واگذاری سهام دولتی ایران خودرو و سایپا شاید به تعویق بیفتد

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اعلام اینکه دولت قصد جابه‌جایی وزیر صمت را دارد، گفت: شاید به دلیل جابه‌جایی وزیر صمت واگذاری سهام دولتی ایران خودرو و سایپا به تعویق بیفتد.

به گزارش صدای بورس، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد واگذاری سهام دولتی خودروسازها اظهار داشت: واگذاری جزء اهداف و مطالبات مجلس است اما اینکه به چه کسی و چگونه واگذار شود اهلیت طرف باید مورد توجه قرار گیرد.

لطف‌الله سیاهکلی با بیان اینکه واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا فی‌النفسه خوب است، گفت: واگذاری را قبول داریم و در تلاش هستیم تا در یک پروسه برنامه‌ریزی شده این اتفاق و تحول در صنعت خودروسازی کشور رخ دهد.

نماینده مردم قزوین گفت: اگر تصدی‌گری دولت در حوزه‌هایی که بخش خصوصی می‌تواند فعالیت کند، کم شود خوب است چون این موضوع باعث ایجاد فضای رقابت در بین صنعت خودروسازی کشور می‌شود و از انحصار در این صنعت جلوگیری می‌کند.


بیشتر بخوانید: شرایط خرید خودرو در بورس کالا ابلاغ شد


سیاهکلی با بیان اینکه دولت در حوزه صنعت خودروسازی باید فقط کار نظارت و سیاستگذاری انجام دهد، بیان داشت: در شرایط کنونی تعارض منافع وجود دارد و این مساله نمی‌گذارد کار این صنعت به خوبی پیش رود.

به گزارش مهر ،وی در پایان خبر داد که دولت قصد جابه‌جایی وزیر صمت را دارد شاید این واگذاری به تاخیر بیفتد و باید منتظر باشیم وزیر بعدی صمت در این زمینه چه اقداماتی انجام می‌دهد.

کد خبر 458195

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • هشدار دادستان تهران به دپو شدن سرم ها در گمرک

    هشدار دادستان تهران به دپو شدن سرم ها در گمرک

    دادستان تهران به همراه معاونان و جمعی ازمدیران از انبارهای اداره کل گمرک استان تهران بازدید کرد.

  • این سمند از ۴۰۰ میلیون تومان گذشت

    این سمند از ۴۰۰ میلیون تومان گذشت

    قیمت بازار و قیمت نمایندگی خودروهای ایران خودرو امروز شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • سیاست های مالی صنعت خودرو شفاف نیست

    سیاست های مالی صنعت خودرو شفاف نیست

    یک فعال صنعت قطعه‌سازی با بیان اینکه در حال حاضر یکی از بزرگترین مشکلات مجموعه صنعت خودروسازی، عدم ارائه برنامه شفاف در خصوص سیاست‌های مالی صنعت است، بر اعلام هرچه سریع تر برنامه توسط وزارت صمت و نهادهای ذی‌ربط تاکید کرد و گفت: در غیراینصورت نه ‌تنها تیراژ تولید کاهش پیدا نخواهد کرد، بلکه با تعطیلی بسیاری از بنگاه‌های قطعه‌سازی مواجه خواهیم شد.

  • قیمت خودروهای ایران خودرو /جدول

    قیمت خودروهای ایران خودرو /جدول

    قیمت بازار و قیمت نمایندگی خودروهای ایران خودرو امروز جمعه ۴ شهریور ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • قیمت خودروهای سایپا/ جدول

    قیمت خودروهای سایپا/ جدول

    قیمت متوسط بازار آزاد و قیمت نمایندگی خودروهای سایپا امروز جمعه ۴ شهریور ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • مخبر  آیین‌نامه واردات خودرو را ابلاغ کرد

    مخبر آیین‌نامه واردات خودرو را ابلاغ کرد

    پس از چهار ماه از نهایی شدن مصوبه واردات خودرو، در سومین روز از شهریور ماه، آیین‌نامه واردات خودرو که در ۲۶ مرداد ماه به تصویب هیات وزیران رسیده بود، توسط معاون اول رئیس جمهور نهایی و به کلیه سازمان‌ها شامل وزارت صمت، وزارت کشور، وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ابلاغ شد.

  • صمت زمان سومین قرعه کشی خودرو را اعلام کرد

    صمت زمان سومین قرعه کشی خودرو را اعلام کرد

    فروش خودرو از مسیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو بار دیگر در دستورکار سیاست گذار خودرویی قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =