی مواجه است می‌فروختند.


بیشتر بخوانید :سرنوشت خودرو درانتظار لوازم خانگی


به گزارش ایسنا - آشنایی با با اینکه کالای قاچاق یکی از رقبای تولید داخل است، گفت: حتی برخی کالاهای قاچاق با بیمه و خدمات فروخته می‌شود. بنابراین باید عزم جدی برای مقابله با آنها وجود داشته باشد.

کد خبر 458096

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • صد میلیون وام بگیرید لوازم خانگی بخرید

    صد میلیون وام بگیرید لوازم خانگی بخرید

    مدیرکل مرکز اصناف وزارت صمت گفت: ۳ وام ۳۰، ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی سه ساله با سود ۱۸ درصد برای خرید لوازم خانگی پرداخت می شود که نیاز به چک ندارد و فقط یک ضامن می خواهد.

  •  ایران از کدام کشورها خودرو وارد می‌کند؟

     ایران از کدام کشورها خودرو وارد می‌کند؟

    آیین‌نامه واردات خودرو در حال نهایی شدن است و دولت وعده داده آذرماه امسال اولین گروه خودروهای خارجی وارد کشور شود. حالا سوالی که وجود دارد این است که ایران با توجه به تحریم‌ها از کدام کشور می‌تواند خودرو وارد کند؟ هند، روسیه، چین یا ژاپن؟

  • فساد در صنعت استراتژیکی که چین می خواست خودکفا باشد / پول دولت به هدف نمی رسد، مقصر کیست؟

    فساد در صنعت استراتژیکی که چین می خواست خودکفا باشد / پول دولت به هدف نمی رسد، مقصر کیست؟

    عادت چین به تزریق پول نقد به صنایع استراتژیک فرصت‌هایی برای فساد ایجاد می کند. فقط به کسب و کار ریزتراشه نگاه کنید. «صندوق بزرگ» در سال ۲۰۱۴ ایجاد شد تا به خوداتکایی در تولید تراشه این کشور کمک کند. با حمایت سرمایه‌گذاران دولتی، ۳۴۳ میلیارد یوآن (معادل ۵۰ میلیارد دلار) جذب این صنعت شده است. اما چند نفر از مدیران این صندوق، از جمله دینگ ون وو رییس آن، مظنون به فساد هستند.

  • تفاهم‌نامه همکاری برای تولید مشترک خودرو اقتصادی منعقد شد

    با امضای مدیران عامل ایران‌خودرو و سایپا

    تفاهم‌نامه همکاری برای تولید مشترک خودرو اقتصادی منعقد شد

    هم‌زمان با برپایی نخستین نمایشگاه تحول صنعت خودرو، تفاهم‌نامه همکاری تولید مشترک خودرو اقتصادی توسط ایران‌خودرو و سایپا به امضای مدیران عامل دو شرکت رسید.

  • چشم‌انداز اقتصاد ایران با استراتژی دستور

    چشم‌انداز اقتصاد ایران با استراتژی دستور

    در یک سال گذشته همه ارکان اقتصاد ایران از دستورات پرتعداد رئیسی بی‌ نصیب نبوده. اما تاثیر این دستورات بر این بخش ها و اقتصاد کشور چگونه بوده است؟

  • برجام قیمت خودرو در آمریکا را بالا برد!

    برجام قیمت خودرو در آمریکا را بالا برد!

    قیمت خودرو در بازار ایران در حالی روند نزولی به خود گرفته که شاهد هستیم قیمت محصولات تولیدی خودروسازان در بازار آمریکا رکورد می زند.

  • سرنوشت خودرو درانتظار لوازم خانگی

    سرنوشت خودرو درانتظار لوازم خانگی

    یک کارشناس اقتصادی گفت: برخی تولیدکنندگان با عرضه قطره چکانی کالاها به بازار باعث شدند تا بازار این صنعت هم مانند کاری که خودروسازان با مردم کردند بشود ؛ سیاستی که پول مردم را گرفته و ۶ ماه دیگر کالا را تحویل می‌دهند هم به بازار لوازم خانگی سرایت کرد بنابراین تولیدکنندگان نتوانستند از اعتمادی که زمینه آن به واسطه عدم واردات کالا فراهم شده بود استفاده کنند و بازارسازی مناسب داشته باشند

  • چقدر از قطعات لوازم خانگی تولید داخل است؟

    چقدر از قطعات لوازم خانگی تولید داخل است؟

    رئیس انجمن قطعه‌سازان لوازم خانگی گفت که برآورد می‌شود در حال حاضر ۹۰ تا ۹۵ درصد از آغاز فرآیند مواد اولیه تا تبدیل به قطعات نهایی لوازم خانگی داخلی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =