رقم آورده متقاضیان مسکن در طرح نهضت ملی مشخص شد

شاکری گفت: نباید آورده متقاضیان در نهضت ملی مسکن بیش از ۲۰۰ میلیون تومان و اقساط آن بیش از ۲ تا ۳ میلیون تومان شود.

به گزارش صدای بورس، اقبال شاکری گفت: یکی از موانع ساخت مسکن، بانک‌ها است و دولت خود باید هرکدام از تکالیف ایجاد شده را برعهده بگیرند دولت و شورای عالی مسکن باید پای کار باشد و متخلفان در این بخش را بر سرجای خود بنشانند.

به گفته عضو کمیسیون عمران مجلس مبلغ بسیار کمی در داخل صندوق ملی مسکن قرار دارد و از معاون اول رئیس جمهور درخواست داریم که هرچه سریعتر آن را به بخش مسکن اختصاص دهند.

او می‌گوید: برای ساخت این ۴ میلیون واحد مسکونی باید حداکثر آورده متقاضیان ۲۰۰ میلیون تومان در بازه زمانی طولانی مدت باشد و میزان اقساط متقاضیان هم نباید بیش از ۲تا ۳ میلیون تومان باشد. هم اکنون بانک‌ها باید سهم ۲۰ درصدی خود برای تسهیلات مسکن را پرداخت کنند که در غیر این صورت قیمت مسکن افزایش خواهد یافت.

شاکری گفت: مسئولیت ساخت ۴ میلیون مسکن با دولت است و وزارت راه وشهرسازی در این بخش مجری و ناظر است. در بخش ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی ما از لحاظ تامین زمین مشکل نداریم بلکه مشکل اصلی تامین مالی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ،او گفت: قانون نظام مهندسی ظرف دو هفته آینده وارد کمیسیون شده و این قانون بعد از ۲۷ سال اصلاح می‌شود.

کد خبر 457231

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • خبر مهم برای متقاضیان مسکن/ دولت زمین مجانی می دهد

    خبر مهم برای متقاضیان مسکن/ دولت زمین مجانی می دهد

    رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: در نهضت ملی مسکن زمین متعلق به دولت و مجانی به مردم داده می‌شود.

  • دلیل تعلل بانک‌ها برای پرداخت وام بدون ضامن چیست؟

    دلیل تعلل بانک‌ها برای پرداخت وام بدون ضامن چیست؟

    ‌کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه استقرار سیستم اعتبارسنجی در کشور به کندی پیش می‌رود، گفت: مجلس برای ارگان‌هایی سهل‌انگاری می کنند جریمه در نظر خواهد گرفت.

  • ارزش واحدهای نهضت مسکن چقدر است؟

    ارزش واحدهای نهضت مسکن چقدر است؟

    باتوجه به آخرین قیمت هر متر مربع از واحدهای نهضت ملی مسکن که چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اعلام شده، اگر بعضی واحدها با همین نرخ به دست متقاضیان برسد قیمت یک واحد ۶۰ متری این پروژه ۲۸۲ میلیون تومان خواهد بود؛ البته برخی سازندگان مدعی هستند که به دلیل رشد قیمت نهاده‌های ساختمانی قیمت هر متر به حدود ۸ میلیون تومان رسیده که در آن صورت نیز یک آپارتمان ۶۰ متری نهضت مسکن ۴۸۰ میلیون تومان هزینه خواهد داشت که بخش قابل توجهی از آن وام بانکی است.

  • بودجه لازم برای خرید یک واحد ۱۲۰ متری در پونک چقدر است؟

    بودجه لازم برای خرید یک واحد ۱۲۰ متری در پونک چقدر است؟

    در این گزارش قیمت آپارتمان در مناطق غربی تهران مثل گیشا، سعادت آباد، طرشت و پونک که جزو مناطق معروف تهران هستند و امکانات و خدمات رفاهی خوبی را در خود جای داده اند به صورت موردی مورد بررسی قرار گرفته است.

  • برنامه مشخصی برای ساخت مسکن وجود ندارد!

    برنامه مشخصی برای ساخت مسکن وجود ندارد!

    شقاقی گفت: کند شدن آهنگ رشد تورم مسکن در حال حاضر نمی تواند علتی بر ثبات بازار باشد زیرا این اتفاق می تواند دلالی مختلفی مثل کاهش جذابیت بازار مسکن برای سرمایه گذاری و کاهش قدرت خرید مردم باشد. اکنون که یکسال از عمر دولت می گذرد باید تمام وعده ها با برنامه ریزی و شناخت زیر ساخت های کشور داده شود تا هیچ طرحی شکست نخورد و امید مردم برای خانه دار شدن کمرنگ نشود.

  • نشست مشترک دولت و مجلس فردا برگزار می‌شود

    نشست مشترک دولت و مجلس فردا برگزار می‌شود

    فردا دولت و مجلس با محوریت بررسی مسایل روز کشور جلسه مشترک خواهند داشت.

  • برآورد نادرست تقاضای واقعی در بخش مسکن

    برآورد نادرست تقاضای واقعی در بخش مسکن

    دولت‌ها طی همه این سال‌ها در ایران در تشخیص مشکل مسکن خانوارها دچار «خطای تشخیص» شده‌اند. سیاستگذار فکر می‌کند، مشکل بازار مسکن، «کمبود» است اما در واقعیت این‌طور نیست؛ مشکل به «نگاه سرمایه‌ای به زمین و مسکن» و در پی آن، «رشد قیمت و از دسترس خارج شدن بازار مسکن برای تقاضای مصرفی» برمی‌گردد

  • تخصیص کد اقتصادی جدید به مودیان مالیاتی

    براساس ماده ۶ قانون پایانه‌های فروشگاهی، سازمان امور مالیاتی برای تمامی مودیان شماره اقتصادی جدید اختصاص خواهد داد و مؤدیان مکلفند در صورتحساب‌های فروش کالا و خدمات و قراردادهای خود که از مهر ماه تحقق پیدا می‌کند، از کد اقتصادی جدید استفاده کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =