چقدر از قطعات لوازم خانگی تولید داخل است؟

رئیس انجمن قطعه‌سازان لوازم خانگی گفت که برآورد می‌شود در حال حاضر ۹۰ تا ۹۵ درصد از آغاز فرآیند مواد اولیه تا تبدیل به قطعات نهایی لوازم خانگی داخلی است.

به گزارش صدای بورس، مرسل صدیق با بیان اینکه برخی کشورها تکنولوژی برتر را دارند، بنابراین امکان داخلی سازی ۱۰۰ درصدی قطعات وجود ندارد، تصریح کرد: حتی آمریکا هم برخی قطعات را وارد می‌کند. بنابراین مهم تکمیل یک فرآیند و محصول قابل عرضه است. از طرف دیگر واردات برخی قطعات باعث مقایسه و بهبود کیفیت تولیدات داخل می‌شود.

به گفته وی برآورد می‌شود در حال حاضر ۹۰ تا ۹۵ درصد از آغاز فرآیند مواد اولیه تا تبدیل قطعات نهایی لوازم خانگی داخلی است و واردات قطعات لوازم خانگی مقدار کمی است. بازخورد کارخانه‌ها نیز حاکی از رضایت تولیدکنندگان محصول نهایی از قطعات است.

چرا همچنان مجوز واردات شیرآلات داده می‌شود؟

وی با بیان اینکه در حالی که تولید در شرایط خوبی قرار دارد و مواد اولیه هم داخلی است، نباید اجازه واردات داده شود، تصریح کرد: اما شاهد هستیم در حال حاضر وزارت صمت اجازه واردات شیرآلات و مشعل‌های گازی را می‌دهد. این در حالی است که این محصولات با کیفیت جهانی در کشور تولید می‌شود. از طرف دیگر در کشورهای خارجی به دلیل داشتن تکنولوژی بالا، هزینه دستمزد و در نتیجه قیمت تمام شده پایین است و تولیدکننده داخلی نمی‌تواند با آن‌ها رقابت کند. طبق قانون هم واردات کالای مشابه داخلی ممنوع است.

صدیق با بیان اینکه در گذشته تولید شیرآلات و مشعل‌های گازی به اندازه کافی نبوده، گفت: اما الان که تولید داخل به اندازه کافی و حتی صادرات انجام می‌شود، معنی ندارد که وارد کننده این محصول هم باشیم.

به گزارش ایسنا، وی همچنین درباره مبدا قطعات وارداتی لوازم خانگی گفت: قطعات وارداتی با کیفیت بالا عمدتا از آلمان، ایتالیا، اسپانیا و قطعات کم‌کیفیت‌تر از چین به ایران وارد می‌شود که این قطعات کم کیفیت عمدتا به صنایع آسیب می‌زند.

کد خبر 457118

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • کدام محصولات لوازم خانگی قاچاق هستند؟

    کدام محصولات لوازم خانگی قاچاق هستند؟

    افزایش قاچاق لوازم خانگی اعتراض فروشندگان لوازم خانگی را در مدت اخیر به دنبال داشت. آنها می‌گویند مراجع ذی‌ربط به جای برخورد با کالای قاچاق در مبادی ورودی، در مرحله توزیع و فروش به مبارزه با عرضه کالای قاچاق و تقلبی می‌پردازند. اما پاسخ تعزیرات به این معضل چیست؟

  • آیفون هنوز متقاضی دارد

    آیفون هنوز متقاضی دارد

    اپل اعلام کرد کمبود قطعات تسهیل شده و تقاضا برای آیفون، با وجود محدود شدن هزینه مصرفی، توقف ناپذیر مانده است.

  • پیشنهاد مجلس برای ورود خودروها به بورس

    پیشنهاد مجلس برای ورود خودروها به بورس

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از راهکارهای تبدیل خودرو از کالای سرمایه‌ای به مصرفی، عرضه در بورس است که با ایجاد حالت رقابتی و از سوی دیگر به‌همراه واردات خودروهای باکیفیت موجب تعدیل قیمت خودرو می‌شود.

  • خبر خوش مدیرعامل صندوق بازنشستگی برای بازنشستگان

    خبر خوش مدیرعامل صندوق بازنشستگی برای بازنشستگان

    مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از افزایش سقف خرید لوازم خانگی بازنشستگان خبر داد .

  • چرا برخی از لوازم خانگی خارجی ارزان‌تر از داخلی‌هاست؟

    چرا برخی از لوازم خانگی خارجی ارزان‌تر از داخلی‌هاست؟

    دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: علت اینکه برخی کالاهای قاچاق ارزان تر از کالاهای تولید داخل شده این است که مسئولیتی پای آن نیست؛ برای مثال مدتی که ارز دولتی به برخی کالاها اختصاص پیدا می‌کرد، کالاهای اساسی قاچاق و ارزان فروشی می‌شد و بعد به جای آن برخی کالاهای قاچاق به کشور وارد و زیر قیمت تولید داخل فروخته می‌شد.

  • وام فوری ۲۰۰ میلیون تومانی بانک ملت + جزییات

    وام فوری ۲۰۰ میلیون تومانی بانک ملت + جزییات

    شاپ کارت بانک ملت تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان جهت خرید لوازم خانگی با نرخ ترجیحی ۱۱ الی ۱۶ درصد و بدون نیاز به معدل حساب از خرداد ماه در شعب این بانک در سراسر کشور پرداخت می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سینا IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    0 0
    بخدا دروغ میگن.. حتی پیچ اش هم. مونتاژه..