بازار اجاره صدای نماینده مجلس را درآورد

نماینده مجلس با انتقاد از وضعیت نامناسب اجاره‌بهای مسکن در کشور گفت:نهضت ملی مسکن طرح خوبی است که به تعادل عرضه و تقاضا کمک می‌کند.

به گزارش صدای بورس، حبیب الله دهمرده اظهار کرد: اجرای قانون جهش تولید مسکن به صورت کلی بسیار مفید است اما متاسفانه در استان سیستان و بلوچستان به ویژه در منطقه سیستان با وجود قریب به ۵۰۰ هزار نفر جمعیت اتفاق خاصی در حوزه ساخت مسکن رخ نداده و تنها تعدادی زمین در منطقه ای نامناسب برای این امر شناسایی شده است.

وی افزود: نهضت ملی مسکن و ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی، طرح بسیار خوبی بوده که به برقراری تعادل میان عرضه و تقاضا در حوزه مسکن و در نهایت کاهش قیمت خانه کمک می‌کند اما نه در حدی که درباره آن تبلیغ شده است.

وی با بیان این‌که وضعیت اجاره بها مسکن بسیار نامناسب بوده و هیچ تناسبی با درآمد مردم ندارد گفت: کارمندان و اقشار کم درآمد باید تمام درآمد خود را برای پرداخت رهن و اجاره کنار بگذارند. وضعیت اجاره بها مسکن به ویژه در تهران بسیار اسفبار بوده و مردم از این وضعیت ناراحت هستند.

به گزارش تسنیم ،وی افزود: دولت باید زمین های مازاد خود را در اختیار مردم قرار داده و برای ساخت مسکن آنها را یاری کند.

کد خبر 457704

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • سند خانه بیاورید وام اجاره بگیرید!

    سند خانه بیاورید وام اجاره بگیرید!

    در شرایطی که تسهیلات کمک ودیعه مسکن تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان از اوایل خردادماه امسال ابلاغ شده، بنا به گفته برخی متقاضیان در نقاط مختلف کشور، برخی بانک‌ها به بهانه نداشتن ابلاغیه و بخشنامه از پرداخت این وام خودداری می‌کنند. برخی مستاجران هم می‌گویند که بانک به آنها گفته کپی سند خانه یا خودرو متعلق به خود را بیاورید تا بدانیم توانایی پرداخت وام اجاره را دارید.

  • بخش مسکن و اجاره را آب برده رستم قاسمی را خواب

    بخش مسکن و اجاره را آب برده رستم قاسمی را خواب

    در حالی یکسال از ابلاغ دستورالعمل احداث مسکن به بانک‌ها سپری می‌شود که هنوز وزارت راه و شهرسازی هیچ گزارشی از حجم آورده متقاضیان و پرونده تکمیلی مشارکت در ساخت آنها ارائه نداده است.

  • بازار مسکن از تب و تاب افتاد

    بازار مسکن از تب و تاب افتاد

    مشاوران املاک شهر تهران از کاهش هیجانات بازار مسکن در مردادماه خبر می‌دهند. پس از یک دوره التهاب در چهار ماهه ابتدای سال جاری به نظر می‌رسد بازار ملک به ثبات نسبی رسیده و اطلاعات غیرسمی نشان می‌دهد سرعت رشد قیمت نسبت به ماه گذشته نصف شده است.

  • سود تسهیلات مسکن مهر چند درصد است؟

    سود تسهیلات مسکن مهر چند درصد است؟

    مقام مسئول شرکت عمران شهرهای جدید ایران با اعلام نرخ سود تسهیلات مسکن مهر گفت: خرید زمین واحدهای مسکن مهر هشتگرد اختیاری است.

  • خرج اجاره‌نشین‌ها در ۳۱ استان چقدر است؟

    خرج اجاره‌نشین‌ها در ۳۱ استان چقدر است؟

     وزن اجاره‌بها در سبد هزینه خانوارهای شهری افزایش پیدا کرد.

  • ماراتن مسکن در۳۱ استان

    ماراتن مسکن در۳۱ استان

     آمار به‌روزرسانی شده درباره فاصله درآمدی خانوارها با کلید خانه، نشان‌دهنده کاهش مدت زمان انتظار خانه‌اولی‌ها برای خرید مسکن در سال۱۴۰۰ است.

  • چرا دولت نتوانست به وعده های مسکنی خود عمل کند؟

    چرا دولت نتوانست به وعده های مسکنی خود عمل کند؟

    در حالی که نرخ‌های بالا رهن، اجاره و خرید خانه در تهران ساکنان را فراری می‌دهد، شهرهای اقماری تهران میزبان هزاران مستاجر هستند.

  • برآورد نادرست تقاضای واقعی در بخش مسکن

    برآورد نادرست تقاضای واقعی در بخش مسکن

    دولت‌ها طی همه این سال‌ها در ایران در تشخیص مشکل مسکن خانوارها دچار «خطای تشخیص» شده‌اند. سیاستگذار فکر می‌کند، مشکل بازار مسکن، «کمبود» است اما در واقعیت این‌طور نیست؛ مشکل به «نگاه سرمایه‌ای به زمین و مسکن» و در پی آن، «رشد قیمت و از دسترس خارج شدن بازار مسکن برای تقاضای مصرفی» برمی‌گردد

  • آغاز دور جدید ثبت‌نام نهضت ملی مسکن از هفته آینده

    آغاز دور جدید ثبت‌نام نهضت ملی مسکن از هفته آینده

    معاون وزیر راه و شهرسازی با تشریح جزئیات پروژه‌های نهضت ملی مسکن از آغاز دور جدید ثبت‌نام نهضت ملی مسکن همزمان با هفته دولت خبر داد.

  • پنهان کاری قیمتی در بازار مسکن/ افزایش فایل‌های تفاهمی

    پنهان کاری قیمتی در بازار مسکن/ افزایش فایل‌های تفاهمی

    بررسی میدانی از فایل‌های اجاره و فروش در هفته پایانی مرداد ماه نشان می‌دهد مالکان کم‌تر تمایل به اعلام قیمت قطعی ملک دارند و براساس وضعیت آنی بازار برروی املاک خود قیمت گذاری می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =