هشدار دادستان تهران به دپو شدن سرم ها در گمرک

دادستان تهران به همراه معاونان و جمعی ازمدیران از انبارهای اداره کل گمرک استان تهران بازدید کرد.

به گزارش صدای بورس، علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران به همراه معاونان و رئیس سازمان اموال تملیکی و جمعی از مدیران سازمان اموال تملیکی و گمرکات کشور و سازمان غذا و دارو و ستاد اجرایی و انبارهای عمومی کشور با حضور در اداره‌کل گمرک استان تهران از انبارها، سوله‌ها، پارکینگ خودرویی و دیگر بخش‌های آن بازدید کرد.

دادستان تهران پس از حضور در انبارها مواردی اعم از نحوه نگهداری کالاها، سال ورود و علت عدم ترخیص برخی از کالاها را مورد بررسی قرار داد و در این رابطه دستوراتی را جهت تعیین تکلیف ونحوه نگهداری صحیح اقلام صادر کرد.

صالحی در ادامه با حضور در جلسه مشترک مدیران گمرکات استان تهران و سایر مسئولان دستگاه‌های ذی ربط پس از دریافت نظرات و درخواست‌ها در رابطه با مسائل موجود در این حوزه، دستوراتی را صادر کرد.

علی صالحی بیان کرد: در بحث ترخیص و تعیین و تکلیف کالاها در انبارهای گمرکات و سازمان اموال تملیکی با ورود شخص رئیس قوه قضاییه عزم‌ جدی به‌ وجود آمده و تمام مسئولان به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند تا اقدامات به نتیجه برسد.

وی افزود: تحول بسیار مطلوبی در فرایند انبارداری وشیوه نگهداری در انبار گمرکات و انبارهای سازمان اموال تملیکی صورت گرفته اما این اقدامات به نقطه مدنظر مطلوب نرسیده و با آن فاصله داریم.

صدور دستور ویژه برای تعیین تکلیف وضعیت خودروهای سنگین و کشنده

صالحی همچنین با بازدید از محل نگهداری خودروهای سواری و اخذ توضیح در مورد علت عدم ترخیص آن‌ها، دستور ارسال فهرست خودروهای موجود ظرف ۴۸ ساعت و تعیین تکلیف فوری ظرف یک هفته صادر کرد.

دادستان تهران با اشاره به آسیب‌هایی که سلامت کالاهای انبارشده گمرکات را تهدید می‌کند، بیان کرد: در این رابطه باید موضوع به صورت کالا به کالا بررسی، مشخص و همچنین برای رفع مشکلات پیشنهادهای کارشناسی لازم صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه در بازدید از انبارهای گمرک استان تهران برخی از کالاها به ۱۵ یا ۱۶ سال گذشته مربوط است، گفت: برای خرید این کالاها قطعا مبالغ ارزی پرداخت شده نگهداری کالا در گمرکات نیز مستلزم هزینه است، لذا امانات مردم به زودی تعیین تکلیف و با انجام فرایند قانونی در سریع ترین زمان ممکن ترخیص شوند.

صالحی به جهت تسریع در فرایند تعیین تکلیف وجلوگیری از خسارت به کالاهای متروکه دستور ویژه جهت انتقال و نگهداری کلیه کالاهای مذکور به یکی از انبارها و تحویل در محل به سازمان اموال تملیکی و برگزاری مزایده فوری در همان محل را صادر کرد.


بیشتر بخوانید:سرگردانی فعالان اقتصادی با تغییر مکرر سیاست‌ها


صالحی: کالاهای سلامت محور باید در محل‌های مورد تایید سازمان غذا و دارو نگهداری شوند

وی افزود: کالاهای سلامت محور موجود در انبارهای گمرکات باید در محل مناسب که مورد تایید سازمان غذا و دارو بوده و تایید می‌کند، نگهداری و ظرف ۴۸ ساعت به این اماکن منتقل شوند.

دادستان تهران با استماع مشکل ترخیص ۱۸۰ هزار واحد سرم موجود در انبار عمومی فرودگاه امام(ره) دستور لازم برای ترخیص ظرف ۴۸ساعت با نظارت سازمان غذا ودارو و با اولویت رفع نیاز مراکز درمانی در کشور را صادر کرد.

وی در خصوص نگهداری شیرخشک‌های دارویی که مدتی از نگهداری آن‌ها در انبار گمرکات استان تهران می‌گذرد، گفت: این کالاها جزو اقلام سلامت محور هستند و باید در خصوص آن هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود، لذا در این رابطه دستورات ویژه‌ای برای بررسی وضعیت این اقلام و انتقال شیر خشک های موجود در سوله ها به انبارهای دارای درجه حرارت متناسب با نظر سازمان غذا و دارو را صادر کرد.

صالحی با بیان اینکه در بازدید از انبارهای گمرکات استان تهران یکسری اقلام از مدت‌ها و سال‌های گذشته در محل نگهداری شده بودند، گفت: برای بررسی و تعیین تکلیف این اقلام دستورات ویژه‌ای صادر شد.

به گزارش ایلنا، دادستان تهران با توجه به مشکلات مطرح شده و نیاز به بررسی تخصصی و فوری، دستور تشکیل قرارگاه تعیین تکلیف کالاهای بلا تکلیف موجود در انبارهای عمومی گمرکات وسازمان اموال تملیکی وتعیین ساز کار لازم را صادر کرد.

کد خبر 458182

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • مخبر  آیین‌نامه واردات خودرو را ابلاغ کرد

    مخبر آیین‌نامه واردات خودرو را ابلاغ کرد

    پس از چهار ماه از نهایی شدن مصوبه واردات خودرو، در سومین روز از شهریور ماه، آیین‌نامه واردات خودرو که در ۲۶ مرداد ماه به تصویب هیات وزیران رسیده بود، توسط معاون اول رئیس جمهور نهایی و به کلیه سازمان‌ها شامل وزارت صمت، وزارت کشور، وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ابلاغ شد.

  • واگذاری سهام دولتی ایران خودرو و سایپا شاید به تعویق بیفتد

    واگذاری سهام دولتی ایران خودرو و سایپا شاید به تعویق بیفتد

    یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اعلام اینکه دولت قصد جابه‌جایی وزیر صمت را دارد، گفت: شاید به دلیل جابه‌جایی وزیر صمت واگذاری سهام دولتی ایران خودرو و سایپا به تعویق بیفتد.

  • خودروهای وارداتی جای بنزین، خاک می‌خورند!

    خودروهای وارداتی جای بنزین، خاک می‌خورند!

    در حالی که حدود ۲۲۴۹ دستگاه انواع خودرو همچنان در انبارهای سازمان بنادر و مراجع تحویل گیرنده کالا بلاتکلیف مانده و خاک می‌خورند، گمرک بر این نکته تاکید دارد که تکلیف این خودروها باید از سوی دولت و قوه قضائیه مشخص شود زیرا گمرک در حوزه تجارت خارجی سیاست‌گذار نیست و فقط مجری است.

  • دو ایراد به آیین‌نامه واردات خودرو

    دو ایراد به آیین‌نامه واردات خودرو

    تعیین سقف منابع ارزی برای واردات خودرو یعنی اعمال محدویت و باز گذاشتن دست وزارت صمت برای مهندسی کردن واردات خودرو. وزارت صمت یا سیاست‌گذار باید تعرفه واردات خودرو را مشخص کند، چراکه تعیین تعرفه شناور ابهام‌آمیز است.

  • اقتصاد ایران زیر آوار این متغیر خواهد ماند!

    اقتصاد ایران زیر آوار این متغیر خواهد ماند!

    بانک مرکزی در گزارش تحلیل تحولات اقتصاد کلان اعلام کرده است که حجم نقدینگی در پایان تیرماه سال ۱۴۰۱ (معادل ۵۲۵۰۱.۴ هزار میلیارد ریال) نسبت به پایان سال ۱۴۰۰، معادل ۸.۶ درصد افزایش یافته که در مقایسه با رشد متغیر مذکور در دوره مشابه سال قبل (۹.۹ درصد) به میزان ۱.۳ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد.

  • این سمند از ۴۰۰ میلیون تومان گذشت

    این سمند از ۴۰۰ میلیون تومان گذشت

    قیمت بازار و قیمت نمایندگی خودروهای ایران خودرو امروز شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  •  واردات مواد اولیه دارو از پرداخت مالیات معاف شد

    واردات مواد اولیه دارو از پرداخت مالیات معاف شد

    نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی یک فوریت لایحه معافیت واردات مواد اولیه دارویی، شیرخشک و تجهیزات پزشکی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده موافقت کردند.

  • واردات خودرو به چه کسانی محول شد؟

    واردات خودرو به چه کسانی محول شد؟

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید براینکه واردات خودرو در انحصار خودروسازان نخواهد بود، گفت: آیین‌نامه واردات خودرو نهایی شد و هر کس که بتواند شرایط آیین‌نامه را رعایت کند، می‌تواند نسبت به واردات خودرو اقدام کند.

  • کدام داروها گران نشدند؟

    کدام داروها گران نشدند؟

    سرپرست اداره‌کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو جزئیات تغییر سیاست ارزی داروهای وارداتی را تشریح و تاکید کرد که با تغییر سیاست ارزی‌ این داروها، مانند داروهای تولید داخل، پوشش بیمه برایشان افزایش یافته و بنابراین پرداخت از جیب مردم به هیچ وجه افزایش نمی‌یابد.

  • تورم خوراکی کاهش و مسکن افزایش یافت

    در تیر ماه ۱۴۰۱

    تورم خوراکی کاهش و مسکن افزایش یافت

    بانک مرکزی گزارش «تحلیل تحولات اقتصاد کلان و اقدامات این بانک در تیر ‌ماه ۱۴۰۱» را منتشر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =