کدام استان‌ها پیشتاز خرید تضمینی گندم کشور هستند

خرید تضمینی گندم از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به میزان خریدِ بازه زمانی مشابه سال گذشته، ۵۱ درصد رشد داشته است و با ادامه روند تحویل این محصول در استان‌های مختلف کشور، پیش بینی می‌شود این روند تا پایانِ فصلِ زراعی سال ۱۴۰۱ افزایش ‌یابد.

به گزارش صدای بورس،این موفقیت در شرایطی حاصل شده است که میزان خرید تضمینی گندمِ سال ۱۴۰۱، نسبت به سال ۱۴۰۰ در برخی استان‌ها تا ۴ برابر افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، تا این تاریخ استان خوزستان با خرید تضمینی یک میلیون و ۳۵۸ هزار تن گندم در بین استان‌های کشور پیشتاز است و استان‌های گلستان با ۷۵۷ هزار تن، کردستان با ۵۶۰ هزار تن، فارس با ۴۸۳ هزار تن و کرمانشاه با ۴۶۶ هزار تن بعد از خوزستان، ۴ استان دیگر پیشگام خرید این محصول در کشور هستند.

این گزارش می‌افزاید، بعد از این استان‌ها، ۵ استان دیگری که بیشترین میزان خرید تضمینی گندم را در کشور داشته‌اند، به ترتیب آذربایجان غربی با ۳۶۹ هزار تن، خراسان رضوی با ۳۴۳ هزار تن، همدان با ۳۰۹ هزار تن، لرستان با ۲۶۱ هزار تن و اردبیل با ۲۱۷ هزار تن در بین ۱۰ استان پیشتاز خرید تضمینی این محصول قرار دارند.


بیشتر بخوانید: ارزش گندم‌های خریداری شده در کشور بیش از ۲.۵ برابر شد


به گزارش ایلنا به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران،گفتنی است، تاکنون ۶ میلیون و ۷۷۰ هزار تن گندم در قالب خرید تضمینی از گندمکاران خریداری شده است در صورتی که سال گذشته تا این تاریخ، ۴ میلیون و ۴۸۶ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده بود.

کد خبر 457326

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • قیمت جهانی غلات کاهش یافت

    قیمت جهانی غلات کاهش یافت

    ​​​​​​​ قیمت گندم و ذرت پس از انتشار اخباری مبنی بر اینکه اولین کشتی غلات اوکراین به مقصد خود رسید و انتظارات برای کاهش محدودیت‌ها بر صادرات محصولات کشاورزی روسیه، کاهش یافت.

  • ۱۵ هزارمیلیارد از مطالبات گندمکاران پرداخت نشد

    ۱۵ هزارمیلیارد از مطالبات گندمکاران پرداخت نشد

    رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: خشکسالی در سال جاری ۸۰ درصد از تولید گندم در مزارع آبی و دیمی استان‌های جنوبی و مرکزی را کاهش پیدا داد.

  • حمله چین به تایوان چه تاثیر اقتصادی دارد؟

    حمله چین به تایوان چه تاثیر اقتصادی دارد؟

    حالا که چین عملیات نظامی بی‌سابقه‌ای (ظاهرا در قالب یک رزمایش نظامی) را در اطراف جزیره تایوان به راه انداخته، آن پیش‌بینی‌ها هم صورت عمل به خود گرفته‌اند.

  • برنج با چه قیمتی به سفره ها برگشت؟

    برنج با چه قیمتی به سفره ها برگشت؟

    معاون بازرگانی خارجی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: امیدواریم در فصل برداشت برنج طبق روال سال‌های گذشته شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار باشیم.

  • افزایش خرید تضمینی گندم

    افزایش خرید تضمینی گندم

    وزیر جهاد کشاورزی گفت: دولت پارسال چهار و نیم میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری کرد و ما امسال هفت و نیم میلیون تن گندم از کشاورزان خریدیم که نسبت به سال قبل ۶۶ درصد افزایش داشته است .

  • نان جهان سنگ می شود!

    نان جهان سنگ می شود!

    نارندا مودی نخست وزیر هند پس از حمله روسیه به اوکراین جسورانه اعلام کرد که کشورش آماده تأمین غذای جهان است ولی در کمتر از چهار ماه بعد اعلام شد که دولت باید واردات گندم را در نظر بگیرد.

  • جبران خسارت کشاورزان در مناطق سیل‌زده

    جبران خسارت کشاورزان در مناطق سیل‌زده

    وزیر جهاد کشاورزی دستور بسیج تمامی امکانات وزارت جهاد کشاورزی برای جبران خسارات کشاورزان و مدیریت بحران در مناطق سیل‌زده و آسیب دیده را صادر کرد.

  • غلات ارزان می شود

    غلات ارزان می شود

    با گذشت یک ماه از توافق میان مسکو و کی‌یف برای رفع محاصره بنادر اوکراین، وزارت کشاورزی این کشور در بیانیه‌ای از افزایش ۷۲۰ هزارتنی صادرات غلات نسبت به ماه گذشته میلادی خبر داد.

  • واریز ۵ هزار میلیارد تومان دیگر به حساب گندمکاران

    واریز ۵ هزار میلیارد تومان دیگر به حساب گندمکاران

    همزمان با آغاز هفته دولت، مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان دیگر بابت خرید تضمینی گندم به حساب گندمکاران سراسر کشور واریز شد و به این ترتیب، تاکنون میزان پرداختی به کشاورزان به بیش از ۶۶ هزار و ۵۱۱ میلیارد تومان رسیده است.

  • خوشه های طلایی به بورس باز می گردند؟

    خوشه های طلایی به بورس باز می گردند؟

    سرپرست مدیریت مطالعات اقتصادی و امور بین الملل بورس کالا می گوید: کشف نرخ بالاتر از میزان موردنظر سیاست گذار در یک تابلوی رسمی مورد قبول نبود و عملا عرضه‌ گندم در بورس کالا متوقف شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =