سود تسهیلات مسکن مهر چند درصد است؟

مقام مسئول شرکت عمران شهرهای جدید ایران با اعلام نرخ سود تسهیلات مسکن مهر گفت: خرید زمین واحدهای مسکن مهر هشتگرد اختیاری است.

به گزارش صدای بورس، هوشنگ رستمی با تاکید بر این‌که خرید عرصه (زمین) واحدهای مسکن مهر شهر جدید هشتگرد اختیاری است، اظهار کرد:‌ از ابتدا نیز فروش عرصه واحدهای مسکن مهر آپارتمانی و ویلایی به مالکان اختیاری بود و هیچ اجباری در این زمینه وجود نداشته است.

وی یادآورر شد:‌ تا پیش از دستور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، ما به مالکان پیشنهاد می‌دادیم در صورت توان مالی عرصه واحدهای مسکن مهر را با تخفیفات اعمال شده از سوی شرکت عمران خریداری کنند. یعنی اجباری در کار نیود و اختیاری بود.

وی افزود: پس از دستور وزیر راه و شهرسازی دیگر این پیشنهاد را نیز به متقاضیان نمی‌کنیم و هر متقاضی و مالک مسکن مهر در صورت تمایل می‌تواند عرصه واحد خود را خریداری کند.

مدیر مسکن مهر شرکت عمران شهر جدید هشتگرد درباره سود تسهیلات مسکن مهر نیز گفت:‌فشارهای زیادی به شرکت عمران وارد شد تا سود تسهیلات از ۴ درصد به ۱۸ درصد افزایش یابد که خوشبختانه با ورود جدی وزیر راه و شهرسازی این چالش نیز برطرف شده است.


بیشتر بخوانید: ارزش واحدهای نهضت مسکن چقدر است؟


اوایل ماه جاری رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی طی ابلاغی به شرح زیر فروش اجباری عرصه‌ (زمین) واحدهای مسکن مهر به مالکان توسط شرکت عمران شهرهای جدید ایران و سایر زیرمجموعه‌های وزارت راه را ممنوع کرد.

« پیرو گزارش‌های واصله و اعتراضات مردمی مبنی بر اجبار متقاضیان برای خرید عرصه واحدهای مسکن مهر در معاملات اولیه و بعدی در برخی از شهرها و شهرهای جدید به آگاهی می‌رساند، این عمل به صراحت برخلاف جزء (۲) بند (الف) تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ مبنی بر «در صورت درخواست مالکان اعیانی واحدهای مسکن مهر، شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن مکلف به واگذاری قطعی زمین‌های اجاره‌ای ۹۹ ساله متعلق به خود می‌باشند» است و تخلف از اجرای قانون محسوب می‌شود. بنابراین اجبار متقاضیان به خرید عرصه حتی در معاملات ثانویه و بعدی، نه تنها تخلف از اجرای قانون است، بلکه تحمیل فشار و هزینه‌های مازاد به مردم عزیز در شرایط کنونی کشور است.

به گزارش تسنیم ، کلذا ضروری است همه ادارات و شرکت‌های تابعه، صرفا در صورت تمایل و درخواست کتبی مالکان اعیانی واحدهای مسکن مهر اولیه و بعدی، نسبت به واگذاری و فروش قطعی عرصه اقدام نمایند و از اجبار نمودن متقاضیان برای خرید عرصه تحت هر عنوان جدا خودداری کنند. بدیهی است در صورت بروز و تکرار این تخلف از اجرای قانون، بر اساس قوانین و مقررات اداری با متخلفین برخورد خواهد شد.»

کد خبر 457814

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • افزایش حقوق مستمری بگیران در سقف مصوبه شورای عالی کار

    افزایش حقوق مستمری بگیران در سقف مصوبه شورای عالی کار

    سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح، مطابق مصوبه شورای‌ عالی کار یعنی ۳۸ درصد به اضافه مبلغ ثابتِ ۵۱۵ هزار و ۱۶۶ تومان خبر داد و گفت: افزایش حقوق و احکام اصلاح‌شده بازنشستگان از شهریورماه اعمال شده است.

  • نرخ رسمی ۱۶ ارز کاهش یافت

    نرخ رسمی ۱۶ ارز کاهش یافت

    بانک مرکزی امروز، ‌یکشنبه (۳۰ مرداد)، نرخ رسمی ۴۶ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۱۵ ارز افزایش و نرخ ۱۶ ارز کاهش یافت. نرخ باقی ارزها ثابت ماند.

  • همه مردم ایران رصد می شوند

    همه مردم ایران رصد می شوند

    رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور یکی از برنامه‌های آتی نظام مالیاتی را ایجاد کد اقتصادی برای هر ایرانی برشمرد و گفت: این اقدام باعث تحول جدی در حوزه مالیات ستانی می‌شود.

  • آغاز دور جدید ثبت‌نام نهضت ملی مسکن از هفته آینده

    آغاز دور جدید ثبت‌نام نهضت ملی مسکن از هفته آینده

    معاون وزیر راه و شهرسازی با تشریح جزئیات پروژه‌های نهضت ملی مسکن از آغاز دور جدید ثبت‌نام نهضت ملی مسکن همزمان با هفته دولت خبر داد.

  • راه پُر پیچ و خم «مسکن» سازی  در دولت

    راه پُر پیچ و خم «مسکن» سازی در دولت

    اگرچه عزم دولت در اجرای وعده ساخت ۴ میلیون مسکن جزم است، اما در اجرای آن برخی چالش ها و موانع پیش روی وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

  •  بازار اجاره صدای نماینده مجلس را درآورد

    بازار اجاره صدای نماینده مجلس را درآورد

    نماینده مجلس با انتقاد از وضعیت نامناسب اجاره‌بهای مسکن در کشور گفت:نهضت ملی مسکن طرح خوبی است که به تعادل عرضه و تقاضا کمک می‌کند.

  • قدرت خرید وام مسکن آب رفت

    قدرت خرید وام مسکن آب رفت

    قرار بود با افزایش سقف وام مسکن، قدرت خرید مردم در بازار مسکن افزایش یابد اما اکنون با وام ۴۸۰ میلیون تومانی تنها می‌توان ۷.۸ مترمربع مسکن را خریداری کرد.

  • پولدارها اینجا دنبال ملک هستند!

    پولدارها اینجا دنبال ملک هستند!

    منطقه ۳ تهران یکی از بزرگترین مناطق شهری تهران به شمار میرود، بافت این منطقه فشرده و متراکم است و به دلیل وجود مراکز تجاری، ادارات دولتی و خصوصی، بوستان های بزرگ و ... جمعیت زیادی روزانه به این منطقه تردد میکنند.

  • استارت نهضت ملی مسکن/واریز ۲۶ همت به حساب سازندگان

    استارت نهضت ملی مسکن/واریز ۲۶ همت به حساب سازندگان

    مدیرعامل یک بانک دولتی از واریز ۱۱ هزار میلیارد تومان آورده متقاضیان و ۱۵.۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات و مجموعاً ۲۶.۴ هزار میلیارد تومان به حساب سازندگان پروژه‌های نهضت ملی مسکن خبر داد.

  • تکذیب دریافت جریمه قسط از سوی بانک مسکن

    تکذیب دریافت جریمه قسط از سوی بانک مسکن

    معاون حقوقی و وصول مطالبات بانک مسکن با تکذیب جریمه ۸۰۰ هزار تومانی برای عدم پرداخت قسط وام مسکن گفت: اگر مشتری‌ از پرداخت قسط استنکاف کند، بانک اقدام قانونی انجام می‌دهد.

  • اگر توافق نشود تکلیف بخش مسکن چیست؟

    اگر توافق نشود تکلیف بخش مسکن چیست؟

     بازار مسکن به‌عنوان محلی که خانوارها «گران‌ترین و ضروری‌ترین» کالای مصرفی خود را از آنجا تامین می‌کنند، در یک دوراهی قرار گرفته است؛ «حل معادله برجام» یا «تداوم وضعیت فعلی» می‌تواند بیش از هر متغیر (عامل) دیگری جهت این بازار را تحت‌تاثیر قرار دهد.

  • در این منطقه تهران آپارتمان نوساز متری ۲۰ میلیون تومان است

    در این منطقه تهران آپارتمان نوساز متری ۲۰ میلیون تومان است

    قیمت تقریبی خرید و فروش آپارتمان در ۲۲ منطقه تهران را می‌توانید در این گزارش مشاهده کنید.

  • زنگ خطر برای باغداران به صدا درآمد

    زنگ خطر برای باغداران به صدا درآمد

    رشد شدید قیمت میوه تقاضا برای آن را تا ۵۰ درصد کاهش داده است. تداوم این وضعیت باغداران و کشاورزان را زمین گیر می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =