موافقت هیأت دولت با اصلاح قانون ساماندهی صنعت خودرو

هیأت وزیران با پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر الحاق یک تبصره به ماده (۱۰) قانون ساماندهی صنعت خودرو در قالب لایحه موافقت کرد.

به گزارش صدای بورس، تولیدکنندگان و واردکنندگان می توانند در صورت نبود خودرو یا موتورسیکلت برای اسقاط به اندازه کافی و اختلال در روند تولید یا عرضه با تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت، با پرداخت یک درصد قیمت خودرو یا موتورسیکلت تولیدی یا وارداتی به صندوق ملی محیط زیست، مجوز شماره گذاری دریافت کنند.

بر اساس پیشنهاد مذکور، منابع حاصل از اجرای این قانون صرف پرداخت تسهیلات بانکی یا کمک های بلاعوض به متقاضیان اسقاط خودرو یا موتورسیکلت فرسوده خواهد شد.


بیشتر بخوانید : آیین نامه اجرایی واردات خودرو نهایی شد


همچنین به موجب اصلاح مصوبه دولت درخصوص شماره گذاری موتورسیکلت و خودروهای دیزلی، تمام تولیدکنندگان موتورسیکلت و خودروهای دیزلی مکلف به اخذ گواهی اسقاط نسبت به یک چهارم تولید ماهانه از مراکز اسقاط هستند و در صورت نبود گواهی اسقاط، تولیدکنندگان یادشده مکلفند نسبت به ارائه تعهد ۶ ماهه جهت ایفای تعهدات قانونی درخصوص اسقاط اقدام و نیروی انتظامی موظف است پس از ارائه تعهد یادشده از سوی تولیدکنندگان مذکور، نسبت به شماره گذاری اقدام کند.

کد خبر 458067

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • یک ایرانی مولتی میلیاردر صاحب مکلارن سولوس شد

    یک ایرانی مولتی میلیاردر صاحب مکلارن سولوس شد

    شرکت مکلارن از یک خودروی بسیار پیشرفته جدید در همایش خودرویی مونته‌ری رونمایی کرد. این خودرو سولوس (Solus) نامگذاری شده است.

  • زیان گسترده صنایع با قیمت‌گذاری دستوری

    زیان گسترده صنایع با قیمت‌گذاری دستوری

    یک کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: فارغ از موضوع مذاکرات برجام که جز پیشران‌های اصلی بازار است، در حال حاضر بسیاری از صنایع به دلیل قیمت گذاری دستوری همچنان با زیان‌های گسترده و ریسک های زیاد دست و پنجه نرم می‌کنند که سرایت بالایی در روند بازار دارد.

  • خودروهای وارداتی جای بنزین، خاک می‌خورند!

    خودروهای وارداتی جای بنزین، خاک می‌خورند!

    در حالی که حدود ۲۲۴۹ دستگاه انواع خودرو همچنان در انبارهای سازمان بنادر و مراجع تحویل گیرنده کالا بلاتکلیف مانده و خاک می‌خورند، گمرک بر این نکته تاکید دارد که تکلیف این خودروها باید از سوی دولت و قوه قضائیه مشخص شود زیرا گمرک در حوزه تجارت خارجی سیاست‌گذار نیست و فقط مجری است.

  • واردات خودرو به چه کسانی محول شد؟

    واردات خودرو به چه کسانی محول شد؟

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید براینکه واردات خودرو در انحصار خودروسازان نخواهد بود، گفت: آیین‌نامه واردات خودرو نهایی شد و هر کس که بتواند شرایط آیین‌نامه را رعایت کند، می‌تواند نسبت به واردات خودرو اقدام کند.

  • قیمت خودروهای سایپا امروز چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت خودروهای سایپا امروز چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت متوسط بازار آزاد و قیمت نمایندگی خودروهای سایپا امروز چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • جزییات واردات صدهزار خودرو به کشور

    جزییات واردات صدهزار خودرو به کشور

    دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: قرار است کارگروهی ما به التفاوت نرخ اولیه خودرو وارداتی با میزان و ارزش عرضه آن در بورس کالا را در نظر بگیرد و عوارض شناور اعمال کند. یعنی تا زمانی که واردکننده ماشین‌اش را نفروخته است، نمی‌داند تعرفه یا عوارض گمرکی چقدر است که به نوعی سردرگمی در بازار ایجاد می‌کند چون ممکن است یک خودرو در ماه ۱۰۰-۵۰۰ دستگاه عرضه شود و در ماه بعد اصلا عرضه نشود و این بلاتکلیفی در عوارض و تعرفه یک مصیبت بسیار بزرگ است.

  • قیمت خودروهای ایران خودرو امروز چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت خودروهای ایران خودرو امروز چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت بازار و قیمت نمایندگی خودروهای ایران خودرو امروز چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • مخبر  آیین‌نامه واردات خودرو را ابلاغ کرد

    مخبر آیین‌نامه واردات خودرو را ابلاغ کرد

    پس از چهار ماه از نهایی شدن مصوبه واردات خودرو، در سومین روز از شهریور ماه، آیین‌نامه واردات خودرو که در ۲۶ مرداد ماه به تصویب هیات وزیران رسیده بود، توسط معاون اول رئیس جمهور نهایی و به کلیه سازمان‌ها شامل وزارت صمت، وزارت کشور، وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ابلاغ شد.

  • بازار روی خط نوسان/پیش‌بینی بورس در نیمه دوم ۱۴۰۱

    بازار روی خط نوسان/پیش‌بینی بورس در نیمه دوم ۱۴۰۱

    این روزها که اخبار برجام هوای گرم تابستان را داغ‌تر کرده است بازار سرمایه در واکنش به آن با نوساناتی همراه است که به گفته یک کارشناس بازار سرمایه برای شش ماهه دوم امسال هم بازار کاملا نوسانی و احتمال بازگشت به سقفی که در دو سال گذشته داشته بسیار زیاد است اما به‌صورت نوسانی و طبیعتا بعد از صعودهایی که خواهد داشت ریزش‌هایی هم تجربه می‌کند.

  • فساد در صنعت استراتژیکی که چین می خواست خودکفا باشد / پول دولت به هدف نمی رسد، مقصر کیست؟

    فساد در صنعت استراتژیکی که چین می خواست خودکفا باشد / پول دولت به هدف نمی رسد، مقصر کیست؟

    عادت چین به تزریق پول نقد به صنایع استراتژیک فرصت‌هایی برای فساد ایجاد می کند. فقط به کسب و کار ریزتراشه نگاه کنید. «صندوق بزرگ» در سال ۲۰۱۴ ایجاد شد تا به خوداتکایی در تولید تراشه این کشور کمک کند. با حمایت سرمایه‌گذاران دولتی، ۳۴۳ میلیارد یوآن (معادل ۵۰ میلیارد دلار) جذب این صنعت شده است. اما چند نفر از مدیران این صندوق، از جمله دینگ ون وو رییس آن، مظنون به فساد هستند.

  • فعال سازی ظرفیت شرکت های زیر مجموعه ایران خودرو

    به منظور ایجاد محل جدید درآمدی

    فعال سازی ظرفیت شرکت های زیر مجموعه ایران خودرو

    خودروسازان می توانند با گسترش و توسعه شرکت های زیر مجموعه منابع جدید درآمدی ایجاد کنند.

  • شهرک‌های صنعتی قبرستان سوله‌های متروکه

    شهرک‌های صنعتی قبرستان سوله‌های متروکه

    احیای واحدهای راکد و یا نیمه تعطیل شناسایی شده در شهرک های صنعتی یکی از راههای است که از آن با عنوان بازگشت سرمایه های خوابیده یا راکد یاد می شود؛ اما چند درصد از این سرمایه خوابیده و یا واحدهای راکد امکان بازگشت دارند؟

  • خبر جدید درباره خودروی مشترک ایران و روسیه

    خبر جدید درباره خودروی مشترک ایران و روسیه

    مدیرعامل ایران خودرو گفت: در موضوع پلتفرم مشترک، با روس‌ها صحبت‌هایی انجام و مقرر شد که با مشخص شدن ۱۰۰ درصدی طرف خارجی، سرمایه‌گذاری مشترک در این زمینه انجام شود.

  • سه متغییر تاثیرگذار بر بورس / شکست برجام کدام صنایع را به حاشیه می‌برد ؟

     یک کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

    سه متغییر تاثیرگذار بر بورس / شکست برجام کدام صنایع را به حاشیه می‌برد ؟

    با شکست مذاکرات برجام گروه‌هایی مانند بانکی‌ها و خودرویی‌ها به حاشیه رفته و گروه‌های دلاری همگام با افزایش دلار نیمایی رشد ملایمی خواهند داشت.

  • طرح بنزینی دولت برای ۱۴۰۲

    طرح بنزینی دولت برای ۱۴۰۲

    افزایش مصرف بنزین طی ماه‌های اخیر در شرایطی اتفاق افتاده که این گمانه مطرح می‌شود که شاید دولت برای کنترل مصرف، تصمیم به گرانی بنزین بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =