۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵
آیا برای نوجوانم ماشین بخرم؟

به احتمال زیاد احساس اولین باری که پشت فرمان نشستید را به خاطر می‌آورید. آزادی آمدن و رفتن طبق برنامه خود با مسئولیت زیادی همراه بود، اما شما آماده بودید که ازعهده آن برآیید. حالا، اگر نوجوانی دارید که به همان حس استقلال علاقه دارد و از تاکسی و اتوبوس سوار شدن خسته شده است، احتمالاً به خرید ماشین برای او فکر می‌کنید.

صدای بورس- مهراز حبیبی ؛ مانند بسیاری از انتخاب‌های فرزندپروری، دادن کلید ماشین به نوجوان شما دارای مزایا و معایبی است. ما آنها را در اینجا جمع آوری کرده‌ایم تا به شما در تصمیم گیری کمک کنیم.

مزایای خرید یک ماشین برای نوجوان
صرف نظر از اینکه بودجه شما کم باشد یا زیاد، شکی نیست که خرید یک ماشین هزینه‌های جانبی زیادی دارد. پس از تکمیل روند خرید اولیه، هزینه‌های دایمی مانند بیمه، تعمیر و نگهداری وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.
با این وجود، خرید یک ماشین برای نوجوان شما چندین مزیت دارد:
شما می‌توانید در زمان نیاز، از او کمک بگیرید. چه در محل کار، در ترافیک یا خارج از شهر گیر کرده باشید، یک نوجوان با ماشین می‌تواند خواهر و برادر خود را به مقاصد مختلف برساند مثل منزل یا مدرسه ، به فروشگاه یا به اداره پست برود و موارد دیگر. طولی نمی کشد که از کمکی که نوجوانتان می‌تواند در صورت داشتن وسیله نقلیه شخصی خود ارائه دهد، قدردانی کنید.
شما می‌توانید یک درس عملی در مورد مسئولیت پذیری به نوجوان خود بدهید. تنها کافی است که در یک ساعت پر ترافیک او را به رانندگی دعوت کنید یا یک باک بنزین خالی برای نوجوان شما باعث می‌شود درک کند که توجه در حین رانندگی یک امر ضروری است.
شما می‌توانید ارزش پول را به او نشان دهید. به نوجوان خود بیاموزید که چگونه پول خود را برای نگهداری از اولین خودروی خود پس انداز کند و او از زحماتی که برای مدیریت مداوم پول لازم است قدردانی خواهد کرد. هر بار مراجعه به پمپ بنزین یا مکانیک این نکته را نیز تقویت می‌کند.
شما می‌توانید اهمیت اعتبار خوب را به نوجوان خود بیاموزید. اگر قصد دارید پول خرید ماشین را به نوجوان خود قرض دهید، این زمان عالی برای آموزش اعتبار به آنهاست. فقط ماشین را نخرید و کلیدها را تحویل دهید. برای توضیح فرآیند و سناریوهای مختلف پرداخت بر اساس اعتبار، وقت بگذارید.پول خرید ماشین را پرداخت کنید و مشخص کنید که ماهانه چه مبلغی بابت خرید آن از او دریافت می‌کنید. او می‌بایست مانند وام بانکی هر ماه به شما قسط پرداخت کند.

معایب خرید ماشین برای نوجوان
با وجود مزایای فوق، ممکن است در خرید خودرو برای راننده جدید خانواده خود مردد باشید. حتی با وجود راحتی بیشتر و فرصت های یادگیری که ارائه می دهد، ممکن است احساس کنید که خطرات آن بیشتر از مزایای آن است. به همین دلیل، باید این دلایل رایج برای خرید نکردن خودرو برای نوجوان خود را در نظر بگیرید.
شما نمی‌خواهید نوجوانتان فکر کند که در آینده به پول آسان دسترسی خواهد داشت. کسب استقلال مالی برای نوجوانان مهم است، زیرا آنها به زودی به تنهایی در "دنیای واقعی" بیرون خواهند آمد. ممکن است نگران باشید که خرید ماشین برای آنها باعث می شود تصور کنند که شما هزینه‌های هنگفت آنها را نیز در جاده پرداخت خواهید کرد.
شما می‌خواهید نوجوان شما افتخار پس انداز و خرید یک کالای بزرگ را به تنهایی تجربه کند. احتمالاً حسی را که اولین باری که یک کالای بزرگ خریدید، بعد از پس‌انداز کردن برای همیشه به یاد دارید. در حالی که مطمئناً اگر کسی هزینه را برای شما پوشش می‌داد آسان‌تر می‌شد، احتمالاً با دانستن اینکه خودتان این کار را انجام داده‌اید، احساس موفقیت زیادی وجود داشت.
شما نگران هزینه‌های جاری هستید. چیزهای زیادی برای نگهداری از ماشین صرف می‌شود و اگر مانند بسیاری از افراد هستید، پول نقد اضافی برای پوشش هزینه نوجوان خود ندارید. حتی اگر بتوانید به هزینه خرید اولیه کمک کنید، پوشش مابقی هزینه‌های جاری و نگه داری خودرو نیز وجود دارد.

ملاحظات اضافی برای خرید خودرو برای نوجوان
اگر به این فکر می‌کنید که مزیت‌های خرید خودرو برای نوجوانانتان بیشتر از معایب آن است، قبل از حرکت به جلو مطمئن شوید که انتظارات خود را تعیین کرده اید. شروع کنید با:
ایجاد یک توافق نامه کتبی. این یک فرصت عالی برای به اشتراک گذاشتن نحوه کار قراردادها است. ترتیب پیشنهادی را یادداشت کنید، از شما و نوجوانتان بخواهید آن را امضا کنید، و آن را برای نگهداری ذخیره کنید. اگر بخشی از توافقنامه شما این است که نوجوانتان به جای پس انداز برای خرید اولین ماشین، از شما پول قرض کند، مدت وام، پرداخت و سایر شرایط را در نظر بگیرید. مشخص کنید چه کسی هزینه خرید، تعمیرات، بیمه و نگهداری خودرو را پرداخت می‌کند.
تنظیم قوانین جاده ، اینکه چگونه با جریمه های سرعت بیش از حد، تخلفات پارکینگ، گلگیرها و سایر مشکلاتی که رانندگان نوجوان با آن مواجه می‌شوند، برخورد خواهید کرد؟ انتظارات و پیامدهای نقض قوانین را ایجاد کنید. همچنین باید روشن کنید که استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی غیرقابل قبول است تا اطمینان حاصل شود که نوجوان شما ایمن رانندگی می‌کند.


با نوجوان خود بودجه بندی کنید

خرید خودرو زمان بسیار خوبی برای صحبت در مورد بودجه است. اگر نوجوان شما در خودرو سهم مالی داشته باشد، چه مقدار برای خرید آن مناسب است؟ حق بیمه قابل قبول چیست؟ نوجوان شما باید چه هزینه‌هایی را برای تعویض روغن و تعمیر و نگهداری معمول پیش بینی کند؟ پی بردن به این موضوع می‌تواند بعداً شما را از ناامیدی نجات دهد.
در نهایت اینکه اگر تصمیم به خریدماشین برای نوجوان خود گرفته اید، مراحل بعدی را نیز در نظر بگیرید. بودجه تعیین کنید. تعیین کنید که چقدر قادربه صرف هزینه هستید و آیا برای خرید خودرو، پول نقد پرداخت می‌کنید یا وام می‌گیرید.گزینه های خود را محدود کنید. تصمیم بگیرید که چه مدل هایی برای خرید خودرو مد نظر دارید

کد خبر 457992

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =