واردات خودرو به چه کسانی محول شد؟

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید براینکه واردات خودرو در انحصار خودروسازان نخواهد بود، گفت: آیین‌نامه واردات خودرو نهایی شد و هر کس که بتواند شرایط آیین‌نامه را رعایت کند، می‌تواند نسبت به واردات خودرو اقدام کند.

به گزارش صدای بورس، «سید رضا فاطمی‌امین» درباره اینکه آیا ورود خودرو به بازار بورس مشکل ایجاد نمی‌کند، گفت: سه ساز و کار برای بحث خودرو وجود دارد که یکی قرعه کشی است؛ یک سری خودرو هم خارج ازقرعه کشی عرضه می‌شودچون تولیدشان بالا رفته است.

وی افزود: یک سازو کار دیگر خودرو، بورس کالا است که قیمت پایه دارد و وارد بازار رقابت می‌شود که در این رقابت، قیمت واقعی، کاملا شفاف و مشخص است.

وزیر صمت درباره چرایی انباشت برخی تجهیزات در گمرک گفت: برخی افراد تجهیزاتی را بدون ثبت سفارش، وارد می‌کنند و این کالا در گمرک وجود ندارد و در بندر است. بدلیل اینکه ثبت سفارش انجام نشده در بندر می‌ماند و به گمرک ربطی ندارد.

وی ادامه داد: انباشتی که قبل از گمرک می‌بینیم مربوط به تاجری است که مالش را انبار کرده و ممکن است ببرد، لذا واردات حساب نمی‌شود.

فاطمی امین همچنین درباره اینکه چرا قرعه کشی خودرو که قرار بود ۱۴۰۱ برداشته شود هنوز برقرار است، اظهارداشت: گفته بودم در سال ۱۴۰۱ قرعه کشی حذف می‌شود اما اینطور برداشت شد که از آغاز سال قرعه‌کشی حذف می‌شود و این برداشت صحیح نیست. قرار بر این است که قرعه کشی خودرو در طول سال به تدریج حذف شود که درحال انجام است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره آیین نامه واردات خودرو، تصریح کرد: آیین‌نامه واردات خودرو نهایی شد و به جای خوبی رسید.


بیشتر بخوانید : آیین نامه اجرایی واردات خودرو نهایی شد


وی افزود: چند قید در این آیین‌نامه لحاظ شده است؛ یکی اینکه وقتی خودرویی وارد می‌شود باید خدمات بعد از فروش داشته باشد؛ همچنین وقتی خودرویی وارد می‌شود باید انتقال فناوری صورت بگیرد.

فاطمی امین تأکید کرد: هر کس این شرایط را ایجاد کند می‌تواند خودرو وارد کند و این منحصر به خودروسازان نیست.

وی با بیان اینکه قرار نیست خودروهای لوکس وارد شود، ادامه داد: واردات خودروهای دست دوم هم طبق قانون ممنوع است.

به گزارش ایرنا - وزیر صمت درباره اینکه آیا مشخص است که واردات خودروها از چه کشورهایی انجام می‌شود، گفت: بازرگانان مشخص می‌کنند که خودرو از چه کشوری وارد شود و قیدی در این خصوص وجود ندارد.

کد خبر 458056

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • قیمت خودروهای سایپا امروز چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت خودروهای سایپا امروز چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت متوسط بازار آزاد و قیمت نمایندگی خودروهای سایپا امروز چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • یک ایرانی مولتی میلیاردر صاحب مکلارن سولوس شد

    یک ایرانی مولتی میلیاردر صاحب مکلارن سولوس شد

    شرکت مکلارن از یک خودروی بسیار پیشرفته جدید در همایش خودرویی مونته‌ری رونمایی کرد. این خودرو سولوس (Solus) نامگذاری شده است.

  • قیمت خودروهای ایران خودرو امروز چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت خودروهای ایران خودرو امروز چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت بازار و قیمت نمایندگی خودروهای ایران خودرو امروز چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • موافقت هیأت دولت با اصلاح قانون ساماندهی صنعت خودرو

    موافقت هیأت دولت با اصلاح قانون ساماندهی صنعت خودرو

    هیأت وزیران با پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر الحاق یک تبصره به ماده (۱۰) قانون ساماندهی صنعت خودرو در قالب لایحه موافقت کرد.

  • بازار روی خط نوسان/پیش‌بینی بورس در نیمه دوم ۱۴۰۱

    بازار روی خط نوسان/پیش‌بینی بورس در نیمه دوم ۱۴۰۱

    این روزها که اخبار برجام هوای گرم تابستان را داغ‌تر کرده است بازار سرمایه در واکنش به آن با نوساناتی همراه است که به گفته یک کارشناس بازار سرمایه برای شش ماهه دوم امسال هم بازار کاملا نوسانی و احتمال بازگشت به سقفی که در دو سال گذشته داشته بسیار زیاد است اما به‌صورت نوسانی و طبیعتا بعد از صعودهایی که خواهد داشت ریزش‌هایی هم تجربه می‌کند.

  • دور جدید قرعه کشی خودرو چه زمانی است؟

    دور جدید قرعه کشی خودرو چه زمانی است؟

    شرکت های خودروساز اعم از نیمه دولتی و خصوصی در مجموع حول و حوش ۲۶۸ هزار و ۳۰۰ دستگاه از محصولات تولیدی خود را در قالب طرح های متنوع فروش از مسیر سامانه صمت در به مشتریان واگذار کردند.

  • خودروهای وارداتی جای بنزین، خاک می‌خورند!

    خودروهای وارداتی جای بنزین، خاک می‌خورند!

    در حالی که حدود ۲۲۴۹ دستگاه انواع خودرو همچنان در انبارهای سازمان بنادر و مراجع تحویل گیرنده کالا بلاتکلیف مانده و خاک می‌خورند، گمرک بر این نکته تاکید دارد که تکلیف این خودروها باید از سوی دولت و قوه قضائیه مشخص شود زیرا گمرک در حوزه تجارت خارجی سیاست‌گذار نیست و فقط مجری است.

  • فعال سازی ظرفیت شرکت های زیر مجموعه ایران خودرو

    به منظور ایجاد محل جدید درآمدی

    فعال سازی ظرفیت شرکت های زیر مجموعه ایران خودرو

    خودروسازان می توانند با گسترش و توسعه شرکت های زیر مجموعه منابع جدید درآمدی ایجاد کنند.

  • هشدار دادستان تهران به دپو شدن سرم ها در گمرک

    هشدار دادستان تهران به دپو شدن سرم ها در گمرک

    دادستان تهران به همراه معاونان و جمعی ازمدیران از انبارهای اداره کل گمرک استان تهران بازدید کرد.

  • جزییات واردات صدهزار خودرو به کشور

    جزییات واردات صدهزار خودرو به کشور

    دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: قرار است کارگروهی ما به التفاوت نرخ اولیه خودرو وارداتی با میزان و ارزش عرضه آن در بورس کالا را در نظر بگیرد و عوارض شناور اعمال کند. یعنی تا زمانی که واردکننده ماشین‌اش را نفروخته است، نمی‌داند تعرفه یا عوارض گمرکی چقدر است که به نوعی سردرگمی در بازار ایجاد می‌کند چون ممکن است یک خودرو در ماه ۱۰۰-۵۰۰ دستگاه عرضه شود و در ماه بعد اصلا عرضه نشود و این بلاتکلیفی در عوارض و تعرفه یک مصیبت بسیار بزرگ است.

  • لحظه به لحظه با بازار چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱

    لحظه به لحظه با بازار چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱

    شاخص کل روز گذشته با رشد ۶ هزار و ۹۸۳ واحدی به ۱ میلیون و ۴۳۱ هزار و ۴۷۴ واحد رسید. شاخص هم وزن نیز با رشد ۵ هزار و ۲۸ واحدی به ۴۰۲ هزار و ۳۲۵ واحد رسید. نمادهای «فملی»، «نوری»، «حکشتی»، «شستا» بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای «فارس»، «فولاد»، «کگل» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. اغلب کارشناسان عقیده دارند که بازار سرمایه این روزها در وضعیت ابهام قرار دارد و به واسطه همین ابهام سهامداران نمی‌توانند تصمیم بگیرند یا معامله درستی داشته باشند. بورس در انتظار خبری درست و موثق از مذاکرات برجام است و تا زمانی که یک نتیجه مشخص وجود نداشته وضعیت فعلی ادامه دارد. چنانچه اخبار خوبی نسبت به روند مذاکرات برجام منتشر شود قطعا وضعیت بهتر خواهد شد در غیر این صورت بلاتکلیفی در بازار سرمایه همچنان ادامه خواهد داشت.

  • شهرک‌های صنعتی قبرستان سوله‌های متروکه

    شهرک‌های صنعتی قبرستان سوله‌های متروکه

    احیای واحدهای راکد و یا نیمه تعطیل شناسایی شده در شهرک های صنعتی یکی از راههای است که از آن با عنوان بازگشت سرمایه های خوابیده یا راکد یاد می شود؛ اما چند درصد از این سرمایه خوابیده و یا واحدهای راکد امکان بازگشت دارند؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =