واکنش مدیر عامل اسبق فولاد مبارکه در خصوص گزارش هیأت تحقیق و تفحص مجلس

اول مرداد ۹۷ وزارت صمت با ابلاغ دستورالعملی قیمت فروش محصولات فولادی در بورس را سرکوب کرد 

به گزارش صدای بورس، ده روز قبل از ابلاغ این دستورالعمل نامه نوشتم به وزیر وقت (دکتر شریعتمداری) مبنی بر اینکه با ابلاغ دستورالعملی که در حال تدوین است رانت سنگینی توزیع می شود و تقاضا کردم که جلوی ابلاغ آنرا بگیرند و جلسه بگذارند تا توضیح دهیم و به راهکار منطقی برسیم که متاسفانه توجه نکردند و دستورالعمل ابلاغ شد.

طی ۵۰ روز به نرخ آنروز ۵ هزاز میلیارد تومان رانت توزیع شد و با پیگیری زیاد در ۲۰ شهریور (۵۰ روز بعد) دستورالعمل لغو و نوشتند از همه خریداران طی این مدت مابالتفاوت دریافت کنید!!!!!
خریداران هم به دیوان عدالت شکایت کردند و رای گرفتند که از معاملات قطعی نمیتوان علی الحساب گرفت
در مورد الکترود گرافیتی نیز وزارتخانه قیمت ابلاغ کرد و نوشت بیشتر از این مبلغ خریداری نشود و فروشنده باید مصرف ۲/۱کیلو بر تن را هم گارانتی کند!!! امروز تعدادی از شرکت های فولادی بدلیل عبور از قیمت ابلاغی و نرخ مصرف درگیر دستگاه های نظارتی هستند
این مقدمه را نوشتم که بگویم اگرچه به استناد گزارش هیات تحقیق و تفحص در فولاد مبارکه در زمینه قرارداد با نیروهای غیر مربوط و پرداخت های غیر موجه و قراردادهای مشاوره ای و ......... تخلفاتی صورت گرفته که قطعا در مراجع قضایی رسیدگی خواهد شد اما رقم ۹۲ هزار میلیارد آنقدر سنگین است که متاسفانه مستمسکی شد برای شبکه های خارجی مثل بی بی سی و ایران اینترنشنال که با ساعت ها کار خبری و تشکیل میزگرد القا کنند که فساد در تمام ساختار نظام است و به تخریب صدر تا ذیل بپردازند در حالیکه طبق گزارش ۵۷ هزار میلیارد تومان از ۹۲ هزار میلیارد تومان رانت توزیعی در اثر ارزانفرپشی بوده
حال اگر قیمت فروش محصولات فولاد مبارکه در بورس بر اساس دستورالعمل های ابلاغی بوده مقصر کیست؟
آنکه با ابلاغ دستورالعمل به بورس قیمت پایه را پایین تر از بازار تعیین میکند و سقف رقابت را روی سه درصد می بندد یا فروشنده؟
نتیجه این بی تدبیری می شود که خودرو ساز و سایر صنایع مشابه مازاد بر نیاز ورق میخرند و در بازار میفروشند و سود فولادساز به جیب آنان می رود
مادامیکه ستاد تنظیم بازار و زارت صمت دست از قیمت گذاری دستوری برندارند و اجازه ندهند قیمت کالا در فرآیند سالم عرضه و تقاضا در بورس تعیین گردد توزیع رانت ادامه خواهد داشت.

کد خبر 457991

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • راه‌اندازی نیروگاه ۳۶۰ مگاواتی سمنان تا پایان مهر

    در نشست خبری «ومعادن» مطرح شد

    راه‌اندازی نیروگاه ۳۶۰ مگاواتی سمنان تا پایان مهر

    در از مجموع ۴۸ پروژه پیشرفت پیشرانان اقتصادی کشور، ۷ پروژه آن مربوط به شرکت توسعه معادن است که از این ۷ مورد و یا پروژه که شرکت توسعه و معادن آن را به عهده گرفته است، یکی از این پروژه‌ها ظرف دو ماه آینده تا پایان مهر آماده راه‌اندازی می‌شود که این پروژه مربوط به سرمایه‌گذاری نیروگاه ۳۶۰ مگاواتی سمنان است

  • آیا برای نوجوانم ماشین بخرم؟

    آیا برای نوجوانم ماشین بخرم؟

    به احتمال زیاد احساس اولین باری که پشت فرمان نشستید را به خاطر می‌آورید. آزادی آمدن و رفتن طبق برنامه خود با مسئولیت زیادی همراه بود، اما شما آماده بودید که ازعهده آن برآیید. حالا، اگر نوجوانی دارید که به همان حس استقلال علاقه دارد و از تاکسی و اتوبوس سوار شدن خسته شده است، احتمالاً به خرید ماشین برای او فکر می‌کنید.

  • در مبارزه با فساد با هیچ‌کسی تعارف نداریم اما به اصول اخلاقی هم پایبندیم

    در مبارزه با فساد با هیچ‌کسی تعارف نداریم اما به اصول اخلاقی هم پایبندیم

    مسئله ما جدا کردن خط خود از خط دشمن است، همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند: "مراقب باشید مطالبه‌گری و راهکارهایتان با دشمنان نظام مخرج مشترک پیدا نکند".

  • خالص ارزش دارایی های و بوعلی چقدر شد؟

    خالص ارزش دارایی های و بوعلی چقدر شد؟

    خالص ارزش دارایی های (NAV) هر سهم وبوعلی بررسی شد.

  • تقدیر مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان از مدیرعامل فولاد هرمزگان

    تقدیر مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان از مدیرعامل فولاد هرمزگان

    مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هرمزگان با حضور در شرکت فولاد هرمزگان از فعالیت‌های‌های مدیرعامل این شرکت در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و به عنوان بزرگ‌ترین حامی اقشار آسیب‌دیده تحت حمایت کمیته امداد در استان، تقدیر و تشکر کرد.

  • پاسخ رئیس سازمان بورس به دو ابهام

    پاسخ رئیس سازمان بورس به دو ابهام

    رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به حواشی پیش آمده در مورد فولاد مبارکه و عرضه خودرو در بورس کالا واکنش نشان داد.

  • صادرات سالانه ۱۵۰۰ تن قطعه ریخته گری به بلاروس

    صادرات سالانه ۱۵۰۰ تن قطعه ریخته گری به بلاروس

    تفاهم نامه همکاری میان گروه صنعتی ایران خودرو و شرکت اپتیماتک از شهر مینسک بلاروس برای صادرات سالانه ۱۵۰۰ تن قطعات ریخته‌گری منعقد شد.

  • پشت پرده های تخلف ۹۲ تریلیون تومانی فولاد مبارکه

    پشت پرده های تخلف ۹۲ تریلیون تومانی فولاد مبارکه

    یکی از بهترین شرکت‌های بورسی که در سبد سهام خیلی از سهامداران وجود داشته، در وضعیتی است که سهامداران آن از ارقام فساد منتشرشده از سوی مجلس، دچار شوک هستند؛ ریشه این فساد و تخلف کجاست؟

  • ترس سهامداران از فساد پنهان در شرکت ها

    ترس سهامداران از فساد پنهان در شرکت ها

    انتشار تحقیق و تفحصی از فولادمبارکه اعتماد عمومی فعالان نسبت به بازار را بیش از پیش تضعیف کرده است، چراکه روی‌دادن تخلفی در ابعادی به این بزرگی کارکرد ابعاد مختلف را زیر سوال می‌برد و این مساله از این جهت اهمیت دارد که ذهن فعالان بازار سرمایه را مشوش کرده است،

  • بازدید مدیرعامل فولاد هرمزگان از مراکز نگهداری معلولین ذهنی بهزیستی بندرعباس

    بازدید مدیرعامل فولاد هرمزگان از مراکز نگهداری معلولین ذهنی بهزیستی بندرعباس

    همزمان با گرامیداشت هفته دولت، مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان به همراه دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس از مراکز نگهداری معلولین ذهنی حبیب ابن مظاهر و بیت‌النبی(ص) بازدید کردند.

  • لحظه به لحظه با بازار سه شنبه یک شهریور ۱۴۰۱

    لحظه به لحظه با بازار سه شنبه یک شهریور ۱۴۰۱

    روز گذشته شاخص کل با افت ۵ هزار و ۴۰۹ واحدی به ۱ میلیون و ۴۲۴ هزار و ۴۹۶ واحد رسید. شاخص هم وزن نیز با رشد ۷۷۴ واحدی به ۳۹۷ هزار و ۲۹۹ واحد رسید. نمادهای «کگل»، «فولاد»، «کچاد»، «وبملت»، «شپنا» و «فارس» بیشترین تاثیر منفی و نمادهای «خودرو» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. بازار سرمایه در روزهای اخیر با یک روند نوسانی رو به پایین رو به رو بوده است. همچنین ارزش معاملات دوباره وضعیت کاهشی داشته و انتظار می رود که بازار برای روزهای آینده دست کم در این وضعیت باقی بماند تا اخبار و یا تحولات خاصی بتواند یک جهت تازه‌ای را به معاملات بدهد.

  • فعال سازی ظرفیت شرکت های زیر مجموعه ایران خودرو

    به منظور ایجاد محل جدید درآمدی

    فعال سازی ظرفیت شرکت های زیر مجموعه ایران خودرو

    خودروسازان می توانند با گسترش و توسعه شرکت های زیر مجموعه منابع جدید درآمدی ایجاد کنند.

  • یک کارشناس اقتصادی خواستار تحقیق و تفحص از مجلس شد

    یک کارشناس اقتصادی خواستار تحقیق و تفحص از مجلس شد

    پازوکی: اگر مجلس به دنبال این است که اقتصاد را از فساد پاک کند باید قوانینی تصویب کند که شفافیت در اقتصاد را افزایش دهد. به عقیده من حتی نمایندگان باید از خود مجلس و خودشان شروع کنند.

  • مسئولان دانشگاه آزاد از فولاد هرمزگان بازدید کردند

    مسئولان دانشگاه آزاد از فولاد هرمزگان بازدید کردند

    عصر روز سه‌شنبه یکم شهریور ماه، سرپرست معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد کشور، رئیس دانشگاه آزاد استان هرمزگان به همراه تنی چند از مسئولان دانشگاه، ضمن بازدید از خطوط تولید فولاد هرمزگان، با معاونان و مدیران این شرکت دیدار و گفت‌وگو کردند.

  • میانبر جاده مخصوص به طالقانی

    میانبر جاده مخصوص به طالقانی

    ارزش گذاری سهام ایران خودرو و سایپا انجام شده و اعلام جزئیات آن به خود شرکت ها وابسته است. قرار شده تا برای جلوگیری از استقراض این دو مجموعه برای تأمین مالی و خصوصی سازی آن ها، آن بخش از سهام این دو شرکت که به صورت خودسهامداری در اختیار خودشان است واگذار شود. ایران خودرو نیز قرار است تا با عرضه دو خودرو جدید به بورس کالا اضافه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =