واریز ۵ هزار میلیارد تومان دیگر به حساب گندمکاران

همزمان با آغاز هفته دولت، مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان دیگر بابت خرید تضمینی گندم به حساب گندمکاران سراسر کشور واریز شد و به این ترتیب، تاکنون میزان پرداختی به کشاورزان به بیش از ۶۶ هزار و ۵۱۱ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش صدای بورس، خرید تضمینی گندم در سال جاری از ۷ میلیون تن فراتر رفته و با بیش از ۲ و نیم میلیون تن افزایش نسبت به سال گذشته از رشد ۵۵ درصدی برخوردار بوده است و این در حالی است که روند خرید گندم در نقاط مختلف کشور همچنان ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، تاکنون بیش از ۸۲ و نیم درصد از مجموع مطالبات گندمکاران پرداخت شده و پرداخت مابقی مطالبات این عزیزان نیز در جریان است که طی روزهای آینده به حساب کشاورزانی که نسبت به تحویل محصول خود به مراکز خرید تضمینی گندم اقدام کرده‌اند، واریز می‌شود.

این گزارش می‌افزاید، خرید تضمینی گندم در سال جاری نسبت به سال گذشته با وجود کاهش بارش‌ها در ۲۸ استان کشور مثبت بوده و این افزایش در برخی استان‌ها حتی به بیش از ۴ برابر رسیده است که کارشناسان، دلیل آن را ایجاد سازوکارهای تشویقی و حمایتی از جمله افزایش نرخ خرید تضمینی گندم و کاهش قیمت کود و نهاده‌های کشاورزی می‌دانند.

به گزارش ایلنا - گفتنی است، استان خوزستان با خرید تضمینی یک میلیون و ۳۵۸ هزار تن گندم، پیشتاز تحویل این محصول در کشور است و بعد از آن، به ترتیب استان‌های گلستان با تحویل ۷۵۸ هزار تن و کردستان با تحویل ۵۹۷ تن در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

کد خبر 458052

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • نان جهان سنگ می شود!

    نان جهان سنگ می شود!

    نارندا مودی نخست وزیر هند پس از حمله روسیه به اوکراین جسورانه اعلام کرد که کشورش آماده تأمین غذای جهان است ولی در کمتر از چهار ماه بعد اعلام شد که دولت باید واردات گندم را در نظر بگیرد.

  • چرا استقلال بانک مرکزی مهم است؟

    چرا استقلال بانک مرکزی مهم است؟

     با وجود اینکه مساله استقلال بانک مرکزی در اقتصادهای بزرگ جهان پذیرفته شده است و دیگر بدیهی به نظر می‌رسد این مساله همچنان در اقتصاد ایران در مرحله امتناع قرار دارد.

  • ۱۵ هزارمیلیارد از مطالبات گندمکاران پرداخت نشد

    ۱۵ هزارمیلیارد از مطالبات گندمکاران پرداخت نشد

    رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: خشکسالی در سال جاری ۸۰ درصد از تولید گندم در مزارع آبی و دیمی استان‌های جنوبی و مرکزی را کاهش پیدا داد.

  • کدام استان‌ها پیشتاز خرید تضمینی گندم کشور هستند

    کدام استان‌ها پیشتاز خرید تضمینی گندم کشور هستند

    خرید تضمینی گندم از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به میزان خریدِ بازه زمانی مشابه سال گذشته، ۵۱ درصد رشد داشته است و با ادامه روند تحویل این محصول در استان‌های مختلف کشور، پیش بینی می‌شود این روند تا پایانِ فصلِ زراعی سال ۱۴۰۱ افزایش ‌یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =