سامانه‌های «تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند» و «پرداخت لحظه‌ای (پل)» رونمایی شد

همزمان با آغاز هفته دولت، سامانه‌های «تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند» و «پرداخت لحظه‌ای (پل)» توسط رئیس کل بانک مرکزی رونمایی شد.

به گزارش صدای بورس، سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری در راستای اجرای ماده (۱۰) «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» از ابتدای اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ در بانک مرکزی راه اندازی و بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی از محل منابع پس انداز و جاری قرض الحسنه شبکه بانکی حسب دستورالعمل مربوطه اقدام به پرداخت تسهیلات یاد شده می کنند.

این سامانه با هدف سهولت در ثبت درخواست برای متقاضیان و تمرکز ثبت نام متقاضیان در یک سامانه راه‌اندازی شده و امکان هویت سنجی متقاضیان و استعلامات مورد نیاز از جمله رابطه والد- فرزندی به صورت برخط، تسریع در پرداخت تسهیلات و کاهش میانگین زمان انتظار، جلوگیری از اخذ چندین باره تسهیلات توسط متقاضیان و امکان نظارت لحظه ای بانک مرکزی بر شبکه بانکی در اعطای تسهیلات را فراهم می‌کند.

متقاضیان برای تقاضای این تسهیلات در ابتدا باید با مراجعه به این سامانه به آدرس https://ve.cbi.ir/VC/DefaultVC.aspx ، ثبت نام خود را انجام داده و کد رهگیری اخذ کنند. سپس نسبت به انتخاب بانک و شعبه دلخواه از لیست شعب مجاز اقدام کنند. پس از تایید شعبه انتخابی متقاضی توسط بانک عامل، متقاضیان با مراجعه به شعبه و تکمیل مدارک، نسبت به دریافت تسهیلات اقدام می‌کنند.

تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری برای فرزندانی که از سال ۱۴۰۰ به بعد به دنیا آمده اند، به ازای فرزند اول ۲۰۰ میلیون ریال و به ازای فرزند دوم ۴۰۰ میلیون ریال و به ازای فرزند سوم ۶۰۰ میلیون ریال و به ازای فرزند چهارم ۸۰۰ میلیون ریال و به ازای فرزند پنج به بعد ۱.۰۰۰میلیون ریال است.

پرداخت لحظه‌ای با پل
سامانه دیگری که در این مراسم رونمایی شد سامانه پرداخت لحظه‌ای (پل) نام دارد. این سامانه به‌عنوان یکی از سامانه‌های ملی پرداخت، بستر مناسبی را برای انتقال آنی الکترونیکی وجوه خُرد بین بانک‌های کشور بر اساس شماره حساب (شبا) در هر ساعتی از شبانه‌روز فراهم می‌آورد.

مشتریان شبکه بانکی از طریق این سامانه می‌توانند مبالغ خرد را از یک شماره شبا به شماره شبای دیگر حساب دیگر به صورت آنی منتقل کنند. سقف انتقال وجه با استفاده از این روش در اینترنت‌بانک و موبایل‌بانک ۱۰۰ میلیون ریال و در داخل شعب ۱۵۰ میلیون ریال است.

هدف اصلی راه‌اندازی این سامانه ایجاد بستری نوین و ایمن برای انتقال وجه آنی بین مشتریان بر مبنای شماره شبا است. از مزایای این سامانه می‌توان به کارمزد پایین‌تر نسبت به سرویس کارت به کارت، سهولت انتقال و کارکرد ۷ در ۲۴ و بدون وقفه در تمام ایام سال اشاره کرد.

1


در حال حاضر امکان ارسال دستورپرداخت پل توسط تمام مشتریان از درگاه‌های ۲۳ بانک (حداقل در یکی از درگاه‌های شعبه، اینترنت و موبایل بانک‌های سامان، آینده، ملی ایران، صادرات ایران، دی، ایران زمین، اقتصادنوین، سرمایه، پاسارگاد، قرض الحسنه رسالت، گردشگری، توسعه تعاون، معاملات ریالی، خاورمیانه، شهر، صنعت و معدن، کشاورزی، ایران - ونزوئلا، قرض الحسنه مهر ایران، سینا، پارسیان، پست بانک و مسکن ) به مقصد ۲۷ بانک مقدور می‌باشد و به مرور زمان این خدمت در تمام بانک‌های کشور عملیاتی می‌شود.


کد خبر 458058

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • آیا برای نوجوانم ماشین بخرم؟

    آیا برای نوجوانم ماشین بخرم؟

    به احتمال زیاد احساس اولین باری که پشت فرمان نشستید را به خاطر می‌آورید. آزادی آمدن و رفتن طبق برنامه خود با مسئولیت زیادی همراه بود، اما شما آماده بودید که ازعهده آن برآیید. حالا، اگر نوجوانی دارید که به همان حس استقلال علاقه دارد و از تاکسی و اتوبوس سوار شدن خسته شده است، احتمالاً به خرید ماشین برای او فکر می‌کنید.

  • درآمد وامید در ۷ ماه چقدر شد؟

    درآمد وامید در ۷ ماه چقدر شد؟

    گزارش فعالیت ماهانه دوره۱ماهه منتهی به ۱۴۰۱/۰۵/۳۱ شرکت وامید منتشر شد.

  • پول پاشی ۲۰۰ میلیونی برای فرزند سوم آغاز شد

    پول پاشی ۲۰۰ میلیونی برای فرزند سوم آغاز شد

    معاون اعتبارات بانک مرکزی جزئیات نحوه ثبت نام در سامانه جدید تسهیلات فرزندآوری و وام مسکن ۲۰۰ میلیونی برای فرزند سوم را تشریح کرد.

  • اعلام جزئیات جدید از وام فرزندآوری

    اعلام جزئیات جدید از وام فرزندآوری

    براساس آمار بانک مرکزی از زمان ابلاغ شیوه نامه مربوطه (۳۱ فروردین) تاکنون ۳۸۳ هزار و ۲۳۹ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند به مبلغ ۱۵ هزار و ۳۷۱ میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است.

  • در این منطقه تهران آپارتمان نوساز متری ۲۰ میلیون تومان است

    در این منطقه تهران آپارتمان نوساز متری ۲۰ میلیون تومان است

    قیمت تقریبی خرید و فروش آپارتمان در ۲۲ منطقه تهران را می‌توانید در این گزارش مشاهده کنید.

  • این افراد می توانند وام ۲۰۰ میلیونی با سود ۴ درصد بگیرند

    این افراد می توانند وام ۲۰۰ میلیونی با سود ۴ درصد بگیرند

    اعلام مسئولان بانک مرکزی حاکی از آغاز پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن برای فرزند سوم است که سرپرست خانوارهای فاقد مسکن که تاکنون تسهیلات مسکن دریافت نکرده‌اند می‌توانند به شش بانک عامل در این زمینه مراجعه کنند.

  • لحظه به لحظه با بازار دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱

    لحظه به لحظه با بازار دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱

    روز گذشته شاخص کل با افت ۸ هزار و ۹۲۰ واحدی به ۱ میلیون و ۴۲۹ هزار و ۸۹۸ واحد رسید. شاخص هم وزن نیز با افت ۸۸۸ واحدی به ۳۹۶ هزار و ۵۲۲ واحد رسید. نمادهای «فولاد»، «فارس»، «کچاد»، «کگل»، «وامید»، «فخوز» و «و معادن» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. اتفاقات همچون طولانی شدن روند مذاکرات هسته‌ای، شناسایی سود سهامداران خودرویی و کاهش شدید قیمت دلار به زیر مرز ۲۸ هزار تومان (و همزمان با آن نگرانی از اثرگذاری این کاهش نرخ بر دلار نیمایی)، می‌تواند به افزایش عرضه‌ها در کلیت بازار دامن بزند. از طرفی ارزش معاملات بازار سرمایه که یک فاکتور و رشد آن نشانه ای از رشد بازار سرمایه است؛ چنگی به دل نمی زند! ازاین رو چنانچه خبر خاصی منتشر نشود؛ می توان وضعیت بازار بورس امروز را متعادل و مشابه روز گذشته پیش بینی کرد.

  • آغاز پرداخت ۳۰ هزار میلیارد تومانی بودجه به صندوق مسکن از ماه‌جاری

    آغاز پرداخت ۳۰ هزار میلیارد تومانی بودجه به صندوق مسکن از ماه‌جاری

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به میزان ورودی اعتبارات به صندوق ملی مسکن تا پایان امسال، گفت: پایان امسال، ۳۰ هزار میلیارد تومان از محل بودجه، ۱۱ هزار میلیارد تومان از هم مالیات زمین و مستغلات( بدون احتساب مالیات بر خانه‌های خالی)، ۲۳ هزار میلیارد تومان هم از محل فروش اراضی متعلق به وزارت راه‌و شهرسازی و اقساط بازگشت شده از مسکن مهر عدد آن سالانه حداکثر ۵ هزار میلیارد تومان است، باید وارد صندوق ملی مسکن شود.

  •  قیمت مسکن  از اقدسیه تا دولت آباد چند؟

    قیمت مسکن از اقدسیه تا دولت آباد چند؟

    قیمت تقریبی خرید و فروش آپارتمان در ۲۲ منطقه تهران را می‌توانید در این گزارش مشاهده کنید.

  • راه پُر پیچ و خم «مسکن» سازی  در دولت

    راه پُر پیچ و خم «مسکن» سازی در دولت

    اگرچه عزم دولت در اجرای وعده ساخت ۴ میلیون مسکن جزم است، اما در اجرای آن برخی چالش ها و موانع پیش روی وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

  • فروش کیلویی گوشی‌های موبایل متروکه، به هیچ عنوان صحت ندارد

    فروش کیلویی گوشی‌های موبایل متروکه، به هیچ عنوان صحت ندارد

    مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی اظهار کرد: ماجرای فروش کیلویی گوشی های موبایل متروکه، به هیچ عنوان صحت ندارد و فروش آنها بر اساس ارزش واقعی بوده است.

  • صد میلیون وام بگیرید لوازم خانگی بخرید

    صد میلیون وام بگیرید لوازم خانگی بخرید

    مدیرکل مرکز اصناف وزارت صمت گفت: ۳ وام ۳۰، ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی سه ساله با سود ۱۸ درصد برای خرید لوازم خانگی پرداخت می شود که نیاز به چک ندارد و فقط یک ضامن می خواهد.

  • بانک صادرات ایران از اقتصاد و تولید خراسان‌جنوبی با تمام توان حمایت می‌کند

    مدیرعامل بانک صادرات ایران:

    بانک صادرات ایران از اقتصاد و تولید خراسان‌جنوبی با تمام توان حمایت می‌کند

    مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: بانک صادرات ایران از تمامی ظرفیت‌های موجود و قانونی خود برای حمایت از  تولید و سرمایه‌گذاری در استان خراسان‌جنوبی و کمک به اقتصاد مردم این منطقه استفاده خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =