پنهان کاری قیمتی در بازار مسکن/ افزایش فایل‌های تفاهمی

بررسی میدانی از فایل‌های اجاره و فروش در هفته پایانی مرداد ماه نشان می‌دهد مالکان کم‌تر تمایل به اعلام قیمت قطعی ملک دارند و براساس وضعیت آنی بازار برروی املاک خود قیمت گذاری می‌کنند.

به گزارش صدای بورس؛اخبار غیررسمی و وضعیت سیاسی کشور بر روی بازارمسکن نیز تأثیر گذاشته و بیشتر مالکان ترجیح می‌دهند به جای عقب نشینی قیمتی درکنار قیمت ملک یا بهای اجاره عبارت تفاهمی را به کار ببرند.

با وجود آن که بازار تابستانی مسکن به گرمای بهار نبود و میزان معاملات در این فصل کاهش پیدا کرد اما همچنان شاهد رشد قیمت‌ها بودیم. به گفته برخی از فعالان بازار مسکن در غرب تهران کاهش معاملات در مرداد ماه هم ادامه پیدا کرده که در نیمه دوم مرداد ماه بیش ازهفته های نخست با ریزش معاملات رو به رو بوده اند.

اما وضعیت مستأجران نسبت به گذشته تغییری نداشته و فشار افزایش دو برابری اجاره بها ادامه دارد. محله‌های غرب تهران هم برای خریداران و هم مستأجران از نقاط محبوب است، این درحالی است که حمل و نقل عمومی در این محدوده به شدت دچار ضعف است و به دلیل استفاده از خودروی شخصی بزرگراه‌های این محدوده همیشه با بار ترافیکی سنگینی رو به رو است .

به گزارش اکوایران، اگر محل کار شما در محدوده مرکزی شهر باشد و محل سکونت شما در غرب دست کم در ساعت‌های پیک ترافیک صبح‌گاهی و غروب باید دو ساعت از عمرتان را در ترافیک سپری کنید، اما به دلیل آب و هوای مناسب، وجود مراکز تفریحی و تجاری، وجود فایل‌های متنوع اجاره و فروش این محله ها همچنان مورد اقبال قرار دارند و منطقه ۵ و ۲ و ۲۲ سال هاست در لیست پرفروش‌ها قرار دارند .

محله

متراژ(مترمربع)

رهن (تومان)

اجاره (تومان )

سردار جنگل

۵۵

۲۵۰میلیون

۶ میلیون

سردار جنگل

۶۴

۵۲۰ میلیون

-

سردار جنگل

۶۰

۴۰۰ میلیون

-

سردار جنگل

۶۰

۳۰۰ میلیون

۴ میلیون

سردار جنگل

۶۵

۴۵۰ میلیون

-

سردار جنگل

۵۰

۱۰۰ میلیون

۸ میلیون

سردار جنگل

۶۳

۲۵۰ میلیون

۸ میلیون

سردار جنگل

۶۵

۷۵۰ میلیون

-

سردار جنگل

۶۵

۴۳۰ میلیون

-

سردار جنگل

۵۰

۳۰۰ میلیون

-

کد خبر 457783

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =